REPTES 15-16

Hola!! Aquí teniu els reptes que se’ns proposen des de Robotseny. Per a més informació clica aquí: ROBOTSENY

Aquesta és la base on treballem tots els reptes plantejats:

1-Prova dels animals

Aquesta prova consisteix en traslladar el màxim nombre possible d’animals del Parc Natural del Montseny al del Montnegre. Els animals estan representats per cubs de fusta petits sense pintar i la seva situació exacte al taulell és la que es pot veure a la imatge. En total són 6 cubs situats a les cantonades de les caselles: A3, A6, A7, A10, A13 i A15. Cada cub de fusta que estigui tocant el color negre de la zona del Parc Natural del Montnegre equival a 3 punts. Màxima puntuació de la prova: 18 punts.

2-Prova de l’AVE

Aquesta prova consisteix en traslladar l’AVE (2 cubs grans i un de petit de color blau enganxats entre si) que s’ha avariat a la zona de Santa Maria de Palautordera, situat a la cantonada de la casella F8 com es pot veure a la imatge, a la Zona de Sant Celoni. Es considerarà que la prova està ben feta sempre i quan l’AVE estigui a la Zona de Sant Celoni, entre les caselles G14 i G19 i tocant la línia blanca. La puntuació és de 20 punts.

3-Prova del camió

S’ha espatllat un camió a l’autopista AP-7 i el robot ha de fer de grua i l’ha de portar al mecànic. El camió està situat a la casella J7 tal i com es pot veure a la imatge i pot ser de color negre o de color groc. Si el camió és de color negre el robot l’haurà de portar a dins del cercle que representa la població de Llinars i si el camió és groc l’haurà de portar a dins del cercle que representa la població de Sant Celoni. La puntuació per realitzar bé aquesta prova és de 25 punts.

4-Prova de la neu

Hi ha hagut una esllavissada de neu a la carretera que puja de Sant Esteve de Palautordera al poble del Montseny i el robot, mitjançant explosius (un cub de fusta dels grossos), ha de fer una detonació controlada i alliberar la via de comunicació. La neu està simbolitzada per una torre de 6 cubs de color blanc situats en forma de torre a la casella C11 exactament com es pot veure a les imatges. El robot haurà de llençar el cub de TNT des de qualsevol punt de la carretera C-35 (alguna part del robot que no sigui un accessori ha d’estar tocant la carretera). Si la torre queda destruïda total o parcialment l’equip obtindrà 20 punts.

5-Prova Pont

S’està construint un pont a la Batllòria per creuar la Tordera. El robot ha d’agafar la peça que hi falta i acabar la construcció. La peça que falta estarà a la Base i el robot ha d’aconseguir col·locar-la a sobre de les dues que hi ha a les caselles J19 i K19 del tapet tal i com s’indica a la figura. Si quan s’acabi la ronda la peça es troba sobre de les dues que hi ha al tapet l’equip obtindrà 20 punts.

6-Prova Semàfor

Un dels semàfors de Llinars s’ha espatllat i el robot ha d’anar a substituir-lo. Els equips es trobaran 3 peces de color verd, groc i vermell apilades una sobre l’altre a la casella  H4 tal i com s’observa a la imatge. La peça de color verd sempre estarà a sota, tocant el tapet però l’àrbitre pot triar l’ordre de les altres dues. Si la peça que està a dalt de tot és la vermella el robot l’haurà de tirar cap a la banda del Montnegre i si és la groga la que està a dalt l’haurà de tirar cap a la banda del Montseny. Si el robot supera aquesta prova l’equip obtindrà 20 punts.

7-Prova Tronc

Ha bufat molt de vent i ha caigut un arbre a la carretera que puja a Gualba. Els bombers necessiten un cop de mà. El robot ha d’aconseguir retirar l’arbre de la carretera i portar-lo a sobre del logo ROBOTSENY. L’arbre està simbolitzat per dos cubs grans sense pintar situats a les caselles F19 i F20 tal i com es mostra a la imatge. Si ho aconsegueix obtindrà 10 punts.

8-Prova Alumnes Sant Celoni

Els alumnes de Gualba, Fogars i Campins que han d’anar a l’Institut Baix Montseny de Sant Celoni utilitzen el transport escolar per desplaçar-se. El robot haurà d’agafar els alumnes, simbolitzats per un cub petit de color groc, d’aquestes poblacions i portar-los a Sant Celoni. Cada cub petit de color groc situat a la població de Sant Celoni equival a 6 punts. Per tant la màxima puntuació d’aquesta prova és de 18 punts.

9-Prova Alumnes Hostalric

Els alumnes de Riells, Breda i Sant Feliu de Buixalleu que han d’anar a l’Institut Vescomptat de Cabrera d’Hostalric utilitzen el transport escolar per desplaçar-se. El robot haurà d’agafar els alumnes, simbolitzats per un cub petit de color groc, d’aquestes poblacions i portar-los a Hostalric. Cada cub petit de color groc situat a la població d’Hostalric equival a 6 punts. Per tant la màxima puntuació d’aquesta prova és de 18 punts.

10-Prova “Robotseny”

Si el robot quan acaba la ronda es troba sobre el logo ROBOTSENY obté una puntuació de 10 punts.

11-Prova “in Situ”

Se’ls proposa resoldre una prova “in situ”. Se’ls explicarà en què consisteix aquesta nova prova el mateix dia de la jornada i els alumnes podran provar el resultat de la seva programació en qualsevol moment de les seves dues rondes. Aquesta missió s’ha de resoldre dins dels 2’:40” que dura una ronda. Aquesta prova té una puntuació extra de 60 punts.