Un repte matemàtic

Als i les alumnes de 5è se’ns va plantejar un repte: amb quins hexòminos podem construir un cub?
Per a la resolució se’ns va facilitar:
– un full amb els 35 hexaminós existents
– sis peces quadrades encaixables (tres parelles de colors diferents)
Vam anar manipulant, construint, comprovant, modificant, errant i encertant fins a trobar els 11 únics hexòminos que representen el desenvolupament d’un cub en un pla.
El repte va pujar una mica de nivell quan se’ns va demanar que construíssim aquests 11 hexòminos de tal manera que, en formar el dau, les cares oposades fossin del mateix color. No va ser fàcil.
A partir d’aquí, van entrar en joc uns daus. Se’ns va demanar si podíem trobar un punt de connexió entre les cares oposades del dau i…sabeu què? Vam descobrir que les cares oposades de tots els daus sumen 7! Si no us ho creieu, cerqueu els daus que teniu per casa vostra i comproveu-ho!

I com que ens ho vàrem passar molt bé, us deixem aquí la fitxa dels 36 hexaminos existents per si voleu acceptar el repte. Els podeu imprimir i retallar per comprovar amb quins podeu formar un cub.

Si ho intenteu, ens podeu deixar un comentari explicant-nos si ho heu aconseguit.

Per a la resolució se’ns va facilitar:

• un full amb els 35 hexòminos existents
  • sis peces quadrades encaixables (tres parelles de colors diferents)

El repte va pujar una mica de nivell quan se’ns va demanar que construíssim aquests 11 hexaminós de tal manera que, en formar el dau, les cares oposades fossin del mateix color. No va ser fàcil.

I com que ens ho vàrem passar molt bé, us deixem aquí la fitxa dels 36 hexòminos existents per si voleu acceptar el repte. Els podeu imprimir i retallar per comprovar amb quins podeu formar un cub.

Clicant a la imatge hi trobareu més reptes