Proposta d’activitats setmana del 8 al 15 de Maig

 

Benvolgudes famílies i bateries, de nou us fem arribar una altre proposta d’activitats per aquesta setmana, totes relacionades aquesta vegada amb els aliments i els utensilis de cuina. Com sempre, esperem que gaudiu molt de les activitats.

Ànims que ho esteu fent molt bé, sou molt treballadors/es! 🙂

 

Activitat 1, MÚSICA:

Per a situar-nos dins el context, us proposem veure aquesta cançó amb els infants. Cliqueu sobre la imatge per accedir al vídeo.

Un cop visualitzada els cops que vulguin, se’ls hi demana que la interpretin i la ballin com desitgin. Els hi podeu fer algunes preguntes relacionades amb la cançó per després per a poder ballar-la i interpretar-la amb el que necessitin; com van vestides les cuineres i els cuiners? Què necessiten per cuinar? Quins aliments fan servir per a cuinar? Etc.

Poden disfressar-se, maquillar-se, agafar estris i aliments de la cuina… El que vulguin, excepte els estris perillosos, és clar!

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que graveu als infants interpretant la cançó. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

En acabar aquesta activitat, podeu passar a fer la següent aprofitant que aneu vestides de cuineres i cuiners! 🙂

 

Activitat 2, LLENGUA i MATEMÀTIQUES:

Vestits com cal de cuineres i cuiners (amb el davantal i amb roba adequada), passem a preparar-nos per a fer un pastís. Els adults supervisaran i ajudaran als infants, però els infants seleccionaran els ingredients i els aniran afegint segons la quantitat i l’ordre que els hi digueu (treballant quantitats i números ordinals “primer, segon, tercer..”) . Aquí teniu els ingredients i els passos a seguir. Podeu deixar als infants la nota dels ingredients i amb la vostra ajuda aniran interpretant-la.

(Les mesures es prenen amb l’envàs del iogurt, per això el dibuix del got davant del sucre, l’oli i la farina).

Abans de començar a preparar la recepta, caldrà escalfar el forn i preparar el motlle amb una mica d’oli o mantega per tot l’interior. Un cop fet això, ja podem començar la recepta!

Primer caldrà que barregeu els ous amb el sucre. Un cop barrejats (fins aconseguir una barreja de color més o menys blanca), es posen la resta de líquids; el iogurt i l’oli. Després es posa la  ratlladura de la pell de la llimona i per acabar, s’afegeixen la farina amb el llevat i el polsim de sal.

Quan ja es té tot, es pela la poma i es posen els trossets a la barreja. Remenem una mica, aboquem la barreja al motlle i ho deixem al forn durant 30 minuts a 170 º. Passat aquest temps anem punxant el pastís amb un escuradents fins que surt sec.

Esperem que gaudiu molt de l’elaboració i del pastís, BON PROFIT!! 🙂

 

Activitat 3, GRAFOMOTRICITAT:

Una bona manera de poder treballar amb els infants l’aspecte de la grafomotricitat és fent-ho d’una manera manipulativa i molt divertida i atractiva per a ells. I com aquesta setmana les propostes són pensades amb elements que tenim a la cuina, ho farem així!

Abans de començar, cal dibuixar prèviament als infants diferents plantilles amb diferents sanefes (com les que es veuen a les imatges adjuntes), i fins i tot, podeu aprofitar per posar alguna plantilla amb els números 0-1-2-3 i el seu nom.

Es prepara una safata o recipient gran i pla i s’aboca cacau en pols (si no, es pot realitzar amb sucre, sal, farina..) cobrint tota la base. Es col·loquen les plantilles davant dels infants, una per una, per tal de que dibuixin la sanefa o número que hi veuen sobre el cacau. Cada vegada que en facin un, ajudem als infants a cobrir la base completament per a que puguin tornar a fer els seus dibuixos.

