La classe del Cargolet hem anat d’excursió a Querol

Dilluns 7 de Maig els alumnes de l’Escola Sant Miquel vam anar d’excursió al poble de Querol.

Els més petits de l’escola vam esmorzar a la casa de colònies, després vam sortir a recórrer el poble amb la Georgina, la monitora encarregada de fer-nos la visita guiada.

Primer vam anar a al safareig del poble, vam descobrir que abans no hi havia rentadores a casa i les dones anaven allà a rentar.

Actualment el safareig està ple de peixos, els hi tenen perquè es mengen les larves de les mosques i mosquits, i a més, fa molt bonic.

La següent parada va ser a la font, allà ens vam refrescar les mans i la Georgina ens va ensenyar diversos tipus de nius i menjadores que posen al llarg del riu Gaià, també ens va reproduir els sons d’alguns ocells que es troben en aquell entorn.

I en van endevinar molts!!!

Seguidament vam tornar a la casa de colònies a dinar. Després de jugar una mica, la Georgina els hi havia preparat una sorpresa.

Els va explicar un conte d’una tortuga anomenada Flori, que l’abandonen en un riu que no és el seu hàbitat, ella ve de Florida, i comença a menjar-se altres animals i plantes. Es va trobant diversos animals autòctons que al final l’ajuden a tornar a casa seva.

I la sorpresa és que els va portar una tortuga de veritat! Que van poder tocar.

Abans de marxar ens vam retrobar amb la resta de l’escola a la plaça del poble on l’alcalde els va oferir un berenar i els hi va regalar una motxilla de record.