Proposta d’activitats setmana del 1 al 8 de Maig

 

Benvolgudes famílies i bateries,

un altre cop estem per aquí per a fer-vos una nova proposta d’activitats per aquesta setmana, aquest cop hem volgut treballar una mica les FIGURES GEOMÈTRIQUES i els COLORS!

Esperem que gaudiu molt! 🙂

Activitat 1, LLENGUA:

Per començar us proposem veure un conte molt maco que segurament ja coneixeu: L’elefant Elmer. Després de veure’l es fa una mica de conversa amb els infants i se’ls hi pregunta si els hi ha agradat el conte. Podem fer algunes qüestions sobre el conte, com ara; Com es deia l’elefant protagonista del conte? Què feia tant especial a l’Elmer? Quines formes tenia l’Elmer al seu cos? De quin color són els elefants? On vivia l’Elmer? Què era el que amoïnava a l’Elmer? Què va fer l’Elmer? Etc.

Cliqueu sobre la imatge per a poder accedir al conte.

Activitat 2, LLENGUA:

A continuació, relacionat amb el conte, treballem amb les competències digitals (TIC) a través d’aquest Jclick que treballa els colors.

Cliqueu sobre la imatge per a poder accedir al Jclick.

Activitat 3, PLÀSTICA:

Abans de començar l’activitat, cal preparar un paper i rotllos de paper de vàter adaptats amb tres formes geomètriques: quadrat, triangle i cercle. Si no es tenen suficients rotllos, es poden fer amb altres materials que permetin fer aquestes formes (un tros de cartró lligat amb celo o amb una goma elàstica, una càpsula de nexpresso, etc.) Els infants escullen 3 colors de pintures (es pot fer amb colorant alimentari, aquí teniu un enllaç que us diu com poder-les fer https://www.guiainfantil.com/articulos/ocio/manualidades/como-hacer-pintura-casera-para-los-ninos/)  i decideixen de quin color estamparan cada figura geomètrica, per exemple; quadrat blau, cercle vermell i triangle groc. Després hauran d’estampar tot el paper mitjançant els rotllos o els altres materials que permetin fer aquestes formes. En acabar, poden comptar quants cercles, quadrats i triangles han fet i poden assenyalar on són els cercles, els quadrats, etc.

Podeu clicar sobre la imatge per veure com ho podeu fer.

Aquesta setmana és una de les feines que us demanem el retorn. Quan hagueu acabat de fer-la, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina, en aquest cas, us demanem una foto. Recordeu que és important que els infants posin el seu nom, habitualment a l’escola l’escrivim darrere de la feina, però si el poseu davant podrem veure el nom de cada company. Recordeu, si el poden escriure sols/es que l’escriguin ells/es, i sinó els hi feu vosaltres en llapis fluixet o amb florescent i que ells/es el repassin.

Activitat 4, MATEMÀTIQUES:

Es tracta de preparar un circuit d’enigmes pels infants, on treballem entre d’altres coses l’orientació espaial. Primer de tot s’han de preparar 4 cercles grans de diferents colors: vermell, blau, groc i verd. Després, s’agafen alguns objectes i es dibuixa la seva silueta sobre un paper. Un cop fet, aquests objectes es guarden dins una capsa. Aquesta activitat també la podem fer amb objectes que hi hagi a vista a l’habitació on es farà l’activitat, i sense haver-les de guardar a la capsa, d’aquesta manera els propis infants poden investigar quins podrien ser. Un cop fet tot això, es col·loquen les parts en ordre ( clicant sobre la imatge que teniu a sota podreu veure un vídeo per a que veieu com es fa i com es desenvolupa el joc). Per acabar, es dibuixen en un paper els cercles que hem deixat al terra, de la mateixa manera que els tenim posats al terra. Això serà el mapa que faran servir els infants. Un cop fet això, es dibuixen unes fletxes marcant el camí que hauran de fer els infants pel circuit. La primera vegada que es jugui pot ser tota l’estona el mateix camí, els altres cops es pot anar canviant tota l’estona durant el joc. L’objectiu serà que cada vegada que l’infant faci el circuit correctament, agafi un dels objectes i el col·loqui sobre la silueta que li correspon. Un cop posat, es torna a l’inici del circuit amb el mapa en mà, i es torna a fer tota l’estona fins que es col·loquin tots els objectes sobre el paper de les siluetes.

