EL BLOG D’INFANTIL

 

Us podeu posar en contacte amb nosaltres al correu: joanmaragallinfantil@gmail.com

Tal i com us hem indicat, disposeu d’aquest correu electrònic per tal de fer-nos arribar qualsevol dubte, suggeriment  o si voleu compartir amb nosaltres les activitats que feu a casa amb els/les vostres fills/es.

19 DE JUNY.

Avui divendres us mostrem les fotografies que ens heu anat enviant al llarg de la setmana. L’Ana i el David han gaudit molt amb les diferents propostes relacionades amb l’estiu:SETMANA DEL 15 AL 21 DE JUNY

L’ESTIU

Aquesta és l’última setmana de curs i aviat començarà l’estiu. Per a preparar-nos per a aquesta nova estació us proposem un seguit d’activitats molt entretingudes i divertides i algunes molt refrescants. 

Preparats? Doncs som-hi: 

  • CANÇONS

Aquí teniu dues cançons d’aquesta època de l’any. Escolteu-les, balleu i a veure si us les podeu aprendre.

 

 

  • DITES

Memoritza aquestes dues dites. Són curtes i fàcils d’aprendre:

 

  • ACTIVITATS AMB AIGUA    

A l’estiu fa molta calor, per aquest motiu us proposem un seguit d’activitats que pots fer a casa per refrescar-te, entretenir-te i aprendre mentre et diverteixes.

-Glaçons de colors per classificar.

Ompliu una o varies safates amb compartiments amb aigua i poseu un colorant de diferent color a cada un d’ells. Poseu-les al congelador i espereu. Una vegada estiguin fets els glaçons els treieu i ja pots començar a jugar. Busca recipients de diferents colors i classifica’ls. Si els agafes amb les mans et refrescaràs més.

-Pintura amb pistoles d’aigua.

Segur que tens a casa una pistola d’aigua. Doncs emplena-la amb pintura diluida amb aigua i fes les teves creacions artístiques. Recorda canviar de colors per a què siguin més interessants.

-Pintura amb globus d‘aigua.

Agafa globus d’aigua i emplena’ls. Pinta’ls amb pintura de diferents colors. Ara només has de fer-los rodolar per damunt d’un paper i veure quina obra d’art has creat.

-Construcció de vaixells senzills.

Et proposem tres senzilles maneres de fer vaixells per a que els puguis fer navegar per la teva piscina, banyera o, si no en tens, en un senzill cubell. També pots fer curses i veure quin és el que navega millor o més ràpid.

Agafa mitja ampolla d’aigua, posa-li una palleta amb una vela i ja tens el teu vaixell.

Agafa tres taps de suro, lliga’ls i posa’ls hi una vela. Mira… pots fer un vaixell pirata!

Aquest és un vaixell molt petitó i fàcil de fer. Agafa una nou, obre-la per la meitat i a navegar!!!

-Bombolles de sabó

A qui no li agrada fer bombolles? Veure els seus colors tornassolats i perseguir-les per veure on espeteguen, és un dels millors jocs tant per a petits com per a grans.

Doncs anem a fer bombolles de sabó gegants. 

Agafa una ampolla, talla-la i treu-li el cul. Suca l’altra part en un plat o safata on hi hagi dues parts d’aigua per una de sabó (Us recomanem Fairy, no diem res de com renta els plats, però alhora de fer escuma, és una molt bona opció!) i barregeu.

Bufa molt fort. Faràs moltes bombolles, compta-les.

-Serps de sabó

Retallarem l’ampolla per la meitat.Tallem l’extrem d’un mitjó o quadrant de tela de cotó i cobrim amb ell la part de l’ampolla retallada. Amb l’ajuda d’una goma elástica el fixem a l’ampolla.

Impregnem el mitjó amb l’aigua i sabó (la mateixa barreja que abans) i acte seguit bufem. Si voleu que l’escuma surti de colors, apliqueu unes gotes de colorant alimentari sobre el teixit. Veureu com sortiran una cascada de bombolles precios

  • FEM GELATS

En agrada menjar gelats durant tot l’any, però ara, amb aquesta calor que diuen que ja es queda, sembla que els gelats passin d’allò més bé. Us proposem 5 gelats variats. Tots són molt fàcils de fer i els nens i nenes es poden divertir a la cuina. 

Cuinar amb nens a l’estiu pot resultar molt divertit, entretingut i saludable. Totes les propostes de gelats que us hem portat admeten variants, els hi podeu canviar les fruites, posar els iogurts de diferents gustos, canviar el iogurt per un formatge fresc… o decorar-los amb els ingredients que més us agradin.

Per fer aquest tipus de gelats de pal podeu fer servir els motlles de silicona o de plàstic que hi ha al mercat, en trobareu de moltes mides i dissenys, n’hi ha que no són gens cars. Una altra opció és la de guardar els pots de danoninos o gots de plàstic petits  i fer-los servir com a motlles per als vostres mini gelats.

  • Gelat de iogurt amb fideus de colors

Aquest és el clàssic gelat fet amb un postre làctic. Talleu el pal del gelat per la meitat, punxeu-la a tapa i poseu-los al congelador. El podeu decorar amb fideus de colors, de xocolata…

-Gelat de iogurt amb trossets de fruita

Barregeu un iogurt amb trossets de fruita al gust. Abocar-ho en un motlle de gelat i deixeu-ho fins que estigui glaçat.

-Gelat de plàtan amb xocolata

Un gelat de plàtan amb decoració. Punxeu un plàtan amb un pal de gelat i poseu-lo a la nevera. Foneu xocolata i cobriu-lo, deixeu que es refredi una mica abans de decorar-lo. Un cop decorat el podeu deixar al congelador. Traieu-lo una estona abans de menjar, serà més gustós.

-Gelat de sorbet de fruites

Aquest gelat de fruites naturals és molt saludable. S’ha preparat amb mango, kiwi i gerds, tres fruites de colors molt vistosos que combinades queden molt bé, són exòtiques i refrescants. També el podeu fer amb les fruites de temporada que tingueu a casa. Primer poseu en el motlle una de les fruites, guardeu-lo al congelador durant uns 10 minuts abans de posar-ne la següent, i així cada cop que hi afegiu una capa de fruita.

-Gelat de gominoles

Aquest gelats d’ossos de gominoles estan fets amb sprint, però podeu substituir aquesta beguda per un suc 

  • LA PLATJA

A l’estiu ens agrada gaudir de les activitats a l’aire lliure. Amb aquesta calor sembla que ens apeteixi anar a la platja o a la piscina. Encara no hi podem anar, però ens la podem imaginar.

Mireu acuradament aquesta imatge:

Ara us proposem un seguit d’activitats: 

-Segur que hi ha situacions que heu viscut alguna vegada. Parleu-ne amb un adult (del que vulgueu; del socorrista i la seva feina, de l’avioneta que porta publicitat, dels nens que fan castells de sorra,…).

-També podeu parlar i escriure; què ens haurem d’endur per anar  a la platja?. Recordeu que hi ha coses imprescindibles. Què no necessitarem? 

-Podeu fer llistes d’objectes que hi veieu. Els més atrevits podeu ficar l’article. Ànims a veure qui n’escriu 20!

-EL BARRET

-LA SORRA

-LA BARCA

-LES ULLERES,…

– Podeu imaginar situacions comunicatives entre dos personatges. És el moment d’imaginar-vos que esteu a la platja i us passen coses com a aquests nens de la imatge. 

  • EL FONS MARÍ

Sabeu tot el que s’amaga al fons del mar? En aquest vídeo podeu capbussar-vos i descobrir com és el fons marí i què hi podem trobar:

També us proposem consultar el següent enllaç, on trobareu un petit vídeo, fotografies, dibuixos i activitats perquè hi jugueu una estona des de casa:  

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/fons_mari/fons_mari.html 

Com heu pogut veure, al mar hi viuen molts animals. Us animem a investigar i aprendre coses noves sobre aquells que més us agradin: 

  • com són, 
  • què mengen, 
  • com neixen, 
  • com es desplacen, etc. 

A més, podeu gaudir observant diferents animals en 3D. Només necessiteu l’ajuda de la mare o el pare, perquè amb el mòbil busqueu l’animal que vulgueu des del Google i cliqueu a l’opció “Mostra en 3D”. Mireu quin tauró més autèntic! Podeu fer-vos alguna foto amb l’animal en 3D i ens la podeu enviar. Segur que són molt divertides!

Finalment, us adjuntem un vídeo per reflexionar sobre la importància de cuidar i respectar el medi ambient: 

https://beteve.cat/societat/voluntaris-neteja-fons-mari-barcelona/

Després de veure la notícia, plantegeu als nens i nenes diferents preguntes relacionades amb el tema, com per exemple: 

  • Com és que hi ha bosses, llaunes, tovalloletes… al mar? Qui les ha llançat?
  • Què podem fer per cuidar el fons marí?
  • Què haurem de fer quan anem a la platja?
  • Per què és important que en tinguem cura?
  • Què els pot passar als animals o a les plantes si no cuidem el fons del mar?

 

  • ACTIVITAT DE LLENGUA ORAL: PECES DE ROBA D’ESTIU/ PECES DE ROBA D’HIVERN

Amb l’ajuda d’una persona més gran podries anar responent preguntes sobre les peces de roba que portem a l’estiu i fins i tot comparar amb les que portem a l’hivern.

-Assenyala i anomena quin tipus de roba portes per anar a banyar-te a la piscina o a la platja.

-Quan tens molta calor com són els pantalons que et fiques?(podeu parlar amb els infants del terme llarg/curt)

-Per protegir-te el cap del sol, que t’hi fiques? (podeu fer distingir gorra/gorro/ barret)

-És molt important que la radiació del sol no et molesti als ulls, que ens hi posem?

-Com és el calçat que portem a l’estiu? Podries dir alguna diferència amb el que portes durant la tardor o l’hivern?

-Pots fer un llistat de la roba que vestim a l’estiu? Els més atrevits ja podeu escriure una mica més…Per exemple;

-PORTO UNA SAMARRETA SENSE MÀNIGUES.

-TINC UNES XANCLETES DEL BOB ESPONJA.

Finalment us deixem uns enllaços on trobareu diverses activitats per a acabar de completar el tema de l’estiu.

-En aquest enllaç teniu activitats de lectura i escriptura sobre la roba.

https://clic.xtec.cat/projects/robalect/jclic.js/index.html

-En aquest altre enllaç teniu activitats sobre l’estiu; hi ha activitats de matemàtiques, puzles, lectura i escriptura.

https://clic.xtec.cat/projects/estacio2/estiu/jclic.js/index.html

NOMÉS ENS QUEDA DESITJAR-VOS QUE PASSEU UN BON ESTIU I QUE ESPEREM RETROBAR-NOS AMB TOTS VOSALTRES BEN AVIAT!

12 DE JUNY.

Com cada divendres, us mostrem les fotografies que ens heu anat enviant de les propostes setmanals:

El Pau s’ho ha passat d’allò més bé amb la capsa boja!

El David i l’Ana també han gaudit molt amb les activitats!SETMANA DEL 8 AL 14 DE JUNY

LA CAPSA BOJA

Aquesta setmana us proposem un joc molt divertit!

El primer que heu de fer és buscar una capsa, pot ser per exemple, una capsa de sabates. Decoreu-la com més us agradi.

