Proposta d’activitats setmana del 22 al 29 de Maig:

 

Benvolgudes famílies i bateries,

Com va? Com esteu portant aquests dies de confinament? Esperem de tot cor que ho estigueu portant el millor possible!
Mica en mica anirem tornant a la normalitat, ja sabeu, després de la pluja sempre surt el sol! 🙂
Ànims campions, estem molt contents de com ho esteu portant, sabem que no és fàcil però volem dir-vos que ho esteu fent genial, felicitats!! 🙂

De nou us presentem i us oferim tot un seguit d’activitats que treballen diferents aspectes a partir d’un conte molt bonic i especial: en Tabalet! Esperem que gaudiu molt d’aquest conte que us oferim amb una de les nostres creacions audiovisuals, per tal de poder apropar-nos una miqueta més a vosaltres, ens sobren ganes de poder estar de nou tots junts! Mentre esperem…pensem que aquesta és la millor idea per a poder tornar a “estar junts” uns moments…

Esperem que gaudiu molt d’aquest conte i de les activitats que us proposem, ànims bateries i famílies! 🙂

 

Activitat 1, LLENGUA:

Començarem amb la visualització d’aquest conte, en Tabalet, una història d’un conillet al que li passen tot un seguit de coses… Voleu saber què són? Doncs animeu-vos a veure’l, es posarà molt content de saber que voleu saber la seva història! 🙂

En acabar de veure’l, feu una mica de conversa amb els infants per saber si els hi ha agradat el conte, què és el que més els hi ha agradat, quin és el personatge que més els hi agrada, etc.

Es recorden els personatges del conte: El conill, la granota, el ratolí, l’ocell, la serp, etc., i se’ls hi demana que facin una petita descripció de cada un d’ells.

Els hi podeu demanar que us expliquin el conte amb les seves paraules, treballant una mica el que és l’inici, el nus i el desenllaç de la història.

Per acabar, se’ls hi pregunta als infants quines sensacions o sentiments (por, seguretat, felicitat, etc.) creuen que acompanyen a en Tabalet durant el transcurs del conte.

 

Cliqueu sobre la imatge per poder accedir al conte.

Activitat 2, PLÀSTICA:

En Tabalet i la Maria Cua Curta són els dos conillets que apareixen al conte d’en Tabalet.

Amb alguns materials que podeu trobar fàcilment a casa podeu fer-vos un nas amb bigotis i dentetes ben divertit i així poder-vos disfressar d’en Tabalet, la Maria Cua Curta o del conillet que vulgueu!

Per tal de fer aquesta manualitat necessitareu una ouera, paper/cartolina blanca, 3 espaguetis, pintura o cera negra, plastilina, cola, goma elàstica i alguna cosa per a fer el nas, com ara un botó, un pompó, una boleta de paper, etc.

Esperem que us ho passeu molt bé fent-la i que la gaudiu molt jugant amb ella! 🙂


 

Cliqueu sobre la imatge central per accedir al vídeo que us explica com podeu fer-la.

 

 

 

 

Activitat 3, MATEMÀTIQUES:

Us proposem aquest Jclic basat en el conte d’en Tabalet. Treballa aspectes tant matemàtics com de llengua. Algunes de les activitats estan destinades per a infants d’altres cursos, com ara P4 o P5, però moltes altres les poden realitzar els infants de P3.

Cliqueu sobre la imatge per a poder accedir al Jclic.

 

Activitat 6, GRAFOMOTRICITAT:

En aquesta activitat els infants poden treballar l’aspecte de la grafomotricitat (en traç horitzontal), dibuixant els possibles camins que fa la Maria Cua Curta cada vegada que surt a buscar pastanagues.

Per tal de poder fer aquesta  activitat podeu o bé imprimir la plantilla, o calcar-la o dibuixar-los-hi semblant amb llapis fluixet o subratllador per tal que ells ressegueixin els diferents camins.

Trobareu la plantilla penjada a la carpeta compartida del drive (ACTIVITAT 6 GRAFOMOTRICITAT)  i/o adjunta al bloc de l’escola.

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto de la tasca realitzada pels infants. Recordeu que és important que escriguin el seu nom, ja sigui repassant-lo o fent-ho per si sols si poden. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 5, PLÀSTICA:

En aquesta activitat els infants poden pintar els personatges que apareixen al conte. Podeu assenyalar-los un per un i preguntar als infants quins animals són. Un cop pintats, podeu ajudar-los-hi a retallar-los i que després enganxin amb celo i una canyeta per darrera per a fer-se uns titelles del conte.

Podeu calcar o dibuixar els personatges o imprimir el dibuix. El document el teniu adjunt al bloc i/o penjat a la carpeta compartida del drive (ACTIVITAT 5 PERSONATGES TABALET)

 

Activitat 6, MÚSICA:

Per acabar, us proposem aquesta cançó tant divertida que explica una mica com és el dia a dia de la Marieta Cua Curta. Podeu inventar-vos un ball, disfressar-vos, preparar un escenari, pintar-vos, fer servir les vostres mascaretes i fins i tot els titelles.

Esperem que la gaudiu molt! 🙂

Cliqueu la imatge per accedir al vídeo de la cançó:

Activitat 7, PSICOMOTRICITAT:

Salta, salta, salta…salta, salta sin parar!!!!!!!

 

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes realitzades a la carpeta del DRIVE compartida, en el cas que us demanem una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

 

Doncs res més a dir, ànims a tots i molta força! 🙂

Esperem els vostres retorns amb molta il·lusió, ens encanta veure que bé feu les feines i com esteu aprenent i creixent!

Molts petons i una forta abraçada!!

 

 

Alan i Laia.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>