Proposta d’activitats setmana del 29 de Maig al 5 de Juny:

 

Benvolgudes famílies i bateries, com esteu? Esperem que ho estigueu portant el millor possible dins les possibilitats! 🙂
Ens “trobem” de nou com cada setmana amb una altre proposta d’activitats per aquesta setmana, totes relacionades aquesta vegada amb els oficis. Desitgem que us agradin les activitats i que les gaudiu molt. Volem donar-vos les gràcies per tot el que esteu fent i per la vostra tasca en el vostre dia a dia, ànims que ho esteu fent genial!

 

Activitat 1, LLENGUA:

Per a iniciar-nos en aquest tema, us proposem la visualització d’aquest conte explicat per uns nens i nenes, on uns infants fan una excursió amb l’escola per tal de veure diferents oficis i informar-se una mica al respecte de com treballen, i què és el que fan exactament en cada professió.

Per poder accedir al conte cliqueu sobre la imatge:

En acabar de veure el conte podeu preguntar als infants si els hi ha agradat i què és el que més els hi ha agradat. Després podeu iniciar una mica de conversa relacionada amb el tema: Coneixes totes les professions esmentades al conte? Quina és la que més t’ha agradat? En coneixes d’altres? Quina és la professió que més t’agrada o més et crida l’atenció? Coneixes a algú que es dediqui a les professions del conte i d’altres professions? (podeu aprofitar per a treballar les professions a les que us dediqueu els membres de la família), etc.

 

Activitat 2, MÚSICA:

Per tal de seguir aprofundint sobre el tema, us proposem sentir algunes cançons divertides relacionades amb les professions:

  • Aquesta primera del Ruc català parla una mica d’algunes professions; els paletes, els fusters, els cuiners, els urbans i els cuiners.

Per poder accedir al vídeo premeu sobre la imatge:

  • Aquesta segona cançó té un ritme molt divertit i és força engrescada, anomena algunes professions en la que ens inclouen als mestres!

Us deixem la lletra de la cançó per si la voleu cantar amb els infants:

Aprofitant que es veuen moltes imatges d’oficis diferents podeu analitzar-les amb els infants, a veure quantes n’identifiquen i d’altres que n’aprendran de noves!

Cliqueu sobre la imatge per a poder accedir al vídeo:

  • Per acabar, us proposem aquesta altre cançó de la Damaris Gelabert que parla dels possibles oficis als que es poden dedicar els infants. La versió que us proposem està interpretada per un grup d’infants de P5 que es disfressen i actuen en funció de les professions que s’esmenta a la cançó. Esperem que la gaudiu molt! 🙂

Per accedir a la cançó cliqueu sobre la imatge:

 

Activitat 3, LLENGUA i MATEMÀTIQUES:

Us proposem fer aquest Jclick que treballa alguns aspectes matemàtics i de llenguatge relacionats amb alguns oficis. Heu d’entrar a l’apartat de P3 on trobareu trencaclosques, sèries, relacions, etc. Algunes activitats són una mica més complexes per als infants de P3,
per tant, podeu passar-les i fer les més senzilles.

Cliqueu sobre la imatge per accedir al Jclick:

 

Activitat 4, MATEMÀTIQUES:

Amb aquesta activitat podem seguir treballant aquests conceptes però d’una manera més manipulable i engrescadora. Aquesta activitat la podem realitzar de dues maneres, o bé per a jugar al memori o bé per fer trencaclosques.

Per a preparar el material per a poder jugar al memori caldrà imprimir, calcar o dibuixar les imatges dues vegades. Després cal retallar-les però deixant-les senceres (és a dir, no tallant-les per la meitat). Si teniu l’opció, es poden plastificar per tal de poder conservar-les millor.

Per a poder jugar als trencaclosques, caldrà imprimir, calcar o dibuixar les imatges un sol cop i retallar-les tant per professions, com per la meitat, seguint les marques.

Podeu aprofitar i seguir treballant el vocabulari cada vegada que els infants muntin una imatge del trencaclosques o quan aconsegueixin aparellar les dues imatges al memori.

Podreu trobar el document penjat a la carpeta compartida de la setmana corresponent anomenat
“activitat 4 trencaclosques- memori professions”.

 

Activitat 5, PLÀSTICA:

Després d’haver parlat de tantes professions, segurament els infants tenen en ment alguna professió que els hi agradi més que d’altres. Es tracta que la pensin i es dibuixin a ells mateixos vestits en funció de la professió que més els hi agradi. A més a més, també podeu pensar quins accessoris necessiten i poden intentar dibuixar-los també.

En aquesta activitat podrem seguir treballant de nou l’esquema corporal i la interpretació de les professions esmentades i conegudes pels infants, a més a més de desenvolupar la imaginació i creativitat. Podeu fer servir qualsevol material per a dibuixar-ho.

Com sempre, us facilitem un model de plantilla per si voleu fer-la servir per a que dibuixin els infants. Aquesta plantilla la trobareu dins la carpeta compartida del drive anomenada “activitat 5 plantilla la professió que més m’agrada”.

Recordeu que és important que posin el seu nom (ja sabeu, o bé per si sols o bé repassant-lo). A més a més, us demanarem que escriviu el nom de la professió al costat del dibuix i que ells tractin de repassar-ho.

 

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn.Caldrà que feu una foto del dibuix que han realitzat els infants. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 6, MATEMÀTIQUES:

En aquesta activitat haureu de fer servir el document que trobareu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent anomenat “ activitat 6 quants oficis n’hi ha”.

Es tracta de visualitzar les imatges que representen els diferents oficis i comptar quants n’hi ha dins el rectangle. Sobretot és molt important fer servir el terme dins ja que sinó podríem confondre a l’infant i potser comptaria també els de fora. Un cop comptats, l’infant haurà d’escriure la quantitat dins el quadrat que hi ha a la dreta de cada imatge posterior.

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto del document que han fet els infants o bé fer-ho vosaltres amb el paint o qualsevol altre programa, segons els resultats que hagin dit els infants, tot i que el més important és que treballin el grafisme d’aquestes quantitats. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 7, LLENGUA:

Per tal de fer una mica de cloenda de les activitats us proposem unes endevinalles, a veure si són capaços d’encertar-les!

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes realitzades a la carpeta del DRIVE compartida, en el cas que us demanem una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

 

Esperem que gaudiu molt de les activitats i apreneu moltes coses!:)

Ànims famílies i bateries! Us estimem!

Alan i Laia.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>