Les descobertes dels petits

Cliqueu per veure les fotografies de P3 Cliqueu per veure les fotografies de P4 Cliqueu per veure les fotografies de P5

La música forma part del nostre dia a dia, tant que fins i tot pot arribar a canviar les nostres emocions. Però, més enllà de tot això, la música és art i és una manera molt important d’expressar-se, amb el món i també amb nosaltres mateixos. És per això que la música en els infants és fins i tot més important que en els adults; ajuda a  entendre emocions i expressar-les, millora les relacions socials, incita a moure’s, estimula la creativitat i potencia la memòria i la concentració.

Acabem de passar la Castanyada amb un reguitzell de danses, descobrint i tocant  instruments de percussió, escoltat audicions i cantant cançons.

A P3 hem treballat l’audició del duet de gats de Rossini i tots s’han convertit amb uns gatets molt entremaliats. També, hem gaudit amb la descoberta d’instruments de percussió: cascavells, claus, maraques…on hem acompanyat diferents cançons: passegem-nos pel bosc, el ruquet valent, és l’hora de fer música, m’agrada la tardor, etc. L’aula de música s’omple de màgia amb els més petits de l’escola.

A P4 hem escoltat l’òpera Gazza Ladra de Rossini. Com tots els petits, hem practicat una dansa per la Castanyada i hem descobert els diferents instruments de percussió. Ens ho passem molt bé aprenent cançons i seguint la pulsació de diferents formes: percussió corporal, instruments, caminant, etc. També ens hem endinsat en les qualitats del so. Tota una aventura!

Per últim, P5 ha assajat una dansa força exigent anomenada el ball de la castanya, i ho han fet molt bé. Encetem la classe amb la cançó és l’hora de fer música i fem diferents jocs rítmics per anar avançant en el llenguatge musical. Hem treballat el fort i el fluix i a poc a poc i depressa. Hem cantat cançons acompanyant-les amb instruments de percussió. Tot un repte!

Felicitar a tots i totes per les seves actuacions a la Castanyada. Són grans balladors i balladores!. Ara, preparats per la Festa de la Música.