El passat dilluns 13 d’abril, l’alumnat de cinquè de primària va viure una experiència molt especial a l’escola. Després d’haver llegit el llibre Oriol Pelacanyes es fa youtuber, vam tenir l’oportunitat de gaudir d’una animació lectora a càrrec de dos actors que ens van fer passar una estona inoblidable.
L’activitat estava plantejada com si ens trobéssim en un plató de televisió. Els nens i nenes es van convertir en el públic d’un programa de TV, mentre que els actors interpretaven els diferents membres de la família Peris, la família del protagonista de la història.
Durant l’espectacle, el presentador del programa entrevistava els personatges, que responien amb molt d’humor i espontaneïtat. Aquesta posada en escena va permetre a l’alumnat connectar encara més amb el llibre, entenent millor els personatges i les seves vivències, alhora que participaven activament en l’activitat.
Les rialles van ser constants i l’entusiasme dels alumnes es va fer evident en tot moment. Sens dubte, aquesta animació lectora ha estat una manera molt enriquidora i divertida de fomentar el gust per la lectura.
Volem agrair als actors la seva energia i professionalitat, així com la seva capacitat per fer-nos viure la literatura d’una manera tan dinàmica i propera.
Una experiència que, de ben segur, recordarem!


