L’escola

L’ escola rural és l’escola de les tres P: Petita, de Poble i Pública. És una escola arrelada al territori que dóna vida al municipi, i aglutina activitats, persones, i que és motiu de trobada i aprenentatge.

 

QUÈ NECESSITA UNA LLAVOR PER CRÉIXER?

Bona tarda famílies!

A la classe dels Moliners i les Molineres, cada nen i nena planta unes llavors (llenties i mongetes seques) dins d’un recipient amb cotó i anem observant el que passa cada dia. També, hem plantat dos recipients més: un el deixem a les fosques i l’altre sense aigua per veure que passa.

Ho voleu veure?

PROTAGONISTA DE LA SETMANA I3/I4: “IMRAN”

Bona tarda famílies de la classe dels moliners i molineres,

El mes d’abril es va començar el/la protagonista de la setmana, una activitat motivadora pels infants, ja que esperen amb entusiasme la setmana que seran protagonistes. Aquesta activitat afavoreix la comunicació oral d’una forma estructurada i sistemàtica, així com el diàleg espontani. L’infant expressa i manifesta els sentiments, emocions i experiències mitjançant el gest i les paraules. Aquestes estones de verbalització són molt motivadores perquè els infants estan expressant el que és més proper a ells. Es treballa aspectes com l’espera, l’atenció, l’interès, el respecte vers la persona que parla, i permet atendre individualment a cada infant.

El moment més esperat de tots, és quan venen les famílies a l’aula.

Doncs bé, aquest cop el protagonista ha estat l’Imran. El voleu veure?

PROTAGONISTA DE LA SETMANA I3/I4: “NAYARA”

Bona tarda famílies de la classe dels moliners i molineres,

El mes d’abril es va començar el/la protagonista de la setmana, una activitat motivadora pels infants, ja que esperen amb entusiasme la setmana que seran protagonistes. Aquesta activitat afavoreix la comunicació oral d’una forma estructurada i sistemàtica, així com el diàleg espontani. L’infant expressa i manifesta els sentiments, emocions i experiències mitjançant el gest i les paraules. Aquestes estones de verbalització són molt motivadores perquè els infants estan expressant el que és més proper a ells. Es treballa aspectes com l’espera, l’atenció, l’interès, el respecte vers la persona que parla, i permet atendre individualment a cada infant.

El moment més esperat de tots, és quan venen les famílies a l’aula.

Doncs bé, aquest cop la protagonista ha estat la Nayara. La voleu veure?

PLANTEM I GUARNIM LA NOSTRA ESCOLA

Bona tarda famílies,

Avui, el Josep Balcells, avi de la Dàlia,  ens ha portat un munt de plantes: dàlies, berbenes, clavells xinesos… Doncs bé, primer ens ha explicat el creixement de les plantes i tot seguit, les hem plantat a unes jardineres noves amb l’ajuda de tots els alumnes de l’escola i les hem regat. Per tant, a partir d’ara, toca cuidar-les!

Les voleu veure? Doncs cliqueu la següent fotografia.

PANELLS TÀCTILS A EI

Bona tarda famílies,

Els moliners, les molineres i els setrills, amb el tacte, hem tocat aquells panells tàctils que tan xul.los van fer les famílies d’i-3 i i-4. Així doncs, hem après tocant com eren…que si flonjo, que si fred, que si dur, tou, rugós… Un munt d’adjectius per a descriure el que tocàvem!!

Ho voleu veure?

 

 

EL NOSTRE HELICÒPTER

Hola de nou famílies,

Dimarts, després de pati, a la classe dels setrills ens espera algun que altre experiment. Doncs bé, hem contruït una espècie d’helicòpter i l’hem fet volar a la classe!! Com es movien les hèlices… I també, hem posat passatgers: un clip d’aquells d’aguantar fulls. Què divertit!

No us ho perdeu!

DE QUÈ FA GUST LA LLUNA?

