Qui som?

• Som un centre d’ensenyament públic que fem de l’expressió artística el nostre vehicle de comunicació. Els ciutadans han de tenir accés a les eines necessàries per a la pràctica de les arts.

• Formem part d’una Mancomunitat de municipis formada per 13 ajuntaments de la comarca: Albi, Arbeca, Borges Blanques, Castelldans , Cervià de les Garrigues, Cogul, Espluga Calba, Floresta, Juneda, Omellons, Puiggròs, Vinaixa, Vilosell.

• Som una escola amb tres seus les quals estan situades a les poblacions de Borges Blanques, Juneda i Arbeca.

• La música forma part d’un patrimoni històric que no volem escatimar als nens , als joves i als adults.

• Volem ser centres oberts :

1. a alumnes de totes les edats

2. a alumnes amb tota mena d’interessos, amb una oferta docent prou àmplia per acollir opcions diverses.

3. a totes les músiques, sense refusar cap manifestació artística.

4. a totes les economies, on ningú no quedi exclòs per raons econòmiques.

5. a alumnes de tots els nivells. Tot i que l’objectiu principal de l’escola no és la professionalització, ha de vetllar perquè la formació que s’ofereixi sigui prou sòlida i personalitzada per tal que els alumnes que vulguin puguin accedir a centres de formació superior.

. Potenciem la pràctica musical col.lectiva tant vocal com instrumental, ja que aquesta a més de contemplar aspectes purament tècnics comporta la relació humana, fet indispensable en l’educació integral de l’alumne.

. Col·laborem amb els centres d’ensenyament de règim general dels nostres municipis i de la nostra comarca.

. Els òrgans de govern i participació són: el Consell Escolar, el Claustre de professors, l’Equip Directiu, i l’ Associació de Pares i Mares d’Alumnes.

. Som membres actius de l’ACEM (Associació Catalana d’Escoles de Música), la qual agrupa diferents escoles de Catalunya. Aquesta associació forma part de l’EMU (Unió Europea d’Escoles de Música) que integra 21 països, 5.000 escoles, 3 milions i mig d’estudiants, i més de 100.000 professors.

. El claustre de professors per aquest curs està format per 19 professors, tots ells titulats.