Sortida Estany d’Ivars

El dimecres, dia  11 d’octubre vam fer la primera excursió del curs!!

Vam viatjar mitja hora amb autocar des d’on anàvem parlant i mirant el paisatge.

Quan vam arribar, vam esmorzar i repartir en grups per a poder aprofitar millor els diferents tallers d’anellament d’ocells, d’exploradors i descoberta de l’entorn de l’estany d’Ivars.

Vam descobrir i aprendre moltes coses sobre ocells!

Vam veure una xarxa especial per a poder capturar sense fer-los-hi mal, llavors els medeixen, pesen, observen la pell per a saber la quantitat de greix (han de menjar força i acumular una mica de greix per a poder volar lluny quan emigren). Els identifiquen amb un nombre escrit en un anell molt finet que amb unes alicates especials els hi posen a la poteta. Quan ho tenen tot anotat, arriba el moment  emocionant d’alliberar-los i…ens ho van deixar fer a alguns de nosaltres!!

També ens van ensenyar a explorar el terreny i buscar restes d’animals, com plomes, ossets, excrements, nius, ous…

Vam dinar tots junts i jugar una estona fins que, vam pujar a l’autobús per tornar cap a l’escola.

Article realitzat per l’alumnat de 4B