Xerrada: Violència escolar o bullying??

El dilluns 14 de maig va venir a la nostra escola una noia que es deia Eva, mosso d’esquadra, per parlar sobre la violència escolar i el bullying.

En primer lloc, vam escriure en un paper dos insults que gairebé escoltem cada dia, i els va escriure a la pissarra. Tots ens sentíem molt malament. Aleshores van dir qualitats positives dels nostres companys/es de classe i la veritat es que va ser molt agradable. I es va crear un bon ambient.

A continuació, l’Eva va posar situacions que passaven molt sovint a l’escola i ens va preguntar com s’haurien de solucionar. Tots van arribar a la conclusió que la millor manera d’evitar els insults, les bromes pesades i les baralles era arribar a acords.

El bullying i la violència escolar no són sinònims, l’agressió a l’escolar no és nova i s’ha tornat més evident per la influència dels mitjans de comunicació i les xarxes socials.

En canvi el bullying es produeix quan:

• Un alumne es agredit psicològicament i físicament de manera repetida per un o més companys. A més, es dona durant molt de temps.
  • Hi ha un desig conscient de fer un mal extrem al company.
  • L’alumne no pugui o no sàpiga defensar-se.

Veiem que hi ha moltes diferències i molt greus. Aquestes situacions són molt dolentes i encara que aquella persona no ens agradi, mai hem d’arribar a aquesta situació.

Creiem que ens estem tornat bojos !! La vida és més senzilla i nosaltres ens entestem a complicar-ho. Tot seria més fàcil si … SABEM RESPECTAR!!

Volem donar les gràcies a l’Eva per la seva xerrada que ens ha fet reflexionar molt als nens i nenes de la classe de 4t.

Lucia, Carla i Miguel