 

 

 

 

 

 

Un cop tingueu la capsa preparada heu de fer targetes amb les proves més esbojarrades que se us acudeixin.
Els més petits poden fer-les amb dibuixos o copiant alguna paraula. Els més grans podeu escriure la frase.
Per torns agafeu una targeta i heu de fer el que hi diu.
A la capsa podeu posar proves de tota mena, de música, balls, esports, imitar animals… Aquí teniu algunes proves esbojarrades que us poden servir d’exemple:

– Fes un ball de ballet.
– Practica un combat de boxa imaginari amb qui tu vulguis.
– Escriu el teu nom amb el cul.
– Tria a un company i feu una cursa a càmera lenta.
– Canta una cançó amb la boca tancada.
– Imita a un pingüí.
– Tria a un company i feu una cursa de cucs.
– Fes-li un petó d’esquimal a qui tu vulguis.
– Imita a una gallina.
– Tria a un company i feu una cursa de motos.
– Camina per la lluna.
– Fes-li una abraçada sense mans a qui tu vulguis.
– Canta una cançó tapant el nas.
– Pinta’t els llavis i petoneja la cara de qui tu vulguis.
– Tirat d’un helicòpter.
– Practica un partit de tenis amb qui tu vulguis a càmera ràpida.
– …
Com més boges siguin les proves més riureu i millor us ho passareu!

  • JUGO I LLEGEIXO.

 La següent activitat es convertirà en un divertit joc, que a la vegada ajudarà als/les nenes/es a motivar-se en  el procés de la lectoescriptura.

Consisteix en crear amb cartolina 4 cercles concèntrics de diferents mides enganxats amb un enquadernador.  Haurem de fer-lo rodar per tal de construir paraules.

Aquí us deixo l’enllaç per poder seguir els passos i construir-lo

RODA DE PARAULES

 

Proposta d’activitats:

… deixar que els/les nens/es busquin lliurement paraules.

… poden buscar el seu nom, un/a amic/ga, un familiar.

… podeu fer petits dictats de paraules que hauran de buscar.

… escriure en un full les paraules trobades i fer el seu dibuix.

… segons l’edat del nen/a poden començar a fer una petita frase a partir d’una paraula que han trobat.

…podeu ampliar el joc amb més cercles, per tal de poder construir paraules més llargues.

  • LES AGULLES DE ROBA.Les agulles de roba es convertiran en un instrument de joc, que ens ajudarà a repassar els nombres, a desenvolupar el nostre càlcul mental i també  ens introduirà en la suma i la resta. També ens ajudarà a exercitar la seva motricitat fina ( fer la pinça).
    Només necessitarem:…un penjador de roba infantil…. agulles de roba de colors….paper.

    Escriurem en un paper els nombres.

    Donarem al/la nen/a un nombre que indicarà les agulles de roba que hauran d’enganxar al penjador. Així practicaran amb els dits la pinça.

Proposta d’activitats:

Treballar els nombres i la seva noció  quantitativa. Segons l’edat podeu ampliar els nombres a treballar.

… Treballar la descomposició d’un nombre. Hauran de fer servir dos colors diferents d’agulles. Una vegada tenim el nombre que es demana, farem que vagin separant a cada costat les agulles per tal de descobrir de quina manera podem escriure un nombre fent servir altres dos. Cal que descobreixin totes les possibilitats possibles.

… Poden escriure en un paper totes les opcions i així s’adonaran del concepte de suma.

… Podem jugar a memoritzar la descomposició d’un nombre. Exercitarem el càlcul mental.

… Podem introduir la resta. Donem un  nombre i hauran de treure el que se li demana.

 

També us proposem amb agulles de roba el  següent joc per potenciar la numeració i la seva relació nombre-quantitat

Necessitem:

         

  • JUGUEM EN FAMILIA AL “CUB DE RUBIK DE PAPER”.

L’objectiu del joc és unir 4 quadrats del mateix color. S’hauran de fer tots els colors que hi ha al paper. Ens farem servir d’un dau de colors, o també podem fer targes amb els colors  del cub. Treballarem la lògica, el raonament i l’orientacio espaial.

Mireu  en el següent enllaç com es construeix.

RUBIK CUB DE PAPER

Així quedarà

Mireu com es juga. Alguns colors són més difícils que altres.

COM JUGAR AL RUBIK CUB

Animeu-vos a jugar!!!  A veure qui és més ràpid en aconseguir-ho.

 

ARA UNES PROPOSTES MUSICALS

L’ensenyament de la música contribueix al desenvolupament general de l’infant, sobretot quan s’inicia en edats preescolars. La base fonamental d’aquesta àrea és el ritme, l’expressió corporal, el cant, la creació, l’apreciació, l’anàlisi d’obres musicals i l’execució d’instruments musicals senzills, com els de petita percussió (Orff), de senzilla manipulació, que possibilitaran fer música d’una forma viva i creadora. Amb l’ensenyament musical, els nens aprendran a:

– Desenvolupar la percepció auditiva, els sentiments, la sensibilitat i l’amor per la música.

– Desenvolupar les capacitats artístic-musicals.

– Desenvolupar el gust musical.

Les propostes d’avui es centren més en el treball del ritme.

Treballar els ritmes en les primeres etapes d’educació infantil (i a primària) és molt important per a l’assimilació de la vida quotidiana i de l’entorn per part de nenes i nens. En les primeres etapes de la vida es té una concepció del temps molt diferent de la que tenim els adults, els nens no entenen d’hores, de dies de la setmana, de mesos …

Això és una cosa que té molt en compte per exemple la pedagogia Waldorf, que considera que el ritme és salut, en tant que totes les funcions orgàniques del cos humà posseeixen el seu propi ritme.

 

1. ELABOREM UN TIMBAL AMB MATERIALS RECICLATS

És molt fàcil!!! Només necessiteu pots que no siguin de vidre, com ara llaunes de conserva o de plàstic o cartró i globus de colors. Demaneu ajuda a un adult, haureu de retallar una part del globus i estirar-lo bé per tapar el forat del pot. Després els podeu decorar com vulgueu!

Hi ha altres maneres també molt fàcils de fer timbals, podeu fer-los guiant-vos per la vostra imaginació!

 

 

 

 

 

 

 

2. PRACTIQUEM ELS RITMES MUSICALS.

  • Aprofitant el timbal que us heu fabricat, intentarem seguir el ritme d’algunes cançons. Podeu practicar les vegades que vulgueu amb les cançons que més us agradin, però aquí us en deixem unes que us poden ajudar a reproduir diferents ritmes.

  • En aquesta cançó es treballen diversos ritmes relacionant-los amb animals.

  • Altres cançons i jocs musicals per treballar el ritme.

  • També es pot fer sense timbal, amb el nostre cos podem reproduir ritmes molt diferents! Se’n diu “percussió corporal” en anglès coneguda com “Body percussion”. Intenteu fer algun d’aquests ritmes, és molt divertit!!!!

  • Aquest joc rítmic també és molt entendor. Us animeu a fer-lo?

Nivell fàcil:

Nivell amb més dificultat:

  • Per fer aquest necessitareu algun acompanyant de la vostra família que us ajudi i uns gots de plàstic per seguir el ritme!

 

Què us han semblat les diferents propostes? Us engresqueu a fer alguna d’elles com un REPTE i ensenyar-nos-el? Esperem els vostès vídeos!

 

3. A  BALLAR UNA ESTONA!

El ritme també es treballa amb tot el cos, coordinant moviments generals tot seguint el ritme musical i gaudint dels moviments que ens fan sentir bé. Hi ha moltes cançons per ballar, només cal triar aquelles que més us agraden. Podeu intentar aprendre una coreografia senzilla i ensenyar-nos-la!

Podeu extreure alguna idea dels següents vídeos.

Animeu-vos!!!

El rap familiar!

 

5 DE JUNY.

Com cada divendres, us mostrem les fotografies que ens heu anat enviant de les propostes setmanals:

L’Ana i el David ens han enviat moltes fotografies de les activitats que han fet aquests dies a casa. Us felicitem superherois, continueu així de treballadors!

El Pau també ens ha enviat fotografies d’algunes activitats que ha fet! Felicitats Pau!

L’Ismael i l’Ona ens han enviat les fotos de les activitats que ha fet. Molt bé!

SETMANA DE L’1 AL 7 DE JUNY.

FEM TITELLES!!

Aquesta setmana us proposem fer les vostres pròpies titelles per després poder inventar-vos històries, cançons i diàlegs amb els personatges que hagueu creat.

Us suggerim dues maneres molt senzilles de fer les titelles:

  • TITELLA DE GOT

Necessitem un got de plàstic, 3 palletes, celo, tisores, pega, paper i retolador.

Primer dibuixem la cara i les potes del nostre personatge i les retallem. En aquest cas un gat, però pot ser qualsevol animal o personatge que vulgueu.

Després agafem 3 palletes i les enganxem per una punta amb celo.

 

 

 

 

 

 

 

Ara, fem tres forats al got de plàstic, dos als costats de dalt i un a la part de baix.

 

 

 

 

 

 

 

 

Passem les 3 palletes pels forats i tallem les dels braços més curtes.

 

 

 

 

 

 

 

 

Afegim un bocí de palleta articulada a cada braç per a que es puguin moure.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ara, només cal enganxar la cara i les potes a les palletes…

 

 

 

 

 

 

 

i ja tenim el nostre gat que puja, baixa i mou les potes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • TITELLA DE FIL O MARIONETA

Necessitem un tub de paper higiènic, paper per folrar o pintura, cartolina, tisores, pega, corda, 2 taps, 2 bastonets i fil de pescar.

Agafem un tub de paper higiènic i el folrem amb paper (sinó en tenim també el podem pintar amb pintura). En aquest cas ho fem amb paper groc perquè farem una guineu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marquem 4 punts, 2 i 2 en cada meitat i els foradem.

 

 

 

 

 

Passem una corda per cada forat i fem un nus per dins del tub. D’aquesta manera farem els braços i les cames del personatge.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les cordes dels braços seran més curtes. A cada cama i posem un tap que farà de peu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enganxem el cap i la cua feta de cartolina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ara agafem els 2 bastonets i els enganxem fent una creu. I en cada part marquem un punt on enganxarem fil de pescar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El fil de pescar de la part vertical anirà enganxat al cap de la titella i els de la part horitzontal als peus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ara ja tenim la nostra titella preparada per actuar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Com veieu a la imatge es poden fer molts animals només canviant el cap, o també podem fer persones. Això ho deixem a la vostra imaginació.

Bé, i ara que ja sabeu com podeu fer les vostres titelles, us proposem que en feu diverses i ens envieu fotografies.També els hi podeu posar nom i escriure’ls i/o fer dibuixos de les vostres titelles i escriure una petita frase per a cada una d’elles.

Teniu un teatret de titelles fet d’una altra activitat. El podeu aprofitar, fer-ne un altre o podeu dibuixar un decorat nou.

Inventeu una història amb els personatges que heu creat i demaneu a un familiar que us gravi en vídeo i ens l’envieu. Nosaltres el penjarem al blog per a que tots els vostres companys i companyes de cicle vegin el vostre teatre de titelles.

 

DÒMINOS

La setmana passada us vam proposar fer dòminos amb pedres unint colors, dibuixos, formes, números o punts. Si els teniu fets, podeu continuar jugant-hi.

  • Dòminos descarregables de nombres, formes i colors

En aquesta web, si ho voleu,  teniu diversos dòminos que podeu descarregar gratuïtament i imprimir.

https://www.recursosep.com/2017/08/24/5-dominos-descargables-para-educacion-infantil-numeros-formas-y-colores/

 

A més, aquesta setmana us proposem algunes activitats amb el dòmino clàssic. Si no el teniu, el podeu fer amb cartró o paper.

Amb el dòmino clàssic podem fer;

  • Sumar

Donada una fitxa de dòmino fem la suma dels puntets com indica l’exemple.

La segona activitat de suma representa un aparcament o un garatge (que podeu dibuixar semblant al de la imatge de sota) en el que hem d’aparcar les fitxes segons el número que indica. Treballem la suma, la descomposició de números, buscar fitxes que entre els  seus punts formin el total.

  • Relacionar

Els adults preparem l’exercici fent dues columnes de peces intentant que cada peça  de la dreta tingui una altra peça a l’esquerra i que els seus puntets sumin igual, els nens i nenes hauran  de trobar les parelles, unir-les amb un color i ficar-ne el resultat al costat.

