MÚSICA 5è

KAHOOT “La cobla”

Hola nens i nenes de 5è A i B.

Us deixo la tasca d’aquesta setmana de vacances de primavera: el kahoot de “La cobla”. És el mateix que heu fet a classe així que podeu recordar les preguntes. A més teniu tots i totes el dossier per a poder buscar la informació si teniu algun dubte però recordeu que a la majoria de preguntes teniu 60 segons per a contestar-les.

Aquesta vegada, com que teniu moltes facilitats només teniu 1 opció de joc. Recordeu d’escriure el nom i la classe (com heu fet a l’escola) al nickname.

Ah! Teniu de temps per a fer-lo fins al dilluns 18 d’abril a les 20h.

Doncs ja està. Cliqueu al botó i a jugar.

Bona sort!



Kahoot “L’orquestra 2”

Hola nens i nenes de 5è.

Com us he comentat us penjo el segon kahoot que hem fet a classe sobre el tema de l’orquestra.

Abans de començar a jugar seguiu les instruccions:

  1. Només podeu fer el joc 3 vegades. Si entreu i us diu que “està ple” espereu-vos i a l’endemà ja hauré posat un altre enllaç actualitzat. Torneu-ho a provar.
  2. Quan escriviu el nostre nom  amb el vostre nom poseu també la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.
  3. Valoraré la vegada que hagueu tret més nota.
  4. NO heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat.
  5. Teniu de temps fins al dimecres 8 de desembre a les 20h.

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!

 



Kahoot “L’orquestra 1”

Molt bones nens i nenes de 5è.

Aquí us enllaço el Kahoot que hem fet a classe de l’Orquestra i en Benjamin Britten.

Abans de començar a jugar seguiu les instruccions:

  1. Podeu fer el kahoot tantes vegades com vulgueu però això si; us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.
  2. Valoraré la vegada que hagueu tret més nota.
  3. NO heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat.
  4. Teniu de temps fins al diumenge 14 a les 20h.

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!

 



KAHOOT 5èB

“LA COBLA”

Doncs aquest kahoot és pels alumnes de 5èB. Recordeu:

El podeu fer tantes vegades com vulgueu però això si; us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.

Tingueu en compte un parell de coses:

  1. valoraré la vegada que hagueu tret més nota
  2. no heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat
  3. teniu de temps fins al dimecres a les 20h

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!

 


KAHOOT 6è

“LA BATUCADA”

Molt bones alumnes de 6è. Com us he comentat a la classe us dono la opció de tornar a fer el kahoot de “La batucada”, aquesta vegada des de casa. Recordeu:

El podeu fer tantes vegades com vulgueu però això si; us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.

Tingueu en compte un parell de coses:

  1. valoraré la vegada que hagueu tret més nota
  2. no heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat
  3. teniu de temps fins al diumenge a les 20h

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!

 


TASCA/PROVA PER A 6è

Hola alumnes de 6è. Com us he comentat a classe penjo el KAHOOT de la breu història del jazz, rock, pop corresponent al dossier que hem anar treballant durant setmanes.

Recordeu que el podeu fer tantes vegades com vulgueu però això si; us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.

Tingueu en compte un parell de coses:

  1. valoraré la vegada que hagueu tret més nota
  2. no heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat
  3. teniu de temps fins divendres a les 20h

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar.

 


TASCA/PROVA PER A 5è

Moooolt bones, alumnes de 5è B i C (també el grup A, ja n’hem parlat a classe 😉).

Us deixo l’enllaç per a què pugueu fer el KAHOOT de l’orquestra des de casa. El podeu fer tantes vegades com vulgueu. Us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada que feu. Per exemple: si ets la Lídia de 5èZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 5Z 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.

Teniu de temps per a fer-ho fins diumenge a les 21h.

Doncs ja està tot explicat. Cliqueu el botó i A JUGAR!

 


Setmana del 2 al 8 de novembre

Molt bones grup de 5èC i 6è A.

Vaja, estem confinats preventivament a casa. No patiu que això passarà. Aquesta setmana teniu una tasca molt facileta de ritme musical amb dos gots.

  1. Busqueu 2 gots de plàstic i practiqueu el ritme igual que el vídeo.
  2. Quan creieu que ja us surt bé, enregistreu-vos i
  3. … envieu-me el vídeo a alexandralasenyodemusica@gmail.com o bé per HANGOUTS al mateix mail, com us vagi millor.

Us deixo també només la música, que podreu escoltar si cliqueu la foto de la Família Addams.

