Escoltar i sentir la música

Cliqueu per veure les fotografies P3 Cliqueu per veure les fotografies P4 Cliqueu per veure les fotografies de P5

Durant la infància és important gaudir de la música d’una manera sensorial i vivencial sempre tenint present la importància del joc com a metodologia pròpia d’aquesta etapa

Aquestes setmanes, els més petits hem escoltat l’audició de Camile Saint Saëns anomenada “El Carnaval dels animals”. Els infants s’han convertit amb pollets, ases, lleons,…Voleu veure com s’ho passen d’allò més bé?

A P3 els nens i nenes han descobert diferents sons de la vida quotidiana. Amb les orelles ben obertes, hem pogut escoltar sons forts i fluixos, llargs i curts i aguts i greus. S’han convertit en uns pollets molt entremaliats amb l’audició del Carnaval dels animals.

Els de P4, han estat ballant la dansa “Xica bonica” i amb l’audició del Carnaval dels animals han estat uns lleons molt ferotges. Hem seguit un musicograma per practicar la pulsació. També hem utilitzat instruments de percussió indeterminada fent diferents ritmes.

Per últim, els infants de P5, han treballat la pulsació amb diferents audicions, danses i cançons. Expressar amb el cos allò que sentim és fonamental. S’han convertit amb animals d’orelles llargues en l’audició del Carnaval dels animals.

Tots i totes hem après cançons de Carnestoltes, la vella Quaresma i hem ballat “El Rogle”, una dansa per compartir que desitgem, que ben aviat, puguem ballar. Tots els petits van fer una maraca per donar la benvinguda, amb tots els honors, al Rei Carnestoltes. Ho van fer molt i molt bé. Felicitats!