  • Descompondre  nombres

Per realitzar aquesta activitat només necessitem unes targetes amb diferents nombres i unes fitxes de dòmino.

En aquesta activitat caldrà que els infants busquin les fitxes del dòmino que la suma de tots els puntets, d’ambdós costats, sumi el nombre triat.

  • Jugar al dòmino

En aquest joc en línia podeu  jugar al dòmino. Hi ha 2 nivells de dificultat.

https://vedoque.com/html5/matematicas/domino/

  • A la pàgina de l’edu365 podeu trobar dos jocs de dòmino amb imatges infantils.

http://www.edu365.cat/infantil/mates/index.html

ACTIVITATS MUSICALS!

  • Ritmes

Aquesta proposta consisteix en què els nens i nenes treballin la coordinació, la concentració i el ritme, a la vegada que passen una bona estona i es diverteixen. De manera més concreta, una persona s’encarrega de crear els ritmes i després, l’altra els ha de repetir. Només es necessiten folis de colors, ja que d’aquesta manera facilitem que els infants recordin els ritmes. Segons l’edat, podem reproduir ritmes més senzills o bé, pujar el nivell i fer-ho més difícil.

A continuació teniu un vídeo d’exemple on es mostra l’activitat:

També us deixem el link amb la cançó, tot i que podeu utilitzar qualsevol altra que vulgueu:

  • Gots musicals

Us proposem que creeu un instrument musical fent servir gots de vidre (millor si tots els gots són iguals i tenen la mateixa mida), aigua, colorants (per fer l’instrument més atractiu i visual) i diversos objectes que ens serveixin de baqueta, com per exemple: culleres de metall o de fusta, bastons de plàstic…

Primerament, col·locarem els gots en filera sobre la taula i els anirem omplint d’aigua. És important que a cada got hi afegim una quantitat diferent. Podem tintar l’aigua tirant a cada got unes gotes de colorant (si no teniu colorant, podem afegir-hi unes gotetes de pintura). Per acabar, els infants només han de gaudir tocant aquest xilòfon d’aigua i crear música!

L’objectiu és que experimentin les diferents possibilitats sonores que ens ofereix, ja que cada got sona diferent segons l’aigua que conté o en funció de l’objecte que utilitzem com a baqueta (no sona igual si colpegem amb metall, fusta o plàstic).

  • Greu i agut

A partir d’aquesta cançó de la Dàmaris Gelabert, treballarem la qualitat del so de l’altura: el greu i l’agut.

Algunes de les propostes que podem realitzar són les següents:

  • Quan canti el Senyor Greu ens ajupirem a terra i quan ho faci el Senyor Agut, ens posarem drets i alçarem els braços.
  • Fer una representació dels dos personatges: assignar a una persona que faci de Senyor Greu i a una altra de Senyor Agut, per tal de representar la cançó.
  • Aprofitant els animals que surten al vídeo (greu: lleó i elefant; agut: gat i ocell), elaborar unes titelles o fer un dibuix, de manera que quan a la cançó escoltem el so greu mostrem l’elefant o el lleó, mentre que quan escoltem el so agut, ensenyem el gat o l’ocell.

En el següent enllaç podeu veure un exemple:

  • Veiem el so

Per acabar, us proposem fer un experiment molt curiós, ja que consisteix en veure el so. Necessitarem un bol gran, paper de film transparent i porexpan (també podem utilitzar pebre o sal).

Preparem el bol i el cobrim amb paper film, de manera que quedi molt tens com si fos un tambor. Si és necessari, podem col·locar unes gomes elàstiques al voltant del bol perquè el paper es quedi ben subjectat. Posem damunt del paper film porexpan, pebre o sal. Per veure el so, ens tapem la boca i ens apropem al bol, fent sons com el Senyor Greu. També es pot fer posant música molt forta en un altaveu. Què ha passat? Per què creieu que es mou el porexpan, la sal o el pebre? Com ha arribat el so al bol?

Us adjuntem dos enllaços on podeu veure aquest experiment:

29 DE MAIG.

Avui divendres, us pengem les fotografies que ens heu enviat durant aquesta setmana de les activitats que heu fet a casa:

L’Anais i el Pau ens ha enviat aquestes fotografies. Molt bé Anais, que boniques aquestes pedres! Perfecte Pau, aquests experiments t’han sortit molt bé!

L’Ana i el David han treballat molt durant aquesta setmana. Mireu que bé s’ho passen fent les activitats del blog!SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG.

ENS DIVERTIM I APRENEM A LA VEGADA

El joc és una activitat essencial i la més natural i espontània pels nens/es. Aquesta setmana proposem jocs

  • FEM UNA CURSA: farem una cursa de bales o boletes de foam dins un circuit que haurem creat prèviament amb plastilinia. Poseu imaginació i doneu-li la forma que vulgueu.

         

L’objectiu és fer moure la boleta bufant amb una palleta seguint el circuit creat.

Treballarem la motricidad fina  i la coordinació òculo-manual també.

T’animes !!! Comença la cursa.

 

  • LABERINT MOTRIU: és una activitat molt divertida i a més ens ajuda a treballar la motricitat fina

Necessitarem :

…una bossa hermètica de congelar

… palletes de plàstic de colors

… un retall  cartolina a la mida de la bossa.

Creareu el laberint (enganxant les palletes a la cartolina) que més us agradi i  amb una dificultat  que variarà segons l’edat del nen/a. Afegireu la bala i que vagi rodant fins arribar al final.

Podeu fer curses en familia.

En el següent enllaç veureu com es juga.

LABERINT MOTRIU

 

  • JOC EN EQUIP: aquest joc consisteix en apilar  gots de plàstic amb l’ajuda d’una cordeta i gomes elàstiques. Cada nen/a s’encarregarà d’estirar o afluixar una corda que farà que la gometa s’obri o es tanqui.

Sino treballeu en equip i no estireu o afluixeu a la mateixa vegada no aconseguireu l’objectiu.

En el segünet enllaç veureu com es juga.

JOC EN EQUIP

Podeu apilar donant diferents ordres:

…Apilem per colors.

…Apilem fent una sèrie.

…Apilem a partir d’un nombre ( fer piles de 2, de 4, de 5 gots….).

…Apilem tenint un temps marcat ( gots que podem apilar en 5 min, en 10 min…).

Aquest joc és ideal per a treballar la paciència i la fustració. Però sobretot el trebal en equip.

 

  • UN LABERINT CILÍNDRIC: és un joc molt divertit fet amb materials reciclats. L’objectiu és arribar al final del laberint.

Per ferho només necessitem: un rotllo de paper de ciuna, un full de paper on dibuixarem el laberint, una tira de plàstic i cinta adhesiva.

Mireu el procés en el següent  enllaç

LABERINT CILÍNDRIC

I queda així de fantàstic

Esperem que us ho passeu genial. Ja ens  ho explicareu!!!

 

JUGUEM AMB PEDRES!

Aquesta setmana us proposem una sèrie de jocs i activitats en les quals necessitem pedres i retoladors. Així que sortiu i recolliu pedres que siguin llises per poder-les pintar millor.

  • Joc de les cares
    Pinteu ulls oberts, tancats, molt oberts… Pinteu nassos grans, petits… Boques contentes, enfadades, tristes… orelles, celles, bigotis… Munteu les cares i combineu les pedres per canviar les expressions.

 

 

 

 

 

  • Treballem el cos i combinem roba
    I si muntem el cos d’un nen o una nena i li posem roba dissenyada per vosaltres? Podeu pintar superherois, les disfresses que més us agradin, vestits típics de diferents llocs (esquimals, indis…), roba d’estiu, roba d’hivern…
    Ja ho teniu? I si proveu de barrejar-los?

 

 

 

 

 

 

  • Abecedari i números

 

 

 

 

 

Contem històries!

Es tracta que us inventeu històries a partir de les pedres que aneu traient, una a una, d’una bosseta. Com l’ordre en què surten les pedres és aleatori… les històries sempre seran d’allò més diverses! Podeu dibuixar el que vulgueu, objectes, persones, animals, monstres… com més varietat més divertit serà!

 

 

 

 

 

També podeu fer servir les pedres per explicar els contes que més us agradin o contes nous.
Amb les pedres de l’abecedari podeu escriure el títol del conte, el nom dels personatges….

 

 

 

 

 

 

  • Dominó
    Podeu fer infinitats de dominós. Per als més petits els podeu fer unint colors, dibuixos o formes.
    Els més grandets també podeu jugar amb números i punts.

 

  • Tres en ratlla
    El tres en ratlla és un joc divertidíssim! Simplement necessiteu 10 pedres i un taulell que el podeu fer en un paper!
    Pinteu cinc pedres d’un color i cinc d’un altre. També podeu fer animals, fruites, cotxes… el que vosaltres vulgueu!

 

FEM ACTIVITATS A PARTIR DELS COLORS

A partir d’un experiment que servirà com a activitat inicial, podem fer moltes activitats per treballar les diferents àrees. Us deixem unes propostes que esperem que els nens les gaudeixin.

1. EXPERIMENT: L’AIGUA QUE CAMINA

Material que necessitem:

– 7 gots de plàstic.

– Paper de cuina o tovallons de paper.

– Colorant alimentari de color vermell, blau i groc (amb 3 colors bàsics, com els que podeu trobar a les botigues d’alimentació és suficient).

Com ho farem?

  • Posem els 7 gots de plàstic en línea recta, l’un al costat de l’altre, tal com veureu en la foto de mostra.
  • Després omplim els gots d’aigua, un got sí i un no, ben plens.
  • Agafarem 5 tovallons de paper o 5 bocins de paper de cuina i els doblegarem, de manera que ens quedi un rectangle llarg.
  • Ara ve el moment de posar el colorant alimentari: posarem 5 gotes de color vermell als gots primer i últim, posar 5 gotes de color blau al tercer got i cinc gotes de color groc al 6è got.
  • Per últim, hem de posar els rectangles de paper, connectant els gots, des del fons del primer fins al fons del segon i així successivament. Fixeu-vos bé en la foto.

Observació, preguntes, hipòtesis

Ara haurem de ser pacients i esperar els resultats, que d’un dia per l’altre es veuen molt millor, però a les poques hores ja es pot apreciar què està passant.

I podem fer moltes qüestions per treure’n profit, com per exemple:

-De quin color s’estan tornant els papers?

-Què està passant amb l’aigua?

-què penseu que passarà amb els gots que no tenen aigua?

-Arribaran a barrejar-se els colors?

-Quins colors penseu que poden sortir?

 

Us deixem una foto de mostra i un vídeo explicatiu de l’experiment.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. EXPERIMENT: COLORS ESCALADORS

Material que necessitem:

– Retoladors de diferents colors.

– Paper de cuina o tovallons de paper

– Un recipient amb aigua.

Com ho farem?

  • Pintem al paper de cuina uns rectangles de diferents colors, un al costat de l’altre.
  • Posem el paper de cuina tocant l’aigua.
  • El podem aguantar amb la mà o bé subjectar-lo de manera que es quedi tocant l’aigua.

Ara observarem què passa. Podem fer preguntes semblants a les de l’experiment anterior:

-Què fa l’aigua?

-Què passa amb els colors?

-Es barregen els colors?

-Surten colors nous?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. CANÇÓ DELS COLORS DE L’ARC DE SANT MARTÍ

Aquí teniu una cançó de les moltes que hi ha sobre els colors de l’arc de Sant Martí.

 

4. CREEM AMB ELS COLORS

També podem crear nosaltres els colors, fent barreges. Es poden utilitzar pintures, retoladors, colorants, colors de fusta o qualsevol altre que permeti fer barreges. Podeu afegir altres elements i composar el vostre collage utilitzant flors, bastonets, canyetes, pasta de sopa, taps, etc.