Espero els vídeos!!!


Setmana del 15 al 21 de juny

Hola noies i nois!

Última tasca del curs i últim “tutorial” del curs. Aquesta setmana farem percussió corporal, un tema de 8 pulsacions que l’anireu repetint TOTA LA CANÇÓ QUE VOSALTRES ESCOLLIU. Importantíssim: heu de seguir la pulsació de la música.

Amb això donarem per finalitzat el curs confinat.

Ja ho sabeu, espero els vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com 

Una abraçada molt forta i petonassos!!!!


Setmana del 8 al 14 de juny

Hola noies i nois!

Amb el vostre permís torno a la flauta (sobretot pensant en els/les alumnes de 6è doncs a l’institut la demanen amb força nivell…).

La cançó que us proposo és “Scarborough fair”, una cançó popular anglesa d’autor desconegut. La cançó fa referència a un mercat medieval que es feia pels volts de l’agost al poble de Scarborough i parla d’una parella enamorada… o desenamorada, segons s’interpreti. S’han fet multitud de versions i segurament a casa quan la sentin la coneguin, inclús és provable que a vosaltres també us soni. Aquesta és la màgia de la música de qualitat: que després de 9 segles encara s’interpreti i sigui coneguda.

Aquí teniu una versió on veureu una flauta metàl·lica, el whistle, tradicional irlandesa:

“Scarborough fair” la van fer molt coneguda un duet de fa força anys (Simon & Garfunkel) i aquestes nenes/noies interpreten aquella versió esplèndidament:

Bé noies i nois, ara us toca a vosaltres. Si cliqueu el dibuix del mercat us portarà a l’enllaç de youtube de la partitura per a la flauta. Recordeu que d’aquesta manera allà, si cliqueu el botó a “velocidad de reproducción” podreu fer que la música vagi a la velocitat que us sigui més còmode.

Ja està, espero els vostres vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com o com ja esteu fent alguns, per hangouts.

Una abraçada


Setmana de l’1 al 7 de juny

Hola noies i nois!

Com va tot? Va, que això ja s’acaba, però de moment us porto una nova proposta de treball musical; aquesta vegada deixem descansar als qui la flauta no és el vostre fort i tornem a la percussió amb gots, us sembla?

Ho farem amb una cançó del grup lleidatà KOERS, “Despertem el món”, en una versió més curta que he retocat per a què l’exercici no es faci tant llarg. Si cliqueu el logo podreu escoltar la cançó

Ara us faig l’explicació del ritme, serà el mateix tota la cançó. Penseu que l’heu de practicar lo suficient fins a què sapigueu fer-lo sense mirar-me al vídeo, vosaltres sols i soles.

Si heu practicat prou i ja sabeu fer el ritme seguit sense mirar-me, ja esteu preparats per a fer-lo amb la cançó, com aquí:

Doncs ja està. A gaudir de la cançó! Recordeu, espero els vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Per cert, si veieu que és difícil penjar els vídeos al gmail perquè pesen molt, proveu d’enviarme’ls per Hangouts, alguns companys/es ja ho fan i és més fàcil i còmode.

Una abraçada.


Setmana del 25 al 31 de maig

Hola noies i nois!

El curs passat quan els alumnes de 5è feien 4t van treballar (i ballar) una peça musical magnífica d’Albert Kételbey: “En un mercat persa”. És una música descriptiva que mostra perfectament la vida durant un dia de mercat. La tasca d’aquesta setmana tindrà molt a veure amb aquesta audició; de moment gaudiu del vídeo. Us enllaço una versió amb explicacions, per a què pugueu seguir la història millor i entendre-la.

Bé. Ara us plantejo la tasca: interpretar amb la flauta el fragment dels soldats. Aquesta vegada us enllaço el vídeo de la partitura a una pestanya nova de youtube perquè allà, si cliqueu el botó a “velocidad de reproducción” podreu fer que la música vagi a la velocitat que us sigui més còmode. De tota manera, per si algú ho prefereix, teniu la opció de descarregar-vos la partitura en pdf, imprimir-la i afegir-la a la carpeta de fundes (només cal clicar el títol lila)

Igual que la setmana passada: una mica de pràctica cada dia i al final de la setmana SEGUR que sortirà perfecte. Tingueu la flauta preparada, cliqueu a l’encantador de serps i a practicar! Fl_Mercat persa

Doncs bé, ja està. Espero els vostres videos a alexandralasenyodemusica@gmail.com (també per hangouts)

Una abraçada.


