Segurament els nens i les nenes us hauran explicat que pels matins fem “racons”.
Treballar per racons vol dir que presentem a l’aula “racons” amb activitats diferents. Aquests permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una proposta diferent.
Comencem fent rotllana. Recordem les normes dels racons i expliquem quines propostes poden trobar. Hi ha 3 normes molt senzilles:
- Respectem els nens i les nenes, les mestres i el material.
- Cada racó té el seu material específic i no es pot portar o moure a un altre racó.
- Cada racó té un número de persones que el pot realitzar. Si està ocupat, espero o vaig a un altre racó.
Els nens i les nenes gaudeixen molt anant lliurement a cada racó. Dediquen a cada proposta el temps que ells i elles decideixen i els comparteixen amb els companys i companyes. D’aquesta manera s’organitzen autònomament, aprenen a col·laborar i compartir coneixements. Els racons també potencien la seva autonomia, iniciativa i sentit de la responsabilitat.
A l’escola proposem racons pensats en els següents àmbits:
- Racó de la calma.
- Joc simbòlic.
- Pensament matemàtic.
- Grafisme i llengua.
- Descoberta i Experimentació.
- Racó artístic.
Al finalitzar, ens tornem a reunir en rotllana per fer el tancament. En aquest moment compartim la nostra experiència amb els altres i recollim conclusions.
Aquí teniu algunes imatges dels racons que hem fet fins ara. Seguirem posant fotos a l’àlbum fins a final de curs.