Podeu fer les vostres pròpies creacions de colors, i després ens les podeu ensenyar!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. ESCRIVIM ELS NOMS DELS COLORS

Després d’escoltar la cançó i haver fet els experiments, podeu agafar un full i escriure el noms de tots els colors que sabeu. Podeu intentar escriure’ls sols o amb ajuda. Si encara no sabeu escriure sols, els adults us poden ajudar i llavors al costat del nom del color podeu pintar, dibuixar o posar objectes del color que diu.

També podeu preparar material per poder confegir els noms dels colors.

 

 

 

 

 

 

6. CLASSIFIQUEM ELS COLORS

Podeu fer classificacions dels colors amb objectes o qualsevol material que tingueu per casa. Podeu fer agrupacions i etiquetar els colors i els objectes que aneu trobant. La qüestió és anar treballant l’escriptura, la lectura de paraulesi també podeu comptar quants elements hi ha a cada conjunt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. JOCS DELS COLORS

Aquí teniu una sèrie d’enllaços on poden practicar:

http://www.xtec.cat/~mfortun4/jclics/colors.htm

https://clic.xtec.cat/projects/colors3/jclic.js/index.html

http://www.superjocs.com/joc/recorda-els-colors/

http://peepandthebigwideworld.com/en/kids/games/10/paint-splat/

https://www.abc.net.au/abcforkids/sites/playschool/games/gamebox/?game=2961392

 

 

 

 

22 DE MAIG.

Avui divendres, us pengem les fotografies que ens heu enviat durant aquesta setmana de les activitats que heu fet a casa:

L’Ona ens ha enviat aquestes fotografies. Molt bé Ona, has treballat moltíssim!

Mireu quines fotos ens han enviat l’Ana, el Mohammed i el David. Heu treballat super bé, continueu així!

També ens han enviat fotografies; la Miruna, el Pau i l’Anais. Quina colla de treballadors!

SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG.

TREBALLEM EL PENSAMENT LÒGIC

Us proposem un seguit d’activitats de patrons i sèries per treballar la lògica d’una manera entretinguda i divertida.

Els patrons i les sèries són successions d’elements que es construeixen seguint un ordre repetitiu i poden ser en funció del color, forma, ubicació, direccionalitat o altres característiques.

Aquestes activitats estan pensades per ajudar al vostre fill/a a analitzar, classificar, comprendre, raonar, argumentar i justificar.

Hi ha 7 activitats, en podeu fer una cada dia de la setmana.

  • ACTIVITAT 1

Necessitarem pals de gelat, paper i retoladors de colors.

Demana als pares que dibuixin en un paper la forma dels pals de gelat i dins de cada silueta dibuixin diferents figures de diferent colors.

Han de repetir les mateixes figures que han fet al paper sobre els pals de gelat.

Ara tu has d’aparellar els patrons sense equivocar-te.

  • ACTIVITAT 2

Necessitarem paper, llapis o retolador, gots de plàstic i gomets.

Demana a un adult que dibuixi gots en forma de piràmide i dins de cada got escrigui un número (es poden fer moltes variacions).

Després han d’agafar gots de plàstic i posar-hi diferent quantitat de gomets a cada un (si no teniu gomets es poden pintar punts amb retoladors).

Ara et toca a tu muntar el model que t’han donat. No en facis només un eh?

  • ACTIVITAT 3

Necessitarem 4 taps d’ampolla, paper i retolador.

Demana que et dibuixin sobre el paper rodones i dins de cada rodona hi posin una fletxa que marqui una direcció (es poden fer molts models diferents). Després damunt de cada tap han de dibuixar també una fletxa.

Ara has de centrar la teva atenció i reproduir el model donat.

  • ACTIVITAT 4

Necessitarem taps d’ampolla, paper i retoladors de colors.

Fes que et dibuixin sobre el paper rodones amb diferents patrons de formes i colors. Aquests mateixos patrons s’han de repetir damunt dels taps d’ampolla.

Ara només has d’aparellar els patrons, fixant-t’hi molt i col·locant-los en la mateixa posició.

  • ACTIVITAT 5

Necessitarem paper, retolador, gots de plàstic i pompons (si no teniu pompons es pot fer amb boletes de paper de diferents colors).

Es dibuixa un got en diversos papers i dins de cada got es pinten seqüències de boles de diferents quantitats i colors.

Ara has de posar dins del got de plàstic els pompons amb l’ordre corresponent, com indica cada plantilla.

  • ACTIVITAT 6

Necessitarem paper, retoladors i pals de gelat de diferents colors (també es poden pintar).

Demana a un adult que et faci varies plantilles amb diferents models de col·locació dels pals.

Ara només has de seguir el model que et donin i fer-lo igual.

  • ACTIVITAT 7

Necessitarem paper, retolador, regle i enganxines de colors (sinó en teniu es pot fer amb paperets de colors)

Demana que et facin sobre el paper dues graelles numerades.

La primera graella l’han d’omplir els pares posant en cada quadrat diferents enganxines en posició, nombre i color.

Ara necessitaràs tota la teva atenció i concentració per a reproduir la graella que t’han donat. No val a equivocar-se…

 

RECORDEM LES LLETRES 

Per començar us proposem una cançó de les 5 vocals per fer una mica de memòria:

Continuem ballant i cantant, aquest cop amb totes les lletres de l’abecedari. Us en recordeu quin és el so de cada lletra? Estigueu atents i atentes i escolteu molt bé les cançons:

JUGUEM AMB LES LLETRES

  • DETECTIUS: Voleu convertir-vos en autèntics detectius? Només heu de triar les lletres que més us agradin i anar per casa amb els ulls ben oberts buscant qualsevol objecte que comenci per aquella lletra i classificant-lo on correspongui. També podeu escriure una llista amb tots els objectes que heu trobat per a cadascuna de les lletres.

  • ON ÉS LA LLETRA?: Aquest joc és ben fàcil, només necessiteu fulls de paper on heu d’escriure diferents lletres de l’abecedari. Podeu escriure només les vocals, afegir aquelles consonants que el vostre fill o filla conegui o, en el cas que ja reconegui totes les lletres, escriure tant vocals com consonants. Els fulls han d’estar repartits per terra i el nen o nena s’ha d’anar movent per l’espai (caminant, saltant, ballant…). Segons el nivell de cada infant, podem:
    • Dir una lletra i fer el seu so i que el nen/a hagi de buscar-la ràpidament i col·locar-se damunt seu.
    • Dir una paraula, de manera que hagin de pensar per quina lletra comença per després localitzar-la i posar-se damunt d’ella.

  • ACTIVITATS ONLINE: En els següents enllaços podeu continuar aprenent i jugant amb les lletres.

http://www.petitaxarxa.cat/games_swf/vocals/index.html

https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html

http://www.edu365.cat/infantil/llegir/llegir/portada.html

LLETRES DISFRESSADES

Una altra activitat que us plantegem consisteix en crear les lletres de l’abecedari amb elements que trobeu per casa. Cada família podeu adaptar l’activitat segons els materials que tingueu. Podeu fer servir aliments, peces de construccions, material reciclat, teles, etc. Fins i tot, els més valents i valentes podeu escriure el vostre nom o altres paraules.

En aquest enllaç trobeu un joc en línia on les lletres també s’han disfressat. Aconseguireu esbrinar quines lletres són?

https://clic.xtec.cat/projects/lletres/jclic.js/index.html

LLETRES AMB EL COS

Us proposem fer les lletres de l’abecedari d’una manera molt divertida. Feu servir la vostra imaginació i busqueu formes de convertir-vos en lletres utilitzant el vostre cos! Podeu jugar amb la vostra família, de manera que mentre uns feu les lletres, els altres han d’intentar esbrinar de quina lletra es tracta. Esteu preparats i preparades? A continuació teniu algunes fotografies que us poden servir d’exemple:

AIXÍ SÓC JO!!! TREBALL DE LES PARTS DEL COS

  • L’activitat consisteix a dibuixar-te a tu mateix. Potser aniria bé que tinguessis un mirall a prop. A més, necessitaràs un paper, llapis, colors,… Seria convenient que al teu costat hi hagués una persona més gran que tu per tal que t’anés indicant les parts del cos que vas dibuixant i que es fixés amb les que falten, però sense dir-te la part que falta directament. Et poden fer preguntes com per exemple; amb què agafaràs les coses?, si t’has deixat de dibuixar les mans, com escoltaràs música?, si t’has deixat de dibuixar les orelles,…

Quan acabis pots ficar el nom i el cognom ben bonic i ens el pots enviar per correu.

  • Aprofitant que ja saps fer plastilina (a les propostes de la setmana passada tens la recepta), pots aprofitar per modelar el teu cos.

  • Ara que ja domines el dibuix de tot el cos, podries fixar-te en la cara. Hi ha molts detalls. Fes igual que abans, tu vas dibuixant i el teu familiar et va guiant si et deixes alguna part. Ara sí que és interessant que et miris al mirall.

Assegut davant un mirall, pots aprofitar el reflex de la teva cara per poder dibuixar-la. Recorda ficar-hi un plàstic per no dibuixar directament sobre el mirall. Segur que després riuràs molt!

  • Si prefereixes fer-ho més divertit, pots utilitzar altres materials per completar la cara. Revistes, taps, gomes elàstiques, fils,…O bé ho pots fer sobre un cartró, una pedra,…

Pot quedar molt creatiu!

No t’oblidis de ficar el nom i cognom al dibuix o la creació, tu ets l’artista!

  • En aquest enllaç hi trobaràs diferents activitats per divertir-te i continuar practicant.

http://www.edu365.cat/infantil/cos/index.html

15 DE MAIG.

Avui divendres, us pengem les fotografies que ens heu enviat durant aquesta setmana de les activitats que heu fet a casa:

El Pau ens ha enviat dues imatges dels dinosaures que ha creat, són espectaculars!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’Ona també ens ha enviat les activitats que ha fet aquesta setmana. Esteu molt treballadors!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El David i l’Ana també han gaudit molt amb les propostes d’aquesta setmana!

SETMANA DEL 11 AL 17 DE MAIG.

A MODELAR!

El modelatge permet desenvolupar la motricitat, la percepció de l’espai i a més, experimenten amb textures, consistències, colors… però el millor de tot és que jugar amb plastilina és molt divertit!
A continuació us deixem diverses receptes per fer plastilina i pasta per a modelar. Teniu ganes d’embrutar-vos les mans?
Som-hi!

  • Plastilina casolana:

Aquesta plastilina és molt suau al tacte, tova i fàcil de modelar. És perfecta per a jugar, però en assecar-se és bastant fràgil. Pot guardar-se durant varies setmanes, ben embolicada en film transparent i conservada dins d’un recipient hermètic, fora de la nevera. Pot acolorir-se amb colorants alimentaris o témperes (en aquest cas pot ser que taqui una mica les mans però marxa amb aigua i sabó), o també posar-li purpurina.

Ingredients necessaris:

  • 2 tasses de midó de blat de moro (Maizena)
  • 1 tassa de suavitzant de cabell

Agafem un recipient i barregem el suavitzant i el midó de blat de moro. Depenent de la consistència del vostre suavitzant, pot fer falta afegir una mica més de midó perquè la plastilina no quedi enganxosa. Barregem bé, primer amb una cullera i després amb les mans, afegim color si ho volem i llest!

  • Massa de modelar de xocolata:

A casa mengeu crema de xocolata (Nocilla, Nutela…)? Doncs us encantarà aquesta massa comestible de xocolata amb la qual podreu modelar.

Ingredients necessaris:

• 250 grs. de crema de xocolata
• 6 cullerades de sucre glass.
• 1 cullerada de cacau en pols.

Barregeu tots els ingredients i pasteu amb les mans. Si queda molt enganxosa, afegiu una mica més de sucre glass.
Podeu posar galetes i fruites tallades per a fer escultures i dissenys que es convertiran després en un berenar genial!