Setmana del 18 al 24 de maig

Hola noies i nois!

Primer de tot us he de dir que TORNO A ACTIVAR ELS KAHOOTS DE LES NOTES MUSICALS; estan actius fins diumenge a les 23h. Pels qui ja els heu fet teniu l’oportunitat de millorar resultats i els nouvinguts/des esteu convidats/des a practicar. Recordeu que vaig preparar jocs graduats per nivells de dificultat així que PODEU ENTRAR ALS KAHOOTS DELS ALTRES CICLES sempre i quan indiqueu qui sou i de quina classe. Fixeu-vos bé on cliqueu i quin feu perquè n’afegeixo de nous.

Només notes a línies i espais:

Ara amb les notes de manera aleatòria:

 

Molt bé. Doncs ara seguim amb la interpretació de la setmana. Ens atrevirem a tocar la flauta?

Tots teniu a casa la carpeta de fitxes de música. Allà, al principi de tot teniu el quadrant amb les notes musicals i la seva posició col·locant els dits a la flauta. Recordeu: mà esquerra a dalt (tapem darrere amb el polze i davant tapem 3 forats, el dit petit de l’esquerra NO tapa cap forat) i mà dreta a baix (tapant els 4 forats restants).

Us deixo un vídeo amb l’enllaç a youtube de la peça musical “Somnis”. Al vídeo es veu la partitura i veureu que les notes es van il·luminant en el moment que les heu de tocar.

No és difícil però penseu que a la primera NO SORTIRÀ, heu de practicar-la una estona cada dia. Si voleu, i per a què no se us faci llarga la peça, podeu enviar-me les vostres interpretacions “a plaços”: si us fixeu la peça té diferents parts; doncs cada part que us surti la enregistreu i la envieu.

Com us dic a la classe: “Vamos por partes, como dijo Jack el destripador” o “divide y vencerás”, com preferiu

 

Doncs bé, ja està. Espero els vostres vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Una abraçada

 

 


Setmana de l’11 al 17 de maig

Hola noies i nois!

Com van passant els dies? Repassar les notes musicals està bé, sobretot de cara a l’institut que us demanaran llegir-les amb agilitat, però jo trobo a faltar veure-us cantar o picant ritmes amb una cançó. De fet m’estan encantant els vídeos que rebo. No patiu si no surt perfecte el ritme que demano, és normal doncs jo no puc estar davant vostre “arreglant personalment” els moviments de mans com ho faig a classe. Recordeu que de vegades us dic “em deixeu un moment amb Fulanito?” I tots respecteu aquells moments que dedico a un de vosaltres. Ara ho heu de fer soles i sols a casa. Si algú no està segur/a de si ho fa bé no patiu, m’envieu el vídeo de mostra i jo us contestaré dient si aneu per bon camí o si heu de practicar algun aspecte. Va, no m’enrrollo més. “Al grano, dijo un pollo”.

Aquesta setmana us proposo percussió corporal i ritme de gots amb la cançó “Eye of the tiger”, un bon clàssic del rock.

Primer us ensenyo com picarem l’estrofa seguint aquest patró rítmic:

i la demostració pràctica és aquesta:

Seguirem amb el ritme de la tornada que farem amb el got; aquí teniu el vídeo:

Doncs bé, us atreviu a fer la cançó sencera? Si cliqueu al tigre sentireu una versió més curta ja que l’original és de 4 minuts! Ànims, que us sortirà molt bé.

“Eye of the tiger”

Mmmmmmmm, ben pensat millor us faig una demostració de com fer la cançó sencera. Veureu que al passar de l’estrofa a la tornada la última picada de dits no es fa ja que hem d’agafar el got. No patiu, seguiu el vídeo i us sortirà molt bé, n’estic segura.

Espero els vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Una abraçadota.

 


Setmana del 4 al 10 de maig

Hola noies i nois!

Jo com cada setmana vaig proposant feines. Això no vol dir que les passades no les pugueu fer, o inclús tornar a repetir (si voleu millorar, ja sabeu que assolim l’èxit amb la pràctica). De fet torno a obrir el Kahhot de “músiques de cine 1” fins diumenge 10 a les 23h. Només una recomanació: quan hagueu de posar el vostre nom, per si de cas el feu més d’una vegada, afegiu la classe i un número al darrere. Per exemple “Alexandra-senyo” i a la següent entrada “Alexandra-senyo 2”, així ens aclarirem millor perquè sou bastants alumnes que els esteu fent. Cliqueu la tecla i a gaudir!

