Robòtica 5è: Projectes “Base a la Lluna” i “Genial Autobús”

Els i les alumnes de cinquè hem estat treballant en diversos projecte de robòtica.

Un del que ens ha portat més feina és “Base a la Lluna”. En aquest projecte, que hem enllaçat amb el tema general de l’espai que es treballa de manera transversal a l’escola, ens hem fet la següent pregunta:

Per què instal·laríem una base a la Lluna i com podríem fer-ho? Després de fer un petit debat, amb l’ajuda del material de Wedo 2.0 i una tauleta hem creat i programat un robot que es desplacés per la superfície de la Lluna. Finalment hem intentat fer-li algunes modificacions per tal que millorés el seu rendiment.

També hem començat a treballar amb alguns sensors. En el projecte “Genial Autobús” hem après el funcionament del sensor de color. Hem construït un autobús i se’ns ha plantejat el següent repte: Com fer que l’autobús s’aturi a la parada de color verd?

Un cop aconseguit el repte, els diferents grups han millorat el programa per tal de poder afegir més variables.

Aquí teniu unes fotos dels projectes.