Cliqueu sobre la imatge per a veure el funcionament del joc.

Activitat 5, MATEMÀTIQUES:

A continuació, seguim treballant amb l’Elmer. Es tracta d’endreçar els petits Elmers de petit a gran (d’esquerra a dreta). És un bon moment per a deixar que els infants puguin fer servir les tisores, sempre amb supervisió i amb ajuda, ja que encara no tenen domini. A continuació trobeu la feina, recordeu; si no teniu impressora, no passa res, es pot dibuixar encara que no fem uns elefants perfectes (també es poden calcar). La qüestió es que entre els elefants es pugui veure la diferència i els col·loquin en ordre.

Aquesta activitat també serà una de les feines que us demanem el retorn. Quan hagueu acabat de fer-la, entreu a la carpeta compartida del drive de la setmana corresponent i deseu la feina, en aquest cas, us demanem una foto del document omplert.

Cliqueu aquí per accedir a la tasca. Recordeu que les feines també les teniu sempre penjades a la carpeta del drive de la setmana corresponent.

Activitat 6, EXPERIMENT:

Per acabar, hem volgut compartir amb vosaltres aquesta activitat tant divertida, el festival de colors!

Seguiu els passos que teniu a continuació i descobriu la màgia, que la gaudiu molt! 🙂

RECORDATORI:

  • Totes les activitats proposades es poden realitzar amb materials que teniu a casa, no fa falta la seva impressió. Es poden dibuixar, calcar, utilitzar la tauleta o mòbil com a taulell, imprimir, etc.
  • Recordeu de penjar totes les propostes realitzades a la carpeta del DRIVE compartida, en el cas que us demanem una foto o un petit vídeo. Sempre posant el nom de l’infant.

 

Esperem que gaudiu molt de les activitats, esteu treballant de valent, campions!! 🙂

Ànims famílies i bateries! Us estimem!

 

Alan i Laia.

 

I com cada setmana, el Xavi també us fa algunes propostes de psicomotricitat per a fer a casa:

GINCAMA CASERA MUY FÁCIL:

“BÚSQUEDA DEL TESORO CASERA PARA TIEMPOS DE CUARENTENA”:


Les proponemos un juego familiar, los chic@s no podrán realizarlo sin su ayuda. En principio deberán escribir las pistas y esconderlas donde les indicamos.
Estas son las pistas:

  1. Pista (escribir en un papelito y esconderlo debajo de una silla).
    Muy bien piratas, bienvenidos y bienvenidas a la aventura. Para
    encontrar el tesoro deberán lavarse las manos con agua y jabón,
    pero recuerden que el lavado deberá durar lo que tardan en cantar el
    feliz cumpleaños.”
    Una vez cumplida la misión tendrán que mostrar sus manos a la
    cámara.
    SUERTE piratas!
  2. Pista (escribir en un papelito y esconderlo detrás de una planta, si no tienen planta pueden dibujar una y esconderlo debajo del dibujo.
    “Piratas, deberán saltar delante del capitán 10 veces con un solo pie”.

3) Pista (escribir en un papelito y esconderlo debajo de una mesa).
“Piratas, esta vez tendrán que repetir este trabalenguas:
El gato araña a la araña y la araña araña al gato.
Pobre gato, lo araña la araña, pobre araña que lo araña al gato.”
Mucha suerte!

4) Colocar una llave detrás de una foto, cuando la encuentren deberán volver con ella y seguir viendo el vídeo.

5) Pista (escribir en un papelito y esconderlo detrás de un imán en la heladera).
“Bien piratas, para encontrar el tesoro tendrán que bailar la canción
que pondrá su capitán. Pero ojo, cuando pare la música van a tener
que congelarse en el lugar.”
Mucha suerte!

6) Colocar “el Tesoro” (Pueden ser galletitas, golosinas, caramelos) dentro de una mochila y esconderla donde ustedes quieran.

Aquí va el vídeo con el juego, que lo disfruten!!.
https://youtu.be/Jvfd4KVpJX0

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>