Concert de Nadal

Un any més, abans de començar les vacances hem pogut celebrar i gaudir del concert de Nadal de les agrupacions i cors de l’escola.
Aquest any ha estat al pavelló de Juneda, on des d’aquí volem agrair a l’ajuntament d’aquest municipi la facilitat per poder dur… Llegeix més»

Formació del professorat

El professorat de l’escola comença el curs amb una formació de resolució de conflictes. Aquesta formació ha anat a càrrec de la facilitadora Núria Baldrich on ens ha facilitat recursos per poder abordar els conflictes de forma constructiva.

Ha estat un taller molt interessant que… Llegeix més»

Banda de trompetes i tambors

Dissabte 2 de setembre de 2023 els alumnes de trompeta (Jordi Cabús, Guillem Garsaball, Gerard Queralt, Ot Seseña, Ricard Torradeflot juntament amb el professor Gabriel Prieto) i els alumnes de percussió: Biel Pagès i Joan Marc Torrent van participar en la recuperació del seguici d’acompanyament… Llegeix més»

Resum de les activitats del 1r trimestre 2023

Inici de Curs

Les classes d’aquest curs han iniciat amb tota normalitat el dia 12 de setembre. Aquest any podem gaudir de les classes de llenguatge musical, cant coral, agrupacions instrumentals com és la banda, l’orquestra de corda, la banda júnior, agrupació de guitarres, grup de percussió, combos; assignatures complementàries com informàtica musical, música i moviment, improvisació i també dels diferents instruments que s’imparteixen a l’escola.

Activitats de l’escola

Des de l’Escola considerem que aprendre música no només consisteix a anar a classe i practicar a casa l’instrument, sinó en viure-la en diversos formats. És per això que durant el curs es van fent activitats, on de vegades els i les alumnes són els protagonistes i d’altres vegades formem part com oients.

Tot seguit us presentem les activitats que hem realitzat aquest primer trimestre:

Concert de santa Cecília

Vam poder gaudir del concert pedagògic “El país de Sonafort” a càrrec d’Heura Gaya, Adrià Grandia, Titus Prats, Francesc Sans. On ens van presentar un país de conte fet amb instruments de Música Tradicional com són les gralles, timbal, flabiol i el tamborino, la tarota, la viola de roda, el trombó, el pandero quadrat, els ossets i la pandereta.

Tots aquests instruments, que no són molt comuns a l’escola, ens van poder fer gaudir en les dues sessions de la música tradicional.

Audicions i classes obertes

Com és tradició, al final de cada trimestre hi tenim la setmana d’audicions on l’alumnat de l’escola toca una petita mostra del que han estat treballant a les classes d’instrument i col·lectives.

Les diferents audicions s’han fet a les 3 aules, Arbeca, les Borges Blanques i Juneda. Els instruments que hem sentit a les audicions són: Clarinet, Flauta Travessera, Guitarra, Guitarra elèctrica, Percussió, Piano, Saxofon i Trompeta.

Paral·lelament, els alumnes d’iniciació, que no toquen cap instrument, han tingut les classes obertes. Que consisteix a mostrar i fer partícips als pares i mares a les classes que reben els seus fills.

Concert de Nadal

Després que la pandèmia per la Covid-19 no ens deixes celebrar el concert de Nadal, finalment, aquest any l’hem pogut gaudir sense cap mena de restriccions. Han actuat el Grup de Guitarres, La Banda, l’Orquestra, el Combo, Grup de Percussió, La Garrampem i Cor de Joves, i els Cors A, B i C de l’escola.

Activitats on ha col·laborat l’alumnat de l’escola

Poema d’Enric Gorgues a Vinaixa i Castelldans

Els alumnes de l’escola Laura Valls, Marc Mateu i Eloi Paredes van amenitzar amb el piano, la guitarra elèctrica i la guitarra clàssica en les presentacions del llibre que es van fer als pobles de Vinaixa i a Castelldans.

.

⁣Santa Cecília llar d’infants Joan XIII

L’alumnat de l’escola que està cursant el cicle superior de l’Escola Joan XXIII de les Borges Blanques, van fer un concert als alumnes de la llar infants per celebrar la festa de Santa Cecília, patrona dels músics.

Recital poètic associació Grums per la Marató

Clàudia Fandos (violí), Laura Valls (violoncel) i Marc Mateu (Guitarra elèctrica) van col·laborar interpretant diverses peces musicals en l’acte per la marató de TV3 organitzada per l’associació Grums.