Arranquem el projecte a 4t

La setmana passada vam arribar a l’escola i vam veure tota l’entrada plena de rodones negres. Quin misteri s’amaga darrera la foscor de les rodones? Estàvem molt desorientats i desorientades, ja esperàvem la segona pista que va arribar el dimarts, una taula plena d’objectes com: uns prismàtics, un telescopi, un microscopi, unes ulleres, una lupa, una càmera fotogràfica, un calidoscopi…  Vam pensar que el projecte podria anar de l’espai, però el dimecres va aparèixer una nova pista: diferents taxis d’arreu del món, continuàvem nerviosos i nervioses per saber el nom del projecte.

El dijous molts contents i contentes entràvem a l’escola amb música molt animada de diferents parts del món. Teníem moltes ganes de saber l’última pista, no teníem cap idea de què podria anar.

El dia següent vam veure els mestres disfressats de turistes amb una maleta i vam riure molt. A l’entrada ens vam trobar una caixa negre amb forats en la que veiem la bola del món il·luminada i vam intuir que el tema del projecte podria ser “el món”.

Quan vam arribar a la classe, ens vam adonar que en aquella maleta hi podria haver alguna pista, i així va ser: hi vam trobar unes lletres. No sabíem què podrien dir, de sobte van venir uns companys/es d’una altra classe i ens van demanar si teníem més lletres. Vam decidir anar a algunes altres aules a preguntar si tenien lletres. Vam ajuntar algunes lletres però no ho teníem clar.

Després vam anar al pati, ens vam ajuntar tots els de 4t, 5è i 6è. Cada classe portava unes quantes lletres (2, 3 o 4) i les vam ajuntar totes. Cada nen/a tenia un pissarreta i amb les lletres havíem d’endevinar el nom del projecte. Vam estar una bona estona intentant endevinar-ho i ens van donar alguna pista…i al final va sortir el nom del projecte que és “El món per un forat”.

Més tard vam anar a la classe i vam escriure en un full algunes de les coses que ens agradaria investigar: països, el món, els forats del món, les diferents cultures, les antiguitats de cada país, els balls i danses tradicionals entre d’altres.

Ens ho vam passar d’allò més bé durant tota la setmana esperant les pistes de cada dia.

Ara hem de pensar quin nom posarem a cada classe, però això ja és una altra història…no s’acaba aquí.

Atentament,

L’alumnat de 4t.