Compartim la Xarxa Territorial de Transformació Educativa

El curs 2021-2022 l’escola de la Valldan ens vam unir als centres PAcTE, centres que formen part del programa d’acceleració de la transformació educativa.

Entrar a formar part d’aquests centres, entre altres aspectes, implica assistir mensualment a la Xarxa Territorial de Transformació Educativa (XTTE), formada per centres referents, centres PAcTE i centres inquiets del territori.

La XTTE és un espai d’aprenentatge entre iguals i afavoreix el creixement compartit respectant les particularitats de cada centre. Permet veure’ns reflectits en les passes que han fet els altres i prendre consciència del moment en què ens trobem a nivell de centre i seguir prenent decisions amb tota la comunitat educativa per anar evolucionant.

Com ho hem fet aquest curs?

Dos membres de l’equip impulsor assistim a la xarxa territorial de transformació educativa i allà treballem els vectors del nou currículum a través de les experiències d’escoles referents i de dinàmiques que posen en conjunt vivències de tots els centres participants. El que extraiem de cada sessió ho compartim amb el claustre a partir d’experiències educatives i dinàmiques que ens permeten la reflexió i la decisió de noves accions educatives que volem portar a terme a l’escola. També vetllem per la participació de l’alumnat i les famílies a l’hora d’incorporar canvis al centre.

Aquest projecte té una durada de tres cursos escolars, el primer curs serveix per fer una radiografia del centre conjuntament amb tota la comunitat educativa, el segon curs és l’etapa de somiar i discutir quina escola volem i el tercer i últim curs serveix per incorporar les accions educatives que s’hagin acordat.

Ens il·lusiona vetllar per la transformació educativa de la nostra escola!