1r confinament P4B Classe dels pingüins

Feinetes per fer durant el confinament.

Benvolguts pares i mares de la Classe dels pingüins:

Em faig càrrec que aquesta edat els nens són poc autònoms i per tant, necessiten l’ajuda dels pares. També hi ha diferents situacions familiars i  molts de vosaltres no disposeu del temps ni dels materials adients per poder desenvolupar segons quines activitats. Tranquils, no us angoixeu i feu el que us sigui possible. Tot anirà bé. Esperem veure’ns aviat.

• PROPOSTES del 8/3/21 al 12/3/21

RUTINES:

Anirà bé si des de casa podeu seguir una mica les rutines que fem a l’escola cada matí per tal de continuar essent conscients del dia que som, del temps que fa…

• Al despertar-se els podeu posar o cantar la cançó del bon dia.
  • Després d’esmorzar o a mig matí podeu mirar EL CALENDARI per saber quin dia de la setmana és. Que diguin per exemple: AVUI SOM DIMARTS, AHIR EREM DILLUNS I DEMÀ SEREM DIMECRES. Podeu posar la cançó dels dies de la setmana per anar-los repassant.
  • Podeu mirar també el número i comptar del 0 fins al número que som. Si teniu una pissarra, o sinó en un full,  podeu fer que copiïn/escriguin el dia de la setmana i el número.
  • EL TEMPS: Podeu mirar per la finestra i que us diguin quin temps fa (per exemple: avui fa sol, avui fa un dia assolellat).
  • Menú: Parleu que menjareu avui per dinar de primer i segon plat i els postres. Piqueu i compteu les síl·labes que té la paraula i poden escriure el número de síl·labes que té. També mireu per quina lletra comença. Ex: Macarrons té 3 síl·labes per tant tres pals III i fem el 3. Comença per la lletra M.

TRAÇ DE NOMBRES FINS AL 4 :

És molt important aprendre a fer-los correctament, seguint la direccionalitat de cada nombre, tal i com s’indica en la imatge.

1. La família podeu dibuixar cada nombre en un full i llavors que el nen/a faci el traç correcte del nombre amb el dit .

2. Posteriorment, i seguint la direccionalitat correcta,  posar-hi material que tingueu a casa  (botons, taps, pedretes, peces de lego, macarrons …)

3. Practicar l’escriptura i direccionalitat dels nombres en una pissarra, full, etc. Feu-ho dins de dues ratlles. Ells/es ja ho saben, els nombres han de tocar a dalt i a baix de les ratlles.

RELACIONAR NOMBRE I QUANTITAT:

1. Podeu escriure els nombres en un full i retallar-los (de manera que quedin com unes etiquetes) o bé podeu agafar taps d’ampolles de plàstic i amb un retolador permanent escriure un nombre a cada tap.

Aleshores, sota cada nombre que hi col·loquin tants objectes com el nombre indica. Ho podeu fer amb qualsevol objecte que tingueu a casa (peces de lego, castanyes, lacasitos, pedretes…)

ENDEVINALLA DELS PINGÜINS

1. La podeu anar repassant. A veure si se’n recorden de fer els gestos!

CANÇÓ DELS PINGUINS

1. A veure si recorden la tonada.

VÍDEO DELS PINGÜINS:

1. Anirà bé per repassar

Cliqueu aquí

JOCS ON LINE:

Per treballar la quantitat del 0 al 5

Per treballar petit/mitjà/gran

Per treballar les parts del cos

Per treballar seriacions de tres elements

ACTIVITATS D’ANGLÈS

1.   Utilitzeu el següent enllaç per escoltar i cantar la cançó “Hello”:
  2.   Utilitzeu el següent enllaç per seguir les accions que diu la cançó:
  3. Utilitzeu el següent enllaç per escoltar la història “If I were a penguin”:
  4.   Utilitzar el següent enllaç per escoltar la cançó “Five little penguins”:
  5.   Utilitzeu la següent imatge per contar el pingüins amb anglès:
  6.   Utilitzeu el següent enllaç per escoltar i cantar la cançó del “Goodbye”

Aquestes propostes estan pensades per anar-les fent al llarg de la setmana, combinant estones de treball amb estones més lúdiques de joc lliure.

Si teniu algun dubte, em voleu enviar alguna foto d’alguna de les activitats fetes o voleu comentar-me qualsevol cosa, ja sabeu que podeu contactar amb mi per correu electrònic.

A treballar i fins aviat!!!  Petons i una forta abraçada

Teresa