Història

L’escola Joan Blanquer és una escola d’una línia, que forma part de la xarxa d’escoles públiques del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, de Castellar del Vallès, dins la comarca del Vallès Occidental.

Va nèixer l’any 2005 arrel de la manca de places escolars al municipi, començant per infantil fins arribar a tenir alumnes fins a 6è de primària, amb un total de 225 alumnes i prop d’una vintena de mestres i altres professionals.

Està ubicada en un sol edifici de dues plantes, l’etapa d’infantil i primària, la gestió i l’administració del centre. Inclou els propis espais comuns: biblioteca, espai d’acollida, aula de música, aula d’anglès, aula d’informàtica, aula de psicomotricitat, tutories, sala de mestres, lavabos, menjador amb cuina pròpia.  En un altre edifici, a continuació d’aquest mateix, hi ha el gimnàs.

També compta amb un pati pels alumnes d’Educació infantil amb sorral i jocs infantils i un altre pels alumnes d’educació primària.

El nostre objectiu principal és el d’oferir una educació integral que ajudi als nostres infants a esdevenir persones autònomes, crítiques i compromeses, que puguin participar de forma activa en el seu entorn i en la societat en general.

El nostre centre es caracteritza per l’atenció a la diversitat pel que fa al nivell d’aprenentatges, tenim un bon nombre d’alumnes que tenen dictàmens i característiques personals complexes que requereixen una atenció especial. Disposem d’una unitat SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva) on es dóna atenció a les necessitats educatives especials dels alumnes que ho requereixin.