Sortida al CRAM

Ahir, els nens i nenes de d’I4 i I5 vam anar a passar el dia a El Prat de Llobregat. Vam visitar el CRAM, la fundació que protegeix el fons marí i les espècies que hi habiten.

Després d’un bon esmorzar i de carregar energies ens van explicar la funció tan important que realitza el CRAM pels animals marins i com es cuiden de les tortugues i d’altres animals que es rescaten a les platges. El CRAM compta amb un gran equip de veterinaris que els cuiden i fan que les tortugues es recuperin d’allò que els hagi passat al mar: Rascades o lesions a la closca, enganxades amb plàstics, etc.

Ens van ensenyar els diversos tipus de tortugues i les diferències entre elles, vam fer una dinàmica per conèixer-les millor i un trencaclosques de cada una d’elles.

També vam simular com seria el rescat d’una tortuga ferida trobada a la platja: Trucar al 112 i esperar l’ajuda dels professionals. Mentrestant, deixar un espai perquè la gent no s’apropi. Una vegada amb els especialistes in situ,  el procediment dels veterinaris seria: Refrescar-li les aletes, netejar-la i retirar-li possibles plàstics amb el que hagi pogut quedar atrapada, medicar-la si convé (analgèsics, etc), escoltar-li el cor i traslladar-la al CRAM per cuidar-la. Hi ha tortugues que poden tornar al mar un cop curades i d’altres que es queden a viure al CRAM i les cuiden molt. En vam veure de molt grans que porten anys al centre i d’altres de més menudes que s’estan recuperant molt bé. El CRAM compta amb una UCI, on cuiden les tortugues més delicades 24 hores al dia i ho vam poder veure amb els nostres propis ulls!

Vam aprendre molt i vam prendre consciència de la importància dels animals marins i de cuidar el fons marí, evitant llençar plàstics i materials nocius pels animalets del mar.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>