  • Pasta de sal:

La pasta de sal té l’avantatge que deixant-la assecar, els objectes que fem amb ella es conserven per molt de temps i poden ser pintats.

Ingredients necessaris:
• 1 part de sal fina
• 1 part d’aigua
• 2 parts de farina
• colorants alimentaris o témperes

Barregem la sal i la farina, i afegim l’aigua a poc a poc mentre anem pastant.
Si voleu la pasta de color, poseu el colorant o la pintura a l’aigua abans de preparar la massa. Podeu usar témperes, acrílics, qualsevol tipus de pintura a l’aigua.
També podem preparar-la blanca i pintar-la després, una vegada estigui seca.
La pasta de sal triga diversos dies a assecar-se a l’aire. Si voleu, després d’haver deixat assecar les vostres creacions a l’aire durant un dia, podeu coure-les al forn a 100°, fins que estiguin ben dures.
Es conserva diversos dies a la nevera, ben embolicada en film transparent. Cal treure-la de la nevera una estona abans d’utilitzar-la, perquè es posa una mica dura.

Els següents PDF contenen plantilles on podeu agafar idees de les moltes coses que podeu fer!

 

FIGURES

 

 

VARIS

 

 

 

MONSTRES

 

 

ENVIEU-NOS FOTOS DE LES VOSTRES OBRES D’ART!

AVUI TOCA FER GEOMETRIA

Aprendre geometria ajuda als/les nens/es a conèixer l’espai i els fenòmens que esdevenen en ell. Han de conèixer aquest espai mitjançant sensacions corporals, agafant o movent Per això us proposem:

  • Repassarem les figures geomètriques saltant: dibuixarem  amb guix les figures a terra ( triangle, quadrat, cercle, rectangle. Les podem fer de diferents colors.

Proposarem les activitats:

… desplaçar-nos per terra però només saltant per la figura que ens han ordenat.

… desplaçar-nos seguint una figura d’un color determinat.

…ens desplaçarem verbalitzant el nom de cada figura.

… si juguem per parelles, cadascú s’haurà de desplaçar segons la figura que se li ha ordenat.

… ens desplaçarem segons els nombre de costats de les figures.

                   

  • Construirem figures bidimensionals i tridimensionals comestibles :necessitarem escuradents, pinxos i gominoles.

…Deixarem que construeixin de manera espontània.

… Fer figures planes i tridimensionals. Les compararem. Aprofitarem per anomenar les figures que surten ( les cares dels poliedres són: triangles, quadrats…)

Ah!! i quan acabeu de jugar i aprendre, toca MENJAR-SE-LES.

  • Fem geometria amb Dinosaures: l’objectiu és potenciar la creativitat del nen/a a la vegada que treballem les figures planes i el mon dels Dinosaures.Passos a seguir:… retallarem cercles, semicercles, quadrats, triangles, rectangles de diferents mides. Podeu fer servir folis de colors, cartolina, goma Eva… els nens/es construiran lliurement els seu Dinosaure….verbalitzar i anomenar de les figures que s’ha fet servir…. poden classificar les figures segons el nombre de costats, la seva mida, el seu nom…. buscarem un nom pel nostre Dinosaure, i l’escriurem.

             

  • Endreçarem joguines de casa. Dibuixarem la silueta de joguines o objectes que tenen els/les nens/es sobre un paper, i després hauran d’organitzar-los al seu lloc.

LA PARAULA SECRETA.

Treballarem la lectoescriptura jugant a ser detectius. L’activitat és la següent:

…sobre una funda de plàstic, i ajudats per una quadrícula, escriurem amb retolador permanent paraules que estaran amagades. Dins la funda col.locarem un full negre i amb l’ajuda d’una lupa que construirem amb cartolina blanca podran descobrir les paraules amagades.

En el següent link descobrireu el seu funcionament

https://www.instagram.com/p/B7JtFR8CAYI/?igshid=y1l5f01em3x5

Podem fer:

  • fundes amb els noms dels nens/es de la classe
  • fundes amb famílies de paraules: animals, fruites, objectes, joguines…
  • pels més petits fundes només amb vocals o consonants.
  • fundes amb paraules curtes i llargues.
  • Poden ser ells/es qui busquin les paraules o lletres, o també podeu ser els pares qui dicta la paraula o lletra  que hauran de descobrir.

ELS CONTES

Els contes són històries que ens permeten viure aventures màgiques, ens permeten viatjar dins la nostra imaginació i gaudir d’uns moments únics i especials: ens regalen aprenentatges diversos, ens fan sentir emocions i fer-nos pensar i reflexionar sobre allò que llegim o estem veient.

Els contes es poden escoltar, es poden llegir, es poden mirar en una pantalla, es poden només veure en imatges …També els podem crear: ens podem inventar històries que ens agradin molt, ens podem inventar els personatges, els diàlegs, els llocs… Podem fer volar la nostra imaginació i gaudir del que sorgeixi de la nostra creativitat.

Us proposem algunes activitats relacionades amb els contes. Esperem que les feu i les gaudiu.

  • Mirem i escoltem amb atenció un conte.

Podeu triar el conte que més us agradi. Nosaltres us proposem uns clàssics, relacionats amb animals seguint amb la temàtica de la setmana passada.

 

  • Parlem sobre el conte que hem vist.

És molt important fer un treball de comprensió després d’haver vist el conte. Fer preguntes concretes sobre la història i els personatges, sobre quin problema tenien, com l’han solucionat, quins personatges han intervingut, etc. Aquesta part de conversa serà la que els ajudarà a aprendre nou vocabulari, interioritzar pronunciacions correctes, recordar i memoritzar petites frases o paraules.

  • Representem un conte.

Podeu fer la representació entre tota la familia o que el nen/a us ho faci a vosaltres, teatralitzant el conte que heu vist o que us han explicat, intentant recordar l’argument i els diàlegs, fent èmfasi en les frases que més es repeteixen i intentar donar-li un to de veu adient a cada tipus de frase (exclamacions, preguntes, dubtes…).

  • Fem un teatret amb capses de cartró o el material que tinguem a casa.

També podem fer un teatret de titelles i representar un conte que ens agradi molt, o fins i tot inventar-nos-en un. Amb aquesta activitat gaudiran d’allò més, i segur que es podran anar inventant altres històries i personatges per fer les seves representacions per la família i amics. Ens podeu enviar alguna de les vostres creacions i explicar-nos les vostres històries!

Aquí en teniu alguns exemples.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Practiquem la lectoescriptura.

Podem fer un llistat de noms de personatges que surten en un conte, escriure el títol, o bé etiquetar les titelles que haguem construït, posar un nom al nostre teatre,… La qüestió és extreure el màxim profit del conte que haguem fet, sense pressionar, sempre motivant i buscant el gaudi.

 

EDUCACIÓ EN VALORS I EMOCIONAL. ELS CONTES ENS EXPLIQUEN MOLTES COSES!

Per tal de poder treballar diferents aspectes sobre les emocions, les habilitats socials, els valors, … us deixem uns enllaços per veure uns contes molts curts i molt entenedors. Un cop hagueu vist els contes podeu buscar-ne d’altres amb la temàtica que desitgeu abordar amb els vostres fills i filles.

És important que els mireu junts, amb atenció, i un cop els hagueu vist en parleu sobre les inquietuds que vagin sorgint. Si els nens van preguntant durant el visionat aneu parant i aneu comentant.

 

8 DE MAIG.

Avui divendres, us pengem les fotografies que ens heu enviat durant aquesta setmana de les activitats que heu fet a casa:

L’Ona i la mascota del seu tiet, un gos que es diu Eddie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El Marc i el Matias ens han enviat un dibuix del seu acuari.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’Anais, el Pau i la Miruna també ens han enviat fotografies. Mireu que treballadors!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’Ana i en David ens presenten les seves mascotes; els dos tenen peixos. També han fet moltes activitats des de casa!

SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG.

Aquesta setmana us proposem un seguit d’activitats que giraran al voltant d’un tema que segur que us agradarà: ELS ANIMALS.

Els animals, juntament amb les plantes, són éssers vius que habiten el nostre planeta. 

En el següent vídeo s’expliquen les característiques dels animals i la seva classificació:

  • ELS ANIMALS DOMÈSTICS

Els animals domèstics són aquells que viuen a casa o a la granja, amb les persones que els cuiden i els alimenten.

Els animals que tenim a casa són els animals de companyia o les mascotes, com per exemple els gossos o els gats.

Els animals que estan a les granges, com ara les vaques o les gallines ens donen aliments, com la llet o els ous.

Cantem i ballem:

Us deixem l’enllaç d’una cançó dels animals de la granja anomenada “La granja d’en Jepet”. 

Us ha agradat? Després de cantar-la i ballar-la, podeu fer diferents activitats:

  • Jugar a imitar els sons dels animals que apareixen a la cançó. 
  • Escriure els animals que en Jepet treu a passejar. 
  • Fer una llista d’altres animals de granja que coneguis.  
  • Fer un dibuix d’una granja amb els seus animals. 

Aquí teniu altres cançons que parlen d’animals domèstics:

Juguem:

En aquests enllaços trobareu diferents activitats per jugar online sobre els animals de la granja:

https://www.thinglink.com/scene/1312049235532709890

https://clic.xtec.cat/projects/anigranj/jclic.js/index.html

La vostra mascota:

Teniu algun animal domèstic a casa? Si no en teniu cap, segur que hi ha algun que és el vostre preferit o que us agradaria tenir.

Possibles propostes:

–   Conversar sobre l’animal i que els nens i nenes expliquin tot allò que saben: com és (gran, petit, de quin color, si té pèl, plomes, escates…), com es diu, què menja, com es desplaça (camina, vola, neda…), etc.

–   Enviar-nos una fotografía.

–   Fer un dibuix d’aquest animal.

–   Escriure quin animal és i si li hem posat un nom, com es diu.

–   Escriure alguna frase explicant com és físicament, quina edat té, què menja, què li agrada fer, qui cuida d’ell, etc.

Som-hi, ens agradarà molt conèixer les vostres mascotes o animals domèstics preferits!

  • ELS ANIMALS SALVATGES

Els animals salvatges són aquells que viuen en llibertat a la Natura.

En el següents vídeos podeu veure alguns d’aquest animals:

Cantem i ballem:

També podem escoltar i aprendre algunes cançons sobre aquests animals:

D’animals salvatges n’hi ha molts. Pots buscar a llibres, revistes o a Internet, amb l’ajuda dels pares o germans més grans, vídeos dels animals que més t’agradin.

També pots investigar una mica sobre ells:

      buscar com són

      on viuen

      com es desplacen

      què mengen

      com es reprodueixen, etc.

Anima’t, la Natura està plena d’animals molt interessants!

Manualitats: 

Ara us suggerim un seguit d’activitats que us permetran donar-li una segona vida a aquests objectes que, després de complir amb la seva funció, solen acabar en les escombraries. Et proposem fer sis animals salvatges amb tubs de paper higiènic. Podeu fer-los tots o triar els que més us agradin.

      La serp

Per començar proposem aquesta serp que és molt senzilla de fer, només has de tenir molta cura amb les tisores.

Materials:

  • 1 tub de paper higiènic
  • Pintures de colors
  • 2 ulls mòbils
  • Tisores i pinzell

Passos:  

  1. En primer lloc, pinta el tub de molts colors diferents.
  2. Després, quan la pintura s’hagi assecat, hauràs retallar el tub de manera que quedi com una espiral.
  3. I per acabar, per una de les puntes de l’espiral, fes petits talls per formar el cap i la llengua de la serp i pega-li els ulls mòbils.

           El mico

Sens dubte, el mico és un dels animals que més diverteix als nens. T’ensenyem com fer-ne un amb materials reciclats.

Materials:

  • 1 tub de paper higiènic
  • Pintura beix i marró
  • Cartolina
  • 1 netejapipes de color marró
  • 2 ulls mòbils
  • Retolador
  • Cola i tisores

Passos:

  1. Per començar, pinta amb el beix la part de la cara al tub.
  2. Després, pinta la resta de marró.
  3. A la cartolina pinta les orelles i braços. Retalla’ls i enganxa’ls a el tub pota formar la figura de mico.
  4. Finalment, col·loca el netejapipes com cua.

           L’elefant

Tan sols tres passos té aquesta manualitat amb la qual crearàs un elefant molt especial.

Materials:

  • 1 tub de paper higiènic
  • Cartolina gris
  • Pintura gris
  • 2 ulls mòbils
  • Cola i tisores

Passos:

  1. Primer, pinta el tub completament de gris i retalla un semicercle en un dels extrems per formar les potes de l’elefant.
  2. Després, a la cartolina, retalla les orelles i trompa.
  3. Enganxa tot en el tub, inclosos els ulls mòbils i tindràs una bonica figura d’elefant per jugar o regalar.

            La zebra

Aquí tenim a un dels animal salvatges més bells.

Materials:

  • 1 tub de paper higiènic
  • Cartolina blanca
  • Pintura blanca i negra
  • Cola i tisores

Passos:

  1. En primer lloc, pinta el tub de blanc amb ratlles negres.
  2. A la cartolina, dibuixa i pinta coll i cap de la zebra, les seves potes i cua.
  3. Finalment, enganxa-ho tot al tub ja pintat. 

             El cocodril

Aquesta és una de les manualitats d’animals salvatges amb tubs de paper higiènic més originals.

 Materials:

  • 3 tubs de paper higiènic
  • Pintura verda i blanca
  • 2 ulls mòbils
  • Cola i tisores

Passos:

  1. Pinta els tres tubs de verd. Cada un serà per a les diferents parts del cocodril, cap, cos i cua.
  2. En un dels tubs, retalla la forma de les dents, i en un altre la forma de la cua. Fes servir el que et sobre del tercer tub per fer triangles petits i les quatre potes.
  3. Uneix els tres tubs amb cola de manera que quedin ben fermes.
  4. Finalment, enganxa les potes, els petits triangles en el llom, i els ulls mòbils.

             Ós polar

Aprèn a fer un ós polar que, a més de divertit, quedarà molt decoratiu.

Materials:

  • 1 tub de paper higiènic
  • Cartolina blanca
  • Llapis rosa
  • 2 ulls mòbils
  • Retolador
  • Cola i tisores

Passos:

  1. A la cartolina, retalla dos cercles petits, dos mitjans i dues més grans.
  2. Enganxa els dos cercles petits a el tub, per fer les orelles de l’ós.
  3. En els quatre cercle restants, dibuixa les potes i després enganxa’ls també a el tub.
  4. Per fer la cara, dibuixa el nas i boca amb el retolador, i dos colorets amb el llapis.
  5. I per acabar, enganxa els ulls.
  •  LECTOESCRIPTURA CREATIVA

Retallant lletres de diaris i revistes tens material per practicar la lectoescriptura d’una manera més creativa i la motricitat dels dits i la mà utilitzant les tisores i el pegament.

Podeu fer diferents versions; només necessiteu: tisores, pegament, paper, catàlegs/ revistes/ diaris, i llapis!

– Un familiar us fica la lletra en la que ha de començar l’animal i les lletres que hi falten a sota per tal que les col·loquis al seu lloc.

– Un familiar us fica diverses lletres de l’animal que ha pensat i us marca on haureu d’escriure les altres lletres que hi falten.

– Un familiar us pot ficar la primera lletra i vosaltres heu d’escriure les següents.

Ara que esteu fets uns i unes cracks ja podeu escriure noms d’animals sense ajuda!

30 DABRIL.

El Marc i el Matias, el David i l’Ona i el seu germà gran, l’Èric, també ens han enviat fotografies de les activitats que han fet a casa seva.

 

 

 

 

 

 

 

28 DABRIL.

RETORN DE LES ACTIVITATS

Bona tarda famílies. L’Ana i el Pau ens han enviat moltes fotografies de les activitats que han anat fent aquests dies des de casa. A continuació us ensenyem una petita mostra. Continueu així!

SETMANA DEL 27 DABRIL AL 3 DE MAIG.

JUGUEM AMB GOTS DE PLÀSTIC

  • L’aprenentatge de la lectura i l’escriptura ha de ser una activitat el més lúdica possible. Per això us proposem un petit joc amb material reciclat, que de ben segur agradarà als vostres fills/es.

Necessitareu gots de plàstic de diferents colors. Segons el nombre de síl.labes podeu anar afegint gots, tal i com es mostra a la foto. A l’hora d’escriure les lletres, cal que tingueu en compte d’anar alternant consonant-vocal.

L’objectiu és que els/les nens/es vagin rotant els gots a la vegada que busquen llegint paraules amb sentit.

Mireu al següent enllaç

https://www.instagram.com/p/BuF7vWiIi9K/?igshid=15afyb2nfe5p2

            

Propostes a fer:

… confeccionar i llegir el seu nom.

… començar amb paraules curtes ( mel, sol, dit, cap….)

… podem passar progressivament a paraules més llargues.

… escriure les paraules llegides i fer un dibuix a sota.

…feu-los buscar vosaltres paraules, com si fos un dictat.

PRACTIQUEM GRAFOMOTRICITAT.

  • Un aspecte molt important per a la lectoescriptura és el domini de la ma. Per això us presentem activitats divertides per treballar el traç:

**** Amb cotxes: dibuixeu diferents traços en un full gran i a resseguir jugant.

 

 

 

 

 

**** Posant cigrons, petxines, botons, pedretes de colors…per sobre de línies horitzontals, verticals, ziga-zaga, espiral…

   

Us deixem un enllaç amb diferents models de traç .Podeu imprimir o reproduir-los vosaltres en un full.

Tarjetas de motricidad fina (objetos caseros) (ELBOLSILLODEMIBABI)

**** Podeu posar sèmola, sucre, sal, cous-cous en una safata i els/les nens/es poden fer els traços amb el dit o un pinzell. També podem practicar el traç de les lletres de pal (majúscules) i els nombres.

            

En el següent enllaç podeu veure el resultat.

 

 

https://www.pinterest.com/pin/AWbOxgo95Q8zsr_iynRAHE9RalSJ4OG8bMg3QNifJUyO6fkllH0pQdw

 

 

**** Agafeu una bossa hermètica de congelar i ompliu-la amb sèmola, cous-cous, confetti de pastisseria.    I a escriure!!

En el següent enllaç veureu el procés. Super divertit!!!

 

 

https://www.pinterest.com/pin/468585536228774834

 

 

 

 

https://www.pinterest.com/pin/331999803783001630

 

 

****Una altra opció és fer que busquin lletres de pal (majúscules)i les puguin resseguir. Posarem sucre, sal o cous-cous en una safata transparent. Sota la safata haureu posat un full amb  les lletres.Si voleur practiqueu també amb els nombres.

 

https://www.pinterest.com/pin/613615517963689712/

 

 

 

UNES ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES

 

  • JUGUEM AMB CANYETES I REPASSEM ELS NOMBRES I LA SEVA QUANTITAT

Podeu fer algunes activitats senzilles que us permetran fer un repàs dels nombres treballats.  Són activitats fàcils de fer, amb materials que teniu a l’abast segurament, si més no, us poden donar una idea i els podeu substituir pels que millor us vagin.

Es tracta de recordar i treballar els nombres i la seva quantitat tot utilitzant canyetes i altres materials com els que veureu en les imatges a continuació.

Enfilant bocinets de canyeta: podeu representar la sèrie numèrica fins al 10 per exemple (cada curs al seu nivell, fins al nombre que sàpiguin o vulguin fer),fer-la de menys quantitat a més quantitat (de l’1 al 10 o a l’inrevès), amb els nombres desordenats, fer-ho dictant els nombres i el nen o nena que ho faci. Del que es tracta és de passar-ho bé i a la vegada que vagin comptant posant atenció, i que recordin la grafia i la quantitat que representa cada nombre.

També es pot aprofitar aquest recurs per fer seriacions amb els colors de les canyetes.

Per treure més profit a l’activitat, ells mateixos poden retallar les canyetes, d’aquesta manera aprotem per activar la motricitat fina, agafant les peces petites i manipulant-les tot enfilant-les als pals de pintxo.

Una altra opció fàcil és fer-ho amb llegums o altres objectes com poden ser joguines.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trobareu més recursos als següents enllaços:

https://www.pinterest.es/pin/483362972505025386/

https://www.youtube.com/channel/UCZFmsLd8bRGqAJU_TKVuqaQ

 

  • UN ALTRE JOC ENTRETINGUT

Una altra manera divertida de treballar aspectes matemàtics com són la lateralitat, l’orientació en l’espai i al paper, els colors, i l’atenció i concentració és el joc que us proposem amb gots de plàstic i globus de colors.

Es tracta mirar quins colors de globus tenim i inflar-ne per exemple 16. En paper, fem una quadrícula  de 4 x 4 espais, poden ser línies vistes o imaginàries, i representem unes plantilles de colors (amb els mateixos colors dels globus). Els gots de plàstic s’enganxen en una paret o porta d’un armari o si teniu cartró o cartolina, per poder jugar en vertical, sinó en una taula o a terra, però també canvia una mica la manera de jugar si es fa en vertical i pot ser més engrescador pels nens i nenes, com en la imatge  següent.

Els nens han d’introduir els globus tot representant la plantilla que us heu inventat amb els retoladors. Aquesta plantilla us la podeu inventar els pares o els mateixos nens, o fins i tot les podeu fer junts.

Mireu en cada cas, que el nen no ho trobi massa difícil sinó perdrien l’interès. Al principi feu-ho més senzill per a què els nens ho entenguin, i després si cal aneu afegint globus per afegir dificultat i que hagin d’estar més atents.

 

L’activitat es pot enfocar de diferents maneres:

***Pot jugar el nen sol, concentrant-se, en silenci, observant detingudament. Ha de comptar i fixar-se bé en els colors.

***També té un caire més lúdic i divertit per poder jugar en família o sols. En família millor, fins i tot es poden fer competicions, fent-dos taulers de gots, i a veure qui acaba més ràpid!!!

Aquí teniu l’enllaç de com es pot fer l’activitat:

https://www.youtube.com/watch?v=O0_pvgs58ec

 

A BALLAR!

Aquest dimecres dia 29 d’abril és el dia internacional de la dansa i quina millor manera que celebrar-lo ballant!

Ballar té molts beneficis pels més petits i no tan petits, des dels avantatges que suposa per a l’estat físic i la motricitat gruixuda, fins a la seva contribució a un millor estat d’ànim, la concentració, l’autoestima i el desenvolupament de l’oïda musical.

Us deixem  els següents enllaços per moure una mica el cos.

 

 

Dora Zumba

 

 

 

 

The Smurfs Dance Party

 

 

 

 

Just Dance Disney Party

 

 

 

 

  Bailemos con Pinkfong

 

 

Una altra activitat que podeu fer és inventar-vos una coreografia amb la vostra cançó preferida.

Esteu cansats després de ballar tant? Doncs toca fer uns 10 minuts de relaxació. Feu la relaxació com ho fem a l’escola, tombats amb els ulls tancats, escoltant la música i sent conscients de  com respirem. Agafem l’aire pel nas, inflem la panxa i traiem l’aire per la boca a poc a poc.

Una altra manera de fer la relaxació és per parelles. Agafeu un cotxe de joguina, un mocador, una ploma… i feu-vos massatges per tot el cos, comenceu pel cap, esquena, braços, cames…

 

 

Música relajante de Disney

 

 

 

MINDFULNESS

Hi ha moments del dia en què esteu molt nerviosos, us heu enfadat amb algú de casa, esteu trists…?

El mindfulness és una eina que pot utilitzar tota la família, en qualsevol situació i en qualsevol moment. És una tècnica de relaxació que redueix l’estrès i l’ansietat i que potencia l’atenció.

Per a realitzar una sessió de mindfulness no més necessiteu un lloc tranquil, estar asseguts còmodament i amb l’esquena ben recta.

En el següent enllaç teniu els àudios que fem servir a l’escola.

 

 

TRANQUILS I ATENTS COM UNA GRANOTA

 

 

 

25 D’ABRIL

A partir de demà ja podreu sortir al carrer una estoneta. Esteu contents?

A continuació l’Ós Llaminer us explica tot el que podeu fer al carrer i com ho heu de fer.

 

 

SORTIDA NENS I NENES

 

 

 

SETMANA DEL 20 AL 26 D’ABRIL

  • SANT JORDI

Aquesta setmana, el dijous 23 d’abril se celebra la diada de Sant Jordi, dia en què els llibres i les roses es converteixen en els principals protagonistes. Malgrat la situació actual viscuda, les mestres d’infantil volem animar-vos a celebrar des de casa aquesta festa, proposant-vos diferents activitats:

  • La llegenda de Sant Jordi

Les llegendes són històries populars que solen barrejar elements reals amb d’altres imaginaris i fantàstics i que ens serveixen per explicar costums o tradicions. Però coneixeu i recordeu la llegenda del drac, la princesa i el cavaller? A continuació us deixem un vídeo on podeu mirar la llegenda de Sant Jordi: 

També us proposem veure els dibuixos de “Les 3 bessones Sant Jordi i el drac” on s’explica la llegenda de Sant Jordi d’una manera una mica diferent:

Les històries no només es poden explicar, també es poden cantar. Ara us proposem escoltar i aprendre dues cançons que conten aquesta llegenda: 


  • Activitats 

Sant Jordi és un dia festiu tant a Lleida com a la resta de Catalunya. Així que aquestes setmanes de confinament pots aprofitar per engalanar el balcó o la finestra de casa teva amb dibuixos de dracs, cavallers, princeses, llibres, roses, etc.

Et deixem algunes propostes per tal que ho puguis fer i et quedi el balcó, la finestra o casa  ben guarnida.

Comencem per proposar-te fer uns ferotges dracs

Què necessites:

  • Cartolina blanca
  • Pintura de color verd
  • Paper pinotxo de color vermell, groc i taronja
  • Googly eyes
  • Cola blanca, tisores , grapadora, llapis, pinzells, cúter

Passos a seguir:

  1. Pinta la cartolina blanca amb la pintura verda, i a continuació deixar assecar.
  2. Grapa els dos costats formant un cilindre.
  3. Talla el paper de seda en tires.
  4. Retalla la forma dels ulls del drac utilitzant unes tisores o un cúter.
  5. Enganxa els ulls al drac amb cola blanca.
  6. Grapa el paper de seda formant les flames de foc del drac.

Si vols tenir un pot molt original on col·locar els teus colors i retoladors pots fer aquest altre drac:

Què necessites:

  • Cola
  • Cinta adhesiva
  • Tisores
  • Retoladors
  • Una llauna
  • Cartolines blanques

 

 

 

 

 

 

 

Passos a seguir:

  1. Retalla dos rectangles de cartolina prou grans per a embolicar la llauna. En un rectangle pinta-hi la panxa i en l’altre, les potes del drac.

2.  Pinta el cos del drac en una altra cartolina.

3.  Retalla-ho i folra la llauna amb el rectangle de la panxa. Després, enganxa-hi les potes.

4. Enganxa la llauna al cos del drac i deixa-ho assecar.

Aquí tens un altre drac molt senzill de fer, per a que posis a prova la teva habilitat doblegant paper: 

Però per Sant Jordi no només hi ha dracs… Les roses hi tenen un paper molt destacat.. Ara et proposem unes idees per fer precioses roses per celebrar aquesta festivitat.

Només necessites pintura i les teves mans:

Per a aquesta altra manualitat necessites una carxofa, pintura vermella i un retolador verd. Ara ja pots començar a estampar: 

Per acabar, et proposem fer una bonica rosa de paper per a regalar a la mare, la padrina, la teva germana, … o a qui tu vulguis. Només has seguir aquests passos: 

 

També pot jugar a l’ordinador i fer diferents activitats relacionades amb Sant Jordi. Aquí et deixem els enllaços: 

http://petitaxarxa.cat/santjordi

http://www.edu365.cat/primaria/catala/historic/contes_spc/jordi/index.htm

http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/santjordi/santjordi.html

https://clic.xtec.cat/projects/stjordi/jclic.js/index.html

 

Acabarem aquesta celebració de la diada d’una manera molt dolça, amb una recepta de cuina d’unes postres: Roses de poma.

 Ingredients per a 8 roses:

  • 2 pomes vermelles.
  • Suc de mitja llimona.
  • Melmelada de roses o d’albercoc.
  • Sucre de llustre
  • 2 làmines de pasta de full.

Passos a seguir:

1. Traiem el cor de la poma i la tallem per la meitat, conservant-ne sempre la pell. De cada meitat en fem làmines molt fines en forma de mitja lluna.

 

 

 

2. Posem un pot al foc amb la poma, aigua i el suc de llimona, fins que sigui calent (no ha de bullir). Ho escorrem i ho reservem.

3. Empolsinem de farina el taulell, hi estirem la pasta de full fins que ens quedi un rectangle molt prim i el tallem a tires allargades d’uns 7 cm d’amplada.

4. Cada tira la pintem per dins amb melmelada i hi posem els trossos de poma tot al llarg de manera que en cobreixin la meitat i que la part de la pell quedi a fora.

5. Dobleguem la pasta per sobre de les pomes i enrotllem la tira amb molt de compte; s’anirà formant la flor.

6. Ho col·loquem en motlles de magdalenes grans o flameres, untades amb oli i farina perquè no s’enganxin. Ho posem al forn a 190 graus durant uns 45 minuts.

7. Una vegada tret del forn ho podem empolsinar amb sucre de llustre per sobre.

 

SETMANA DEL 13 AL 19 D’ABRIL

  • JUGUEM AMB TAPS

Us proposem una activitat amb material reciclat que tots tenim a casa, els taps de plàstic.

Agafeu els taps que teniu a casa i pinteu lletres amb un retolador permanent

Segons el nivell del nen/a pot fer:

… Confeccionar el seu nom  i cognom a partir d’un model o sense (P3, P4,P5).

… Repassar les vocals. Escriurem les vocals en un full i els nens hauran de buscar-la i posar el tap a la seva base. Aquesta activitat també els ajudarà a treballar la prensió motriu de la ma (P3,P4,P5).

… Podem treballar les vocals en paraules curtes ( pop, sol, ma, peu, gos, gat , dit…) (P4, P5).

… Treballar les vocals en paraules més llargues. Poden llegir-la i fer el seu dibuix. També podem repassar les consonants( P4, P5).

… Què tal  un joc matemàtic?. Escriviu els nombres i en els taps dibuixareu la seva equivalència en punts. Hauran d’associar-los.

… Per acabar si teniu taps de diferents colors i mides podeu convidar als/les nens/es a fer classificacions segons color i  mida. Deixeu que primer juguin amb ells espontàniament. Que verbalitzin allò que han fet. Després podeu ser vosaltres qui els dona una pauta a seguir.

..També us proposem fer sèries.

 

  • ACTIVITATS DE JARDINERIA 

Us proposem dues activitats relacionades entre sí,força adients ara que és primavera. Esperem que us agradin i les feu a casa.

 

EXPERIMENT 1: FEM GERMINAR UNA LLAVOR O PLANTEM UN ALL, UNA PATATA…

 

 

 

 

Agafeu algunes llavors que tingueu a casa: cigrons, llenties, mongetes, soja, etc. També pot ser un gra d’all, una patata… i en un recipient que us agradi, podeu fer l’experiment  i posar-hi les llavors per veure com germinen si les cuideu.

Aquests són els passos que heu de seguir:

1. Preparem el material necessari:

EL RECIPIENT: pot ser una ouera, la closca d’un ou, mitja closca de coco, un test, un envàs de iogurt, mitja ampolla de plàstic, un got de plàstic, esponges,… El que tingueu a casa i el que més us agradi. També el podeu decorar al vostre gust!

EL CONTINGUT DEL RECIPIENT: serà el material on posarem les llavors perquè puguin germinar. Pot ser cotó fluix, paper de cuina, terra, serradures de fusta, bocinets d’esponja, o algun material que tingui la capacitat de retenir la humitat de l’aigua uns quants dies.

LES LLAVORS O ALIMENTS:  llenties, mongetes, cigrons, soja, xia, tomata, patata, all, etc.

AIGUA: serà necessari mantenir la humitat, ni molta aigua ni poca aigua.

LLUM DEL SOL: poseu-ho a prop d’un lloc on li arribi la llum del sol però que no faci gaire fred.

2. Posem dins del recipient que heu triat el material on introduireu les llavors. Per exemple, a l’escola molts cops hem fet l’experiment amb un got de plàstic transparent i cotó fluix, així podem observar bé com creixen les arrels, la tija…

3. Posem les llavors. Les tapem una mica, no gaire.

4. Reguem amb aigua les llavors. Vigilem cada dia per a què estigui sempre humit, si s’asseca del tot no germinarien les llavors.

5. Cuidem la nostra llavor. Si ho fem amb molta dedicació creixerà una planta que podrem continuar cuidant i ens donarà els seus fruits!!

 

EXPERIMENT 2: FEM DE CIENTÍFICS JARDINERS

 

 

 

 

 

Després de fer l’experient anterior, podeu fer un DIARI D’OBSERVACIÓ DE COM CREIX LA PLANTA: preparar un full, cartolina, llibreta…, on els nens i nenes poden anar dibuixant i anotant els canvis que es van produïnt en el seu experiment. Cada curs ho pot fer al seu nivell, verbalitzant el que veuen, fent un dibuix senzill o bé posant més detalls, escrivint alguna paraula clau (LLENTIA, CIGRÓ, COTÓ,…)  o intentar fer petites descripcions amd dues paraules (per exemple: tija verda, fulla petita,  arrel blanca, aigua i sol…).

També poden plantar diferents recipients amb diferents llavors i així poden anar fent comparacions de forma, mida, color, rapidesa en el creixement…

  • Preguntes i algunes activitats que poden donar peu mesurar,comptar, fer hipòtesis, fer preguntes i conversar:

-Quants dies ha trigat en germinar?

-Quants centímetres de tija ha crescut en un dia? I en tres dies? I en cinc dies?

-Per què ha crescut tant? O, per què no ha crescut?

-Li ha faltat aigua? Li ha faltat llum? Feia massa fred?

-Fer un dibuix incial, i tornar a fer-lo al cap d’uns dies per veure la diferència.

-Fer una foto cada dia, així es pot veure perfectament l’evolució de la planta.

Ens podeu ensenyar els vostres experiments!

 

  • AVIONS DE PAPER

Aquesta setmana us proposem unes activitats per a tots els de casa. Voleu jugar amb avions de paper? Som-hi!

Primer hem de fer els avions de paper. Aquí teniu uns models bastants senzills, però els petits necessitaran la vostra ajuda.

 

 

 

 

 

 

 

 

Per als més atrevits de casa, a Internet teniu molts models d’avions. Que cadascú faci el que més li agradi. També els podeu fer de diferents mides.

Aquí en teniu un de diferent:

 

 

 

 

 

https://www.handmadecharlotte.com/diy-straw-paper-airplanes/

Abans o després de fer els avions els podeu decorar com vosaltres vulgueu, els podeu pintar , enganxar gomets… Imaginació al poder!

Un cop tenim els avions, us proposem els següents jocs:

  • Cursa d’avions. A terra marcarem una línia amb guix, una tira de paper… aquesta serà la meta. La idea és llençar els avions més enllà de la línia de meta. A veure quin arriba més lluny!
  • Punt d’aterratge. A terra marcarem una zona d’aterratge, ho podeu fer amb un full, una peça de roba, dibuixar-la amb guix…
    Es tracta de fer aterrar l’avió dins la zona marcada o el més a prop possible.

 

 

 

 

 

 

  • Teniu punteria? Amb paper de diari, cartró, cartolina… fem forats de diferents mides per on puguin passar els avions.
    Ho podeu penjar al marc de la porta o entre dues cadires (penseu en l’alçada dels nens).
    Qui més punteria tingui és el que guanya!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SETMANA DEL 6 AL 12 D’ABRIL

  • JUGUEM AMB LES OMBRES
    Us plantegem diferents propostes a través de les quals podreu experimentar i jugar a partir de la llum i les ombres:

– Dibuix d’ombres:
Aprofitant la llum del sol o, en cas de no disposar de gaire llum solar, fent servir una llanterna o qualsevol focus de llum, dibuixem les ombres de diferents objectes que tinguem per casa. Podem observar les ombres d’una planta, com és l’ombra d’alguna part del nostre cos (la mà, el peu…) o fins i tot de les nostres joguines preferides!
Només necessitem fulls, llapis o colors i tot allò que vulguem utilitzar per dibuixar la seva ombra.
Un cop hem resseguit les línies de l’ombra, també podem pintar el resultat amb diferents colors. Quins dibuixos més creatius quedaran!

– Ombres xineses amb les mans:
Treballar amb les ombres xineses és una altra manera de treballar l’expressió corporal, ja que segons la posició de les mans representem diferents figures.
Podeu jugar fent vosaltres mateixos les ombres o bé, que algun familiar les representi i vosaltres esbrineu de què es tracta.
Necessitem un focus de llum i una superfície on projectar les ombres (una paret, un llençol…).
A continuació trobeu algunes idees senzilles:

  • LA PRIMAVERA
    Ja fa uns dies que va començar la PRIMAVERA!
    Volem compartir amb tots vosaltres aquesta cançó, la podeu cantar i ballar en família.
    Cançó de la Dàmaris Gelabert “La primavera”.


Us ha agradat?
Doncs ara els més grandets i atrevits podeu fer un llistat amb els quatre animals que surten a la cançó. (OCELL, MARIETA, ORENETA, ABELLA)
A més, podeu parlar amb la família dels canvis que es perceben a la primavera. Podeu tractar alguns d’aquests punts segons les edats;
-els canvis que observem en el paisatge (animals i flors)
-el dia es fa més llarg
-la primavera comença durant el més de març i acaba per sant Joan (finals de juny)
-després de la primavera vindrà l’estiu
-…

També podeu fer un llistat amb noms d’algunes flors (LA ROSA, LA TULIPA, LA MARGARITA, EL CLAVELL,..)
Alguns podeu escriure una frase introduint alguna característica d’aquella flor del llistat. (per exemple; LA ROSA ÉS ROJA.
Teniu ganes de demostrar la vostra creativitat? Doncs, en aquest enllaç trobareu una activitat que és diu “pinta la primavera” . Podreu pintar flors, animalets i paisatges de primavera.
http://www.edu365.cat/infantil/pinta/index.html?page=2

  • RECORDEM ELS NÚMEROS

Primer mirarem un vídeo on surten els nombre de l’1 al 10. Així farem memòria…

Després us proposem una sèrie d’activitats per jugar on line amb els números. Hi ha diferents nivells de dificultat per a que cada alumne/a ho pugui fer segons els seu curs.

https://clic.xtec.cat/projects/comptar/jclic.js/index.html

 

 

 

 

 

 

https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

 

 

 

 

 

https://clic.xtec.cat/projects/numeros/jclic.js/index.html

 

 

 

 

 

 

Per acabar, què us sembla si juguem al Bingo?

https://arbolabc.com/juegos-de-numeros/bingo-de-numeros-1-10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SETMANA DEL 30 DE MARÇ AL 5 D’ABRIL 

  • L’activitat que us proposem seguidament seria una continuació de la que anem fent a l’escola en la nostra Llibreta Blanca.

US PROPOSEM QUE CADA INFANT FACI EL SEU   PETIT DIARI D’AQUESTS DIES A CASA, ON POT EXPLICAR LES COSES QUE VAGI FENT: ALLÒ AMB QUE HEU JUGAT, LA RECEPTA QUE HEU PREPARAT, LA PEL·LÍCULA QUE HEU VIST, LA MANUALITAT QUE HEU FET…

Els infants ho poden escriure, dibuixar, enganxar fotos, etc (depenent de la seva edat i les seves idees)

HEM PENSAT QUE LA MIDA PODRIA SER LA MEITAT D’UN FOLI DIN-A4 I CADASCÚ PODRIA ANAR FENT EL SEU PROPI LLIBRET D’AQUESTS DIES QUE “ENS QUEDEM A CASA”. QUAN TORNEM A L’ESCOLA EL PODEU PORTAR I ANIREM EXPLICANT LES ANÈCDOTES D’AQUESTS DIES.

 

  • Que us sembla si expliqueu un conte, aquesta és una de les activitats més engrescadores i gratificants pels nens/es. A més d’establir un llaç afectiu amb els/les vostres  fills/es, treballareu la seva comprensió  i expressió oral. Com ho podeu fer?

… Escoltareu atentament el conte.

… Fareu preguntes sobre els personatges, el lloc on es desenvolupa, què ens vol ensenyar el conte…

… Podeu fer una petita representació  teatral del conte.

… Treballeu paraules noves, fer dibuixos dels personatges i escriure el seu nom.

… Parleu amb els/les vostres fills/es del valor de l’amistat.

… Inventar-vos un altre final del conte.

Esteu preparats, doncs  HAVIA UNA VEGADA….

Conte de “L’Ovelleta que va venir a sopar”

https://youtu.be/bnYxpzdOkGE

 

  • PRACTIQUEM IOGA

A l’escola practiquem ioga, doncs ara és el moment d’ensenyar als pares, germans, padrins… tot el que hem après!

 

 

 

 

 

Recordeu com ho fem a l’escola:

  • Hem de deixar espai entre nosaltres per no fer-nos mal.
  • Asseguts a terra veiem el vídeo tot sencer per saber el que hem de fer.
  • Practiquem les postures que ens mostra el vídeo.
  • Ara si, tornem a posar el vídeo i el fem tot seguit.

L’objectiu de l’activitat és fer una estoneta d’EXERCICI cada dia i sobretot DIVERTIR-NOS! Practiqueu en família així serà molt més divertit!

Aquí us deixem l’enllaç dels vídeos de les vaquetes que tant us agraden!

https://www.youtube.com/playlist?list=PLy_VvXUypN6el46R3biH9sZ8eH5STbQIt

  • CONSTRUÏM EL NOSTRE JOC DE BITLLES O D’ENCISTELLAR

Una proposta divertida, que aprofitareu aquests dies a casa i amb la que podem treballar diferents aspectes:  l’expressió visual i plàstica, la creativitat, la punteria, la concentració, la motricitat fina i gruixuda… Podeu fer la versió que més us agradi, utilitzant envasos de plàstic o d’altres, d’aquesta manera també reutilitzem els residus que generem a casa.

Us deixem unes propostes per donar-vos idees:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El material que podeu utilitzar és qualsevol material que tingueu per casa:

-Ampolles de plàstic, garrafes de plàstic, envasos diversos, llaunes, cartrons, etc.

-Aigua per omplir les ampolles en el cas que feu les bitlles, colorant alimentari.

-Boles fetes amb paper, pilotes, taps…

-Materials per decorar els envasos: gomets, papers de colors, cartrons, cartolines, diaris, revistes, pintura…

-Cinta adhesiva, pegament, cola…

-L’ajuda dels adults per retallar i enganxar si és necessari.

IMAGINACIÓ i ganes de passar una bona estona!

 

28 DE MARÇ

Benvolgudes famílies,

Lequip de mestres deducació infantil us volem fer arribar aquest recull de recomanacions i activitats per poder fer aquests dies. Són activitats  totalment voluntàries però que creiem que us poden ajudar a  omplir algunes estones i fer aquests dies a casa” una mica més entretinguts.

Trobareu  alguns  consells, recomanacions i idees d’activitats pensades per a tots els infants d’infantil (P3,P4 i P5). Seguidament i de manera setmanal se us proposaran activitats més concretes

IMPORTANT: Aneu fent aquest tipus d’activitat però tenint en compte sempre els interessos del nen/a, el moment que ell estigui motivat/da per fer- ho i amb ganes. Trieu les propostes que més us agradin i anar variant-les sovint per tal de no saturar-lo/a. Però recordeu que també han de tenir temps per avorrir-se i així poder despertar la seva imaginació

ÀNIMS I DESITGEM PODER TROBAR-NOS AVIAT!

EDUCACIÓ   INFANTIL (P3, P4 i  P5)

  • Compartir la rutina de les tasques diàries: Ajudar a parar taula, endreçant les joguines, regant les plantes… Donar més autonomia als infants: anar practicant a cordar botons, posar i treure la roba,…
  • Practicar la motricitat fina tot fent plastilina, fang, pasta de modelar
  • Cuinar en família. Ajudar a fer coques, macedònies, magdalenes, galetes i pastissos…
  • Dibuixar amb diferents materials (enganxar gomets, retalls de diari, un collage, murals de pintura…) o fer manualitats amb caixes de cartró o invents amb materials reciclats (robots, cotxes, etc.)
  • Barreges de colors amb pintura.
  • Fer diferents grafismes i amb diferents materials: traços verticals, horitzontals, inclinats, ondulats… en un full, a una safata amb farina, amb una pissarra…
  • Repassar i treballar amb els números: comptar objectes, joguines, macarrons, forquilles al parar la taula…
  • Grafisme dels diferents números
  • Fer sèries (2 ó 3 elements) amb botons, gomets…
  • Fer puzles
  • Jocs de taula adaptats a la seva edat
  • Jocs de mímica d’encertar animals/personatges.
  • Ordenar i classificar (de gran a petit, per colors, per forma…)
  • Construir figures geomètriques amb plastilina i escuradents.
  • Per repassar la lectura i les lletres, podeu anar recordant quin és el seu nom, i el dels seus amics, o el del papa, la mama, quina lletra és la seva inicial, com sonen les lletres, buscar alguns objectes per casa quecomencen amb la lletra indicada…
  • Crear un calendari de les fruites que es mengen cada dia (dibuixar i escriure la fruita)
  • Jugar amb lletres magnètiques (paraules curtes i llargues)
  •  Buscar paraules que tinguin les vocals i lletres que coneixen
  • Crear animals amb plastilina i escriure el seu nom
  • També explicar i mirar contes. Intentar que ell/a verbalitzi el conte i que també l’expliqui.
  • Escoltar música de tot tipus: canteu i balleu junts, toqueu instruments improvisats…
  • Jocs de moviment: Amagueu objectes per casa i jugueu al “ fred o calent”, Curses de cucs amb la panxa a terra pel passadís, Pica paret, Fet i amagar per les habitacions, Fer cabanes fent servir llençols, taules i cadires, Fer petits circuits a casa com bufar objectes o fer zigzag
  • Fer un bagul amb disfresses.
  • Jocs a la banyera: amb bombolles, amb música de fons, amb ninots i vaixells… Imaginació al poder!
  • És molt important que els infants tinguin estones de joc lliure, on estiguin acompanyats però no dirigits, on s’expressin i es comuniquin amb els altres i amb els adults, que juguin amb joguines d’imaginació, material domèstic, joc simbòlic, ..
  • Una estona de pantalles: El dia és molt llarg i també hi pot haver temps per a les pantalles, però mireu de pactar un horari o un temps determinat. Recomanem com a màxim una hora diària.

Ah i molt important SOMRIU CADA DIA!

A PARTIR D’AQUÍ US ANIREM PROPOSANT DIFERENTS ACTIVITATS…