Proposta d’activitats setmana del 15 al 22 de Maig:

 

Benvolgudes famílies i bateries,

com esteu? Com ho porteu? Desitgem de tot cor que estigueu bé i que estigueu passant el millor possible aquests dies de confinament. Un altre cop ens “trobem” aquí per a oferir-vos una proposta d’activitats, esperem que les gaudiu molt! 🙂 Aquest cop el fil conductor d’aquesta setmana serà relacionat amb les famílies ja que el dia 15 de Maig és el dia internacional de les famílies. Com ja sabeu, tant vosaltres com els infants, existeixen moltes tipologies de famílies i és per això que volem tractar aquest tema amb els infants.

Dit això, aquí teniu la següent proposta d’activitats.

Ànims a tots, ho esteu fent “super” bé i ens encanta poder veure les grans feines que esteu realitzant! 🙂

 

Activitat 1, LLENGUA:

Per començar, us proposem visualitzar aquest vídeo d’un conte molt bonic que es diu “Amb en Tango som tres” que parla d’una família de pingüins molt especial. Esperem que us agradi tant com a nosaltres! 🙂

Cliqueu sobre la imatge per poder accedir al vídeo:

També el teniu el conte en versió PDF per si els hi voleu explicar vosaltres mateixos als infants.

Cliqueu sobre la portada per accedir a ell:

Un cop vist el vídeo i/o explicat el conte, se’ls hi pregunta als infants si els hi ha agradat i què és el que més els hi ha agradat. També podem fer diverses qüestions relacionades amb el conte, com ara: on viuen els pingüins? On podem trobar-ne? A quin clima hi viuen, en un de calent o un de fred? Com es deien els pingüins? Què els hi va passar? Podien posar ous? Com ho van fer? Com es diu el seu fillet? Cuidaven i estimaven el seu fillet? I tu tens qui et cuida i t’estima? Com és la teva família? Quins membres composen la teva família? Coneixes alguna família que no sigui com la teva? Etc.

 

Activitat 2, PLÀSTICA:

Després d’haver escoltat i/o vist el conte de “Amb en Tango som tres”, se’ls hi demana als infants que dibuixin la seva família. Abans de començar se’ls hi fa recordar als infants quines són les persones que formen part de la seva família. Un cop situat, l’infant haurà de dibuixar (amb el material que desitgi) els membres de la seva família, inclòs/inclosa ell/a.

Per accedir a la plantilla del dibuix cliqueu aquí  (també la teniu penjada a la carpeta compartida del drive).

Després podreu ajudar-los a escriure els noms de les persones al costat de cada figura, ja sabeu, podeu escriure’ls vosaltres amb llapis o subratllador i que ells ho ressegueixin.

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto del dibuix dels infants. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

 

Activitat 3, LLENGUA:

En aquesta activitat teniu un document adjunt amb diversos dibuixos de diferents tipus de famílies, el qual es mostra als infants i un per un, tracten d’analitzar-lo i de descriure, per exemple: En aquesta imatge es veu un papa i dos fillets. D’aquesta manera poden visualitzar els diferents tipus de famílies existents i treballen el llenguatge, havent de descriure el que veuen a la imatge. A més a més, els hi podeu preguntar si coneixen algun tipus de famílies com les que veuen, quina és la que més s’assembla a la seva, etc.

Per accedir al document cliqueu aquí (també el teniu penjat a la carpeta compartida del drive).

 

Activitat 4, MÚSICA:

Es tracta de visualitzar aquesta cançó de rap tant divertida que parla de la família. Els nostres amics del Pot petit ens ensenyen pas a pas la seva coreografia. Podeu aprendre-la tots junts i passar uns moments divertits en família.

Aquí teniu el vídeo de la coreografia. Cliqueu la imatge per accedir al vídeo:

Per acabar podeu veure el vídeo oficial clicant sobre la següent imatge i així posar en pràctica aquest ball que heu après, endavant! 🙂

 

Activitat 5, LLENGUA I MATEMÀTIQUES:

En aquesta activitat es tracta de fer una recopilació amb imatges de la família per a poder fer un arbre genealògic. Tot i que els conceptes i la distribució els haureu de posar i fer els adults, pot estar bé que els infants vegin les diferents relacions que hi ha dins la família i els membres que la composen, per tal de saber si és una família gran o petita, si es tenen molt tiets o cosins, quants avis tenen, si els coneixen a tots, etc.

Els podeu col·locar dins un arbre i anar-los situant a mesura que els hi aneu explicant qui són els membres que aneu col·locant. A sota de tot ha de veure’s l’infant (aquí podeu aprofitar també per a treballar els conceptes de sobre/sota “sota els avis està la mare”, o dels costats “en aquest costat estan els pares del pare, i a l’altre costat estan els pares de la mare”, per exemple.

Si cliqueu la imatge podreu accedir a un vídeo explicatiu per als infants.

 

Activitat 6, LLENGUA:

Relacionat amb l’activitat anterior, es tracta de fer un joc entre adults i infants. Prèviament es preparen diverses imatges dels membres de la família (coneguts pels infants).

S’escull una imatge i s’ha de dir qui és i es fa una breu descripció, d’aquesta manera treballem la descripció com fèiem a l’escola. Per començar aquest joc podeu iniciar-lo vosaltres escollint algun membre de la família, mostrant-lo i dient qui és i com és; és el meu pare Josep, és alt, és moreno, té els ulls marrons, etc. A més a més, es pot ampliar el joc fent una imitació d’aquella persona; de la seva manera de parlar, de caminar, del seu pentinat, etc.

 

Activitat 7, MATEMÀTIQUES:

En aquesta activitat es farà servir el document adjunt en el que es veuen algunes imatges de diferents tipus de famílies i les seves respectives ombres. Es tracta de relacionar les imatges amb la seva silueta corresponent. Per tal de fer-la podeu o bé imprimir-la o dibuixar-la (tot i que no és necessari), o deixar-los-hi veure el document als infants per a que simplement veient les imatges sàpiguen relacionar-les (les de la dreta amb les de l’esquerra). Si s’imprimeixen (o es calquen) també es treballa l’aspecte del traç amb els infants.

Per accedir al document cliqueu aquí (també el teniu penjat a la carpeta compartida del drive).

Aquesta activitat és una de les feines que us demanem el retorn. Caldrà que feu una foto del document que han fet els infants, o fer-ho vosaltres amb el paint o qualsevol altre programa, segons la posició que hagin dit els infants. Quan hagueu acabat de fer-ho, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina.

Activitat 8, PSICOMOTRICITAT:

Aquesta setmana us proposo Treballar la Punteria!!!. Clicant a l’enllaç trobareu diverses activitats per a realitzar a casa!! Ànims!!

 

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes realitzades a la carpeta del DRIVE compartida, en el cas que us demanem una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

 

Esperem que gaudiu molt d’aquest dia tant especial en companyia de la vostra família.

Ànims famílies i bateries! Us enviem molts petons i abraçades virtuals fins que puguin ser reals de nou! 🙂

 

Alan i Laia.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>