Visites a l’escola

Cliqueu per veure les fotografies de la visita d’en Pep Molist Cliqueu per veure les fotografies d’en Marc Candela

Aquesta ha estat una setmana de visites a l’escola, n’hem tingut dues. Us en fem cinc cèntims en aquest article.

El dimarts va venir en Pep Molist, autor del llibre que ens va fer arribar l’ajuntament de St Hipòlit i que han llegit a 3er; ‘La dona que menjava mitjons’. En Pep treballa en una biblioteca i, en els seu temps lliure, també escriu llibres. Va ser molt interessant saber quin procés segueix quan escriu, com tria els títols o els noms dels personatges, com viu la seva feina… Per exemple, ens va dir que el més important per un escriptor ‘és ser molt observador’ o llegir molt per ‘aprendre noves paraules’. Quan va acabar ens va signar un llibre per l’escola. Gràcies, Pep!

El dia següent va ser el torn d’en Marc Candela, meteoròleg de professió, que va visitar l’alumnat de 2n, 3r i 4t. En Marc ens va explicar alguns secrets de la seva feina a la ràdio i al diari on treballa. Ens va parlar dels satèl·lits, de com es fan els mapes del temps, de com es produeixen certs fenòmens meteorològics o de la importància de les matemàtiques i la física en la seva feina. A més, per acabar vàrem fer plegats la previsió meteorològica pel cap de setmana! Gràcies, Marc!

Amb la situació actual s’ha fet complicat fer aquestes activitats, però a l’escola les valorem molt perquè són molt enriquidores. esperem poder-ne fer més el curs vinent.