Tallers de Percussió Corporal CM i CS

Els dies 17, 18 i 19 de maig, Cicle Mitjà i Cicle superior vam tenir la gran sort de poder realitzar uns tallers de Percussió Corporal amb en Santi Serratosa.

En Santi està especialitzat en musicoteràpia i percussió corporal. A més és un gran músic; com a bateria ha actuat i gravat amb moltes bandes des de l’any 1990. Tocant estils tan diversos com jazz, latin, flamenc-fusió, rock, funk, música electrònica, etc. Ha sigut músic figurant en molts programes de televisió i va ser el 3r bateria del musical Grease. Actualment, forma part de grups reconeguts a nivell estatal com Astrio i Gossos, amb els quals continua enregistrant discs i girant per diferents països.

Durant els tallers, vam conèixer un nou mètode d’ensenyament-aprenentatge: el Mètode SSM (SENYALITZACIÓ-SEQÜÈNCIACIÓ-MÚSICA). Des del Mètode SSM, basant-nos en els recursos sonors i musicals, es pretén facilitar l’aparició de diferents processos sensorials, cognitius, emocionals i vinculants. Promou experiències creatives que enllacen els interessos de les persones amb les seves capacitats tant físiques com intel·lectuals. Aquest mètode s’acosta, mitjançant la percussió corporal, a mètodes pedagògics que donen molta importància a la improvisació, creativitat i el llenguatge rítmic expressat amb el nostre cos. És en aquest escenari de tu a tu amb l’alumnat, on el Mètode SSM té el joc, l’expressió i la creativitat com a bases d’un abordatge psicosocial d’un alt valor en salut.

Vam aprendre moltíssim i ens ho vam passar d’allò més bé, ens va agradar tant que no ens vam poder estar de demanar-li uns autògrafs. Esperem que en Santi hagi marxat amb ganes de voler tornar a la nostra escola perquè a tots nosaltres ens encantaria poder gaudir un altre curs d’ell i dels seus coneixements.

Moltes gràcies, Santi!

Aquí us deixem un tastet de les activitats que vam realitzar durant els Tallers: