6è – Ara Escric

ALUMNES DE 6È!

Alumnes de 6è. S’han penjat, avui dia 29 d’abril, noves activitats! Les esperem amb entusiasme!

Per Sant Jordi, festivitat del dia 23 d’abril

Benvolguts alumnes de 6è, arriba Sant Jordi i és per això que volem compartir amb vosaltres unes activitats. La primera consisteix en:

  1. REALITZEM UN POEMA PER SANT JORDI
  • Per realitzar un poema:
    • La rima dels versos és la part més important d’un poema
        • És similar a fer rodolins, comenceu amb una pluja de paraules que rimin i a partir d’aquí, feu el poema
        • Exemple: (desclosa – rosa; neguit – pit; penes – venes; on – món)
    • Tot poema té un títol i  un autor.
    • Acompanyat d’un dibuix
    • S’ha d’escollir un tema
  • Estructura d’un poema
    • Un poema està fet de versos
        • Exemple: Sant Jordi duu una rosa mig desclosa
    • El conjunt de versos fa una estrofa
        • Exemple: Sant Jordi duu una rosa mig desclosa pintada de vermell i de neguit. Catalunya és el nom d’aquesta rosa i Sant Jordi la porta sobre el pit.

Exemple de poema:

SANT JORDI
Sant Jordi duu una rosa mig desclosa
pintada de vermell i de neguit.
Catalunya és el nom d’aquesta rosa
i Sant Jordi la porta sobre el pit.


La rosa li ha donat gaudis i penes
i ell se l’estima fins qui sap on;

i amb ella té més sang a dins les venes
per poder vèncer tots els dracs del món
Josep Maria de Segarra
Les festes de tot l’any.  

 

 

 

 

 

2. FEM UN DIBUIX

Us proposem fer un dibuix per tal que deixeu anar la vostra creativitat. Aquest dibuix aniria sobre la llegenda de Sant Jordi. Podeu fer-lo com vulgueu, amb aquarel·les, colors, ceres, retoladors, amb el gimp… Us deixem un exemple:

Nois i Noies us deixem aquí les activitats que aneu enviant. Enhorabona a tots i a totes per fer-les, seguiu treballant i espero rebre’n més.

Ànims!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


NOIES I NOIS DE 6È A

2 primeres setmanes de maig  29-04-2020

Bon dia nois i noies, espero que estigueu tots i totes bé!

Us deixo aquí una altra activitat. Aquest cop es dona la informació en un vídeo i també la informació escrita.

És important que observeu el vídeo per fer-vos una idea del que es demana a la tasca, ja que aquí està escrit un guió per l’escriptura. La redacció hauria de ser de 100 paraules, més o menys, igual que a l’escola.

Primer de tot per escriure el text ens preguntem:

  • Quin tipus de text he d’escriure? He d’escriure una carta, unes instruccions? He d’escriure una narració, he d’explicar uns fets de forma estructurada en el temps. Per tant estic escrivint un text narratiu
  • Per a què ha de servir? Servirà per explicar el meu primer dia que he pogut sortir de casa
  • Qui el llegirà?
  • Com m’imagino la redacció?
  • Quines parts ha de tenir? Com les estructuro?

L’estructura d’un text narratiu:

  1. Plantejament/Introducció. Aquí ha de situar el lector/a del text el tema, personatges, el temps, dia… Que passa la narració
  2. El nus: en aquest apartat s’expliquen les accions de forma detallada. Com fareu un itinerari, és a dir una ruta, podeu posar una fotografia del Google Maps marcant-la, així serà més fàcil l’explicació
  3. Desenllaç: final dels fets. Com ha acabat el dia

Us demano que quan acabeu de presentar-lo feu una auto-avaluació del text que heu escrit, igual que a classe.

Vosaltres mateixos poseu-vos del 0 al 2 la nota de:

  • Lèxic
  • Cohesió/ coherència
  • Ortografia
  • Morfosintaxis
  • Presentació

A tenir en compte:

  • Qui explica els fets? Soc jo, per tant ho explico amb primera persona (Per exemple, vaig aixecar-me del llit, he esmorzat…)
  • Temps verbal que he de fer servir? El que explico em va passar ahir (passat), m’esta passant (present), encara no ha passat (futur)

Recordeu:

– Els connectors temporals són molt importants, us deixo uns quants per un text narratiu:

abans
ja
successivament
després
llavors
al mateix temps
més tard
més endavant
a continuació
en el moment de
al cap d’una estona
quan
poc abans
de cop i volta
simultàniament
a la fi
just en aquell moment
tot seguit
aleshores
anteriorment
en el mateix moment…
EXEMPLE:

Ahir dia 26 d’abril va ser el primer dia que el govern ens va deixar sortir després d’estar més de quaranta dies confinats. Tot i que només vam poder sortir una hora, dic vam perquè vaig sortir amb el meu pare, el Pau, em vaig divertir molt. Aquesta sortida feia dies que la volia fer i en tenia moltes ganes. Com només podia sortir una hora, vaig decidir fer-la a les 17 hores de la tarda, posteriorment d’estirar-me una estona al sofà i mirar la pel·lícula Harry Potter i la pedra filosofal.

Quan em vaig llevar del llit, al voltant de les 9 del matí, estava molt contenta. Sabia que era un dia molt especial, era com si fos el dia del meu aniversari que saps que tindràs regals i moltes trucades felicitant-te. Seguidament, vaig esmorzar, com els meus pares estaven encara dormint, me’l vaig fer jo i vaig menjar una poma, dues galetes i un suc de préssec. A continuació, em vaig dutxar, tot i que no em vaig rentar el cap i, més tard em vaig connectar a la web de l’escola per fer alguna activitat i seguir una mica la dinàmica d’escola.

Poc abans del moment de dinar, vaig ajudar la meva mare i al meu pare a parar taula. Fins que no vam dinar, el meu pare i jo vam buscar la ruta que faríem quan sortíssim.  Pel que fa a després de dinar, l’hora em va passar molt lenta fins a les 17 h però finalment va arribar i vaig sortir cames ajudeu-me cap al carrer. Això si, abans d’això em vaig rentar les mans i em vaig equipar amb la mascareta i els guants.

Un cop al carrer, el meu pare i jo vam anar caminant des del carrer Mitre amb cantonada a Balmes fins a la plaça de Lesseps; on allà vaig poder jugar amb la pilota que portava en una bossa.

Quan va passar el temps estipulat, el meu pare em va dir que havíem de tornar cap a casa, i jo, tota contenta, vaig agafar-li la mà i vam tornar. Vam arribar vora les 18 h, la mare ens va obligar anar a la dutxa i treure’ns la roba per rentar-la i així desinfectar-la, i com diuen les autoritats no vaig poder tocar re de casa fins a fer-ho.

Finalment, en acabada la dutxa vaig berenar i em vaig posar a dibuixar fins a l’hora de sopar, després vaig mirar una mica la televisió fins que em van manar anar al llit. Realment, va ser un dia esplèndid i crec, que el més feliç dels últims mesos, almenys.


Setmana inici d’abril

Benvolguts nois i noies de 6è A, espero que estigueu bé i que aviat acabi tot això i ens puguem tornar a reunir, ja que sembla mentida, però us trobo a faltar!

Us proposo la següent activitat: és fàcil i tan sols necessitem o bé un ordinador o un estoig amb molts colors i un paper. L’activitat consta del següent: REALITZAR UN PÒSTER! Aquest pòster us demano que sigui del tema sobre la situació que estem vivint, és a dir el Covid-19 o Coronavirus. Per realitzar-lo primer de tot pensem:

  • Quines parts té un pòster?
  • Què volem expressar amb aquest? Quina informació volem posar i amb quina finalitat (Volem donar ànims, exposar les mesures de seguretat….)
  • Com el faré? Un esborrany us aniria molt bé

Us deixo una fotografia d’un model on s’exposen les parts. Per fer-ho per internet, us deixo una pàgina web on us dona plantilles i facilitats per la vostra creació! (feu clic a la segona imatge) 

 

A partir d’aquí, espero la vostra creativitat. Quan acabi tot el portarem a la classe i els penjarem, per fer-ho arribar podeu enviar-ho als e-mail: joanmaragallciclesuperior@gmail.com els que ens aneu enviant ara els anirem penjant aquí a la web i us faré el retorn adequat, vigileu ortografia i mans a l’obra!

Molts i molts ànims, cuideu-vos molt i fins aviat!

Montserrat.

Nois i Noies us deixem aquí les activitats que aneu enviant. Enhorabona a tots i a totes per fer-les, seguiu treballant i espero rebre’n més.

Ànims!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NENES I NENS DE 6È B

Nois i noies us proposo dues activitats, mínim n’heu de fer una obligatòria. Poseu nom i cognom i per rebre un retorn envieu-ho en aquest correu: joanmaragallciclesuperior@gmail.com. Espero veure-us aviat!

ESTEM CONFINATS I CONFINADES!

Després de més d’un mes estant confinats a casa, segurament heu pensat en què us agradaria fer si s’acabés aquesta situació.

ACTIVITAT 1. Molts de vosaltres, ja coneixeu que és el COVID-19. Però, us heu preguntat com us sentiu estant a casa. Com era el dia a dia vostre abans que aparegués el virus, etc. És per això que, m’agradaria que escrivíssiu una carta a una persona important per a vosaltres (amic/a, familiar, etc) i dir-li com us sentiu, què us agradaria fer si poguéssiu sortir al carrer, i què feu aquests dies de confinament a casa.

Recordeu que per escriure una carta, s’ha de fer servir una estructura, l’ha recordeu? Si necessiteu revisar-ho per refrescar la memòria, us deixo un exemple. Recordeu, com que la carta és a persones que coneixeu, pot ser informal.

Exemple:

Belianes, 14 d’abril de 2020 (lloc i data)

Hola, Júlia (salutació)

Com va el confinament? Jo estic passant dies al meu poble, amb els meus pares i el meu germà. La veritat és que estic molt bé, perquè és molt petit i tranquil. Però, aquests dies m’estic avorrint una mica, ja que no puc sortir de casa. Ens han confinat fins al maig, però pot ser que s’allargui més.

Estant a casa, aquests dies he après que com més coses faci, més ràpid passa el temps. I em sento més feliç i em diverteixo. Vaig decidir començar un trencaclosques de 2000 peces. No em falta gaire per acabar-lo. També tinc feina de l’escola, la meva mare i algunes vegades el meu germà m’ajuden a fer-los.

Trobo molt a faltar sortir al carrer i anar a entrenar a futbol, veure els meus amics i amigues, anar a l’escola, i quan sortís de l’escola anar a jugar al parc.

Espero que això no duri molt temps i aviat puguem sortir al carrer. (Cos)

Fins ben aviat, (comiat)

Marina (signatura de l’autor/a)

ON T’AGRADARIA VIATJAR?

ACTIVITAT 2

El maleït virus, ha fet que ens haguem de quedar a casa. Després de més d’un mes estant confinats, potser heu pensat en fer algun viatge si no estiguéssiu confinats i confinades. És per això que us proposo que expliqueu el vostre viatge ideal a la ciutat que vosaltres vulgueu.

Us dono unes petites ajudes que us serviran per poder fer la redacció de manera més àgil i fàcil.

  • Quina ciutat t’agradaria viatjar? Per què?
  • Com és la ciutat?
  • Hi aniries acompanyat/a o sol/a?
  • Què posaríeu a la maleta?
  • Quants dies duraria el viatge?
  • Quins llocs visitaries?
  • Etc (pots ficar el que vulguis, si tens més idees)

Lídia

———————————————————————————————————————————————————

ACTIVITAT “ARA ESCRIC” 29/04/2020

2 primeres setmanes de maig

Hola de nou nens i nenes de 6è B, us deixo una altra activitat. Però aquesta és diferent, és més especial i ve amb un vídeo de regal. En aquest vídeo hi ha algú que us explica com heu de fer aquesta tasca. Espero que gaudiu molt!!

Al següent enllaç, trobareu la infografia, us ajudarà a fer l’activitat.

Molts ànims i molta escriptura!

https://view.genial.ly/5ea955f2bcafac0d9fde29a1/vertical-infographic-infografia