Gust per la lectura – Cicle Superior

L’arbre dels desigs és un llibre que hem llegit a la classe de Cicle Superior i que ens ha fet pensar i reflexionar molt sobre la nostra vida quotidana, els nostres pensaments i les nostres accions.

L’arbre ens diu: Sentir-se bé amb un mateix és un gran do. Per això les nenes i els nenes de Cicle Superior van pensar un desig que els ajudés a sentir-se millor amb ells mateixos, el van escriure en un tros de roba i el van penjar al pomer del pati de l’escola, convertit ara, en el nostre arbre dels desitjos.

El llibre també ens va fer reflexionar sobre que nosaltres som la persona més important de la nostra vida i que per tant ens hem de cuidar, valorar i estimar.

També ens va cridar molt l’atenció el fet de recalcar el paper d’oient quan parlem amb els altres, que no ens agrada sentir-nos ignorats i que és tan important parlar i expressar-te com escoltar. Ah! Sense oblidar de fer-ho amb nosaltres mateixos!

Amb tot això hem creat uns poemes:

LA IMPORTÀNCIA

Valorar-se és molt important

i escoltar atentament,

els somnis van remontant,

i els desitjos van volant.

Cap a vora platja i cap a vora mar.

ELS OIENTS I ELS IGNORANTS

És tan important sentir-se bé

amb un mateix com escoltar.

Perquè després amb tu mateix/a

hauràs de parlar.