Projecte “Balaguer”

Hola famílies,

Us oferim un seguit de fotografies que il·lustren les diferents etapes del projecte” Balaguer” que arriba a la seva fi.

En una primera etapa, la pluja d’idees dels nens i nenes de tercer va donar pas a l’entrevista al Paer en Cap de Balaguer. Va respondre molt amablement  preguntes relacionades amb la població, l’Ajuntament, els oficis, els serveis, la història, les llegendes, el patrimoni artístic, temes d’actualitat,…

Visita Ajuntament, Arxiu, Ràdio 3r – CM 19/20

A partir d’aquí vam iniciar tasques per a desenvolupar tots aquests aspectes. L’alumnat va treballar de valent portant molts materials interessantíssims: Fotografies, llibres, documents recapituladors fets per ells mateixos, powers,….. També vam representar pas a pas com es forma l’Ajuntament  i moltes altres activitats que ens van anar sorgint.

Projecte Balaguer – CM 19/20

El punt final del projecte el va marcar l’itinerari que vam fer per Balaguer. Aquest va ser molt llarg, vam descobrir molts llocs del casc antic que ens van donar pas a fer moltes més preguntes i a explicar moltíssimes més coses. Donem gràcies al Guillem, company del museu, que es va oferir a acompanyar-nos i del qual vam aprendre molt.

Visita guiada Balaguer CM 19/20

El projecte s’acaba amb una entrada al llibre digital: Cadascú ha de penjar una fotografia d’un lloc de Balaguer  que li agradi, explicar que en sap i compartir amb nosaltres per què l’ha elegit.

Des d’altres àrees també treballen en el projecte. En l’àrea de visual i plàstica els alumnes han treballat diferents monuments: Els pont de St Miquel, el Sant Crist, Santa Maria, la plaça Mercadal, l’estàtua de Gaspar de Portolà, l’estàtua de Jaume I, el barri del Pont…. Els hem dibuixat amb carbonet i els hem fixat. També hem fet unes casetes que totes juntes simulen el colorista i emblemàtic barri del Pont.

En l’àrea d’anglès i TAC, els alumnes han escrit petits textos practicant l’ús del There is i Threre are i l’edició de textos. Properament en penjarem els resultats.

Felicitem a tots els nens i nenes de tercer. Les senyoretes estem molt contentes de la seva actitud i de les tasques realitzades.

Hem après molt treballant amb vosaltres!!