A TERCER ESTEM TREBALLANT…. PROJECTE GRANOLLERS

Aquest segon trimestre, els nens i nenes de tercer estem immersos en el projecte per conèixer bé la nostra ciutat, Granollers.

A part de situar-nos en el mapa de Catalunya i descobrir quines són les comarques i pobles veïns,  també estem descobrint els edificis més emblemàtics, els quals hem reproduït convertint el passadís de l’escola en el nostre petit homenatge a la ciutat.  Aprofitarem per fer una ruta turística per Granollers, saber orientar-nos pels seus carrers i veure en primera persona els edificis i racons treballats a l’aula.

Destacar també la importància d’entendre el passat de Granollers, la seva història i els seus orígens. Per aquesta finalitat, durant el febrer tindrem la visita de Roberto Gonzalez, historiador que coneix de primera mà els inicis de la ciutat.

Coneixerem també en profunditat l’ajuntament, les seves funcions i la seva organització.  Visitarem l’alcalde, el Sr Mayoral, a qui tindrem l’oportunitat de preguntar-li dubtes que vagin sorgint al llarg d’aquestes setmanes d’investigació. Relacionat amb aquest tema, aprendrem la tasca dels regidors i quina és la seva relació amb l’alcalde. És per això que comptarem amb la visita de Cesc Arolas, regidor d’educació i pare d’alumnes de la nostra escola, qui ens explicarà en primera persona la tasca que es fa des de l’ajuntament. Visitarem també el museu de Granollers on recrearem unes eleccions i entendrem encara millor com s’organitza un ajuntament.

Per tancar el projecte, ho farem de la millor manera. Treballant la festa major, coneixent la història de blancs i blaus i  visitant la casa de la festa major, fent un recorregut als dies de més gresca de la ciutat.

Amb tot plegat, estem convençuts que quan acabem el projecte serem petits grans experts en Granollers, canviant la nostra mirada i estimant més aquesta ciutat que ens ha vist néixer.