Els alumnes d’infantil hem començat amb els AMBIENTS, les activitats es duran a terme tots els dimarts la tarda.
Hi ha cinc ambients i cadascun d’ells rep un nom, de manera que l’activitat està relacionada amb el treball que desenvolupa cada personatge.
1.- Ambient sensorial — Montessori!
2.- Ambient del joc simbòlic — Piaget!
3.- Ambient de construcció — Gaudí!
4.- Ambient de les llums — Edison!
5.- Ambient psicomotor — Acouturier!
Els ambients són espais gestionats per prendre decisions on els infants de diferents edats tenen la possibilitat de construir i compartir moments d’aprenentatge basat en l’experimentació, manipulació, descoberta, imitació, joc… Aquesta interacció entre els infants de diferents edats (3, 4 i 5 anys) promou que aprenguin els uns dels altres.
Per tant, tot i que el mestre és el mateix, el grup cada sessió es diferent i fa que s’iniciï un nou procés d’ensenyament-aprenentatge.
L’espai i el material com a font d’aprenentatge: oferim uns recursos que promouen que l’infant pugui seguir el seu propi procés d’aprenentatge, aplicant els coneixements a diferents situacions.
El mestre no ha de ser el que només transmet coneixement , sinó que és un guia i un provocador de situacions d’aprenentatge.
Portar a terme aquesta metodologia, enriqueix molt perquè cada mestre que hi participa, porta a seva pròpia motxilla i unes ulleres diferents per viure una mateixa experiència. Alhora ens exigeix molta coordinació i treball en equip, però ens compensa.