Activitat 4, MATEMÀTIQUES:

Amb aquesta activitat treballarem els termes sobre/sota. Fent servir el document adjunt (també el trobareu penjat al drive), els infants hauran de mirar tots els ingredients i identificar els que han fet servir durant la recepta del pastís (en cas de no fer la recepta, només cal llegir-los-hi els ingredients necessaris de la recepta). S’explicarà als infants que els ingredients de la recepta s’hauran de posar sobre la taula i els que no, sota la taula. Es miren els ingredients un per un, s’identifiquen i es col·loquen en la seva posició. Aquesta tasca es pot fer o bé imprimint-la, calcant-la o sinó, fent-la vivencialment, és a dir, col·locant els ingredients de la recepta i d’altres (no cal que siguin els mateixos que apareixen en el document) sobre una safata i deixant que ho col·loquin.

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto del document que han fet els infants, o una foto de la tasca vivencial o bé fer-ho vosaltres amb el paint o qualsevol altre programa, segons la posició que hagin dit els infants. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 5, PLÀSTICA:

Per tal de seguir treballant l’esquema corporal com fèiem a l’escola, us proposem que els infants dibuixin una cuinera o un cuiner. Se’ls hi planteja l’activitat; primerament podeu dibuixar-ho vosaltres amb l’ajuda dels infants: què és el primer que haig de dibuixar? (el cap), què haig de dibuixar al cap? (els ulls; quants?, el nas, la boca, les orelles; quantes?, etc.) aquest és el moment en el que podem anar ajudant als infants si veiem que es descuiden d’alguna cosa; i per escoltar què necessita? I per respirar? I a sobre del cap no té res més? Etc. I així fins fer una figura humana, treballant les parts del cos, el nombre de dits que tenim a les mans, als peus, etc. En acabar se’ls hi dona un paper per a que ells facin el dibuix per si sols, sense haver-los-hi de dir què han de dibuixar, tan sols guiant… i a la cara no hi va res més? No li dibuixes els dits? Quants en faràs? Etc. Poden dibuixar-se ells mateixos de cuiners i cuineres! 🙂 Estem segurs que faran uns dibuixos ben macos!!

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto del dibuix que han realitzat. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 6, MATEMÀTIQUES:

En aquesta activitat treballarem les matemàtiques sense oblidar exercitar la pinça fina. Abans de poder jugar caldrà preparar el material del joc. Es preparen unes targetes amb elements iguals repetits o sense res, per tal de poder treballar els números del 0-3. Com estem treballant amb la temàtica dels aliments, els estris i la cuina, hem pensat que els dibuixos podrien estar relacionats amb aquesta temàtica (tomàquets, culleres, paelles, cafeteres, etc). No cal fer uns grans dibuixos, simplement que es vegin que són relativament iguals i que els puguin comptar. A més a més de les targetes, necessitem unes agulles d’estendre en les que apareguin els números del 0-3.

Un cop que es tingui el material enllestit, els infants poden començar a jugar; hauran d’agafar les targetes, una per una, i comptar el número d’elements que hi ha i posar la pinça corresponent a la targeta.

 

Activitat 7, MATERIAL TAC PER TREBALLAR LLENGUA I MATEMÀTIQUES:

Per si us interessa, existeixen unes aplicacions infantils per a les tauletes que treballen diferents aspectes on surten aliments i estris de cuina, basant-nos en les activitats d’aquesta setmana. Algunes activitats són per a infants més grans, però d’altres les poden fer els infants de P3. Les aplicacions estan en castellà, però són entretingudes i divertides per si les voleu mirar i fer-les servir.

 

Funny Food 123!  Bebes juegos educativos para niños.

 

 

 

Funny food, juegos educatives para ninos de 3 años!

 

 

Aquí teniu uns vídeos que us mostren com són els jocs:

https://www.youtube.com/watch?v=mOQuSqaqkP0

https://www.youtube.com/watch?v=brY6nVI6Fvg

Activitat 8, Juguem amb coixins a Psicomotricitat!!!

El Xavi us envia un vídeo de salutació i us proposa activitats per a fer a casa: JUGUEM AMB COIXINS!!!

 

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes realitzades a la carpeta del DRIVE compartida, en el cas que us demanem una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

 

Res més cuineres i cuiners, esperem que gaudiu molt de les activitats! Ànims famílies i bateries! Us estimem!

 

Alan i Laia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>