GASPAR DE PORTOLÀ TAMBÉ S’HI SUMA!!!

Ja fa vuit cursos que la nostra escola va voler implicar-se i participar a formar part en el programa Escola Verda organitzant activitats educatives per assolir una millor sostenibilitat, sempre des de una visió educativa i enfocades a una educació ambiental. El seu èxit es fonamenta en la participació i implicació de tots els membres que formen part de l’escola. Consolidar aquest distintiu, implica que el centre faci un treball progressiu en el seu pla ambiental, desenvolupant activitats continuades en el temps i en constant evolució. La valoració favorable de la feina realitzada pel centre condueix a l’atorgament i renovació del distintiu Escola Verda.

Des de que vam començar la nostra trajectòria, estem compromesos amb una sèrie d’objectius, que any rere any, anem superant. Algunes de les actuacions son:

• Reduir les deixalles de l’esmorzar, deixant d’utilitzar embolcalls que generin residus, com ara el plàstic, tetabrics o paper d’alumini.
  • Millorar la qualitat de la recollida selectiva, posant contenidors adients per cada un dels residus generats.
  • Aprendre a valorar la importància de la reutilització, com per exemple, la recollida de taps d’ampolla, en que cada mes recollim 20/25 quilos, i com a rècord, el mes de març vam arribar fins als 40 quilograms. També s’ha treballat en la recollida de piles en els contenidors anomenats “Apilo” i també bosses de paper, que les portem a Càrites per fer-los-hi un segon ús per la venda de roba, entre d’altres. Una altre exemple és la recollida de tòners i cartutxos de tinta pel seu reciclatge.

No menys important, és la constant divulgació en traslladar una actitud responsable en l’estalvi energètic de calefacció, aigua i llum.

L’obtenció del distintiu “Escola Verda” i la seva renovació al llarg dels anys, ens encoratja a seguir treballant per un món més sostenible, del que no només nosaltres, sinó les generacions properes en puguin gaudir.