Ara ja em centro a la feina d’aquesta setmana. Repassarem les notes musicals. Com que sou alumnes de Cicle Superior en aquest blog penjo Kahoots amb TOTES LES NOTES TREBALLADES, de Do a RE’. Mireu l’escala amb l’àmbit que hauríeu de saber:

Fixeu-vos molt en les dues notes agudes, el DO’ i el RE’, que tenen la “cometa” recordant que són de l’escala “de dalt”.

Doncs bé, aquí teniu el 1r Kahoot de Notes musicals de Cicle Superior; obert fins diumenge 10 de maig a les 23h. Calma, a poc a poc i concentració. Lo important no és ser el més ràpid sinó respondre a totes les preguntes correctament. Bona sort!

Aquells que no sapigueu del tot les notes, podeu anar als blogs del altres cicles on també penjo Kahoots de notes musicals amb menys dificultat. Els podeu fer perfectament, sempre i quan indiqueu el vostre curs, nom i el número d’entrada que feu. Ànims, per a vosaltres és una gran oportunitat de recordar i aprendre les notes a poc a poc. Bona sort.

Una abraçadota!!


Setmana del 27 d’abril al 3 de maig

Hola noies i nois!

Quin embolic amb tants compositors i tantes pelis, oi? Aquesta setmana us proposo una cosa totalment diferent. Recordeu que als tallers, si teniem tota la feina feta, seiem a terra en cercle per a fer ritmes amb gots de plàstic? Doncs aneu a la cuina a buscar-ne un i prepareu-vos per practicar una mica.

Us penjo el tutorial del ritme que ja vam fer a classe i unes propostes de com l’heu de fer a casa per a enviar-me els vostres vídeos. No patiu si no surt ràpid, es pot fer perfectament al doble de la velocitat (és a dir, més lent), sempre i quan mantinguis la pulsació estable tota la cançó.

Doncs aqui teniu feina. Espero els vostres videos a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Una abraçadotaaaaa


Setmana del 20 al 26 d’abril

Aquí us deixo l’enllaç al kahoot. Bona sort!

https://kahoot.it/challenge/05086076?challenge-id=8bc196ab-60cc-41b3-ac6e-6df4b8d9600c_1587728275756

Recordeu que el teniu obert fins diumenge a les 23h.

Hola noies i nois.

Com us havia dit, aquí us deixo els cartells de les músiques que heu vist aquestes setmanes. Podreu comprovar si la informació que heu buscat és correcta.

Heu vist alguna de les pel·lícules? No us ha “picat” la curiositat? Si em voleu explicar què us ha semblat, què us han comentat a casa (dels records que potser en tenien al haber-la vist fa anys) doncs m’escribiu a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Divendres activaré un kahoot amb les deu Bandes Sonores que hem treballat. Voldreu jugar? Estarà obert fins diumenge a les 23h. Veurem qui ha estat més atent o qui pot recordar més noms de compositors.

Una abraçada, espero que us trobeu tots i totes molt bé.


Setmana del 14 al 19 d’abril

Hola noies i nois.

Avui us enllaço les 4 pelis que falten. Aneu mirant i escoltant bé tots els vídeos.

Recordeu de buscar el nom del compositor de la Banda Sonora, l’any de la pel·lícula i el títol del fragment escoltat. Bé, aquí teniu les 4 últimes peces, espero que les gaudiu. La setmana que ve us donaré les respostes.

4. Kung fu Panda i Mulan

 

5. LA historia interminable i Eduardo Manostijeras


Setmana del 30 de març al 5 d’abril

Molt bones, alumnes de Cicle Superior. Continuem amb més músiques de pel·lícules. Avui us afegeixo una versió de concert i la mateixa cançó per a què la canteu, amb la lletra.

Recordeu: quina peli? Quin compositor?

Au, a gaudir!

Una peli més:

3. Madagascar i Zootrópolis


Setmana del 23 al 29 de març

Molt bones noies i nois de Cicle Superior. Com ja sabeu cada setmana pels altaveus de l’escola sonava una música corresponent a la banda sonora d’una pel·lícula. Doncs bé, poc a poc us aniré enllaçant diferents músiques que hem sentit al llarg del curs i us tocarà a vosaltres descobrir QUI HA SIGUT EL COMPOSITOR i a QUINA PEL·LÍCULA pertany aquella peça i alguna coseta més. De moment us proposo quatre temes musicals del primer trimestre.

1. Mounstros i Gremlins

 

2. Cómo entrenar dragón i Goonies