Bona tarda famílies dels moliners, molineres i setrills,

Continuem amb el nostre projecte dels sentits i ara hem engegat el sentit del gust explicant el preciós conte : De què fa gust la lluna? L’hem escoltat i també amb ajuda de galetes i diferents ingredients, hem tastat la lluna, tal i com van fer els animalons del conte!!

Ho voleu veure? Doncs cliqueu la següent fotografia.

PROTAGONISTA DE LA SETMANA¨”NIL”

Bona tarda famílies de la classe dels moliners i molineres,

El mes d’abril es va començar el/la protagonista de la setmana, una activitat motivadora pels infants, ja que esperen amb entusiasme la setmana que seran protagonistes. Aquesta activitat afavoreix la comunicació oral d’una forma estructurada i sistemàtica, així com el diàleg espontani. L’infant expressa i manifesta els sentiments, emocions i experiències mitjançant el gest i les paraules. Aquestes estones de verbalització són molt motivadores perquè els infants estan expressant el que és més proper a ells. Es treballa aspectes com l’espera, l’atenció, l’interès, el respecte vers la persona que parla, i permet atendre individualment a cada infant.

El moment més esperat de tots, és quan venen les famílies a l’aula.

Doncs bé, aquest cop el protagonista ha estat el Nil. El voleu veure?

ELS MOLINERS I MOLINERES ENS FEM GRANS

Ahir, la classe dels Moliners i molineres vam visitar la llar dins el projecte anual que portem conjuntament. Amb l’objectiu de prendre consciència del creixement individual, retornem a la llar per comprovar que ens hem fet grans.

Durant un matí, els alumnes de la llar visiten la nostra escola i més endavant, nosaltres visitem la llar.

Ens van preparar un munt d’ambients al pati de la llar.

Minimons amb animals, material sensitiu de colors, arcs de sant Martí,…

Ens ho vam passar mooolt bé. Moltes gràcies per la vostra acollida!

 

ENS INICIEM AMB LA ROBÒTICA

Avui, el grup de cinquè de l’escola hem conegut un personatge que ens ha agradat molt.

Us presentem el Tale Bot!

Tale-Bot Pro – Pensament computacional

El Tale Bot, juntament amb d’altre material de robòtica, ens l’ha facilitat el Departament d’Educació arran del projecte d’estratègia digital.

Avui hem après a treballar les coordenades cartesianes, però d’una manera ben diferent i divertida.

 

PROPOSTES LINGÜÍSTIQUES ARRAN DE LA FORMACIÓ ULAE

Des de començament de curs el claustre de l’escola ha estat treballant al voltant dels usos lingüístics a la nostra escola i recentment ha fet les seves propostes.

Una de les darreres iniciatives del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya és la promoció de l’ús de la llengua catalana en l’àmbit de l’ensenyament. Cada escola té el seu Pla Lingüístic i la seva realitat. A partir d’aquestes premisses, tot el claustre, amb l’acompanyament de la coordinadora LIC de Serveis Educatius i la Inspecció del Departament, ha dut a terme una anàlisi exhaustiva de la nostra realitat i ha redactat unes propostes de treball a mig i llarg termini.

La nostra intenció és que els alumnes, en acabar la seva escolaritat obligatòria, tinguin el màxim domini del màxim de llengües. Com també és fonamental que la llengua catalana és la llengua vehicular de l’Escola.

Així, un cop acabada la fase d’anàlisi, el seminari ha fet les següents propostes al Claustre i a tot el personal:

  1. Prioritzar la utilització de la llengua catalana entre els adults de l’escola.
  2. Utilitzar exclusivament la llengua catalana en les relacions amb les famílies, excepte en els casos en què de manera evident aquesta llengua no és compresa per la família.
  3. Exigir que les activitats dutes a terme per professionals externs es desenvolupin exclusivament en llengua catalana (tallers, conferències, xerrades, monitoratge en convivències, activitats de la programació estable).
  4. Promoure la utilització de la llengua catalana entre els alumnes a les estones de lleure, oci i en activitats no dirigides.
  5. Utilitzar recursos digitals en llengua catalana.

A poc a poc anirem implementant i incrementant aquestes propostes en els diferents àmbits de la nostra escola.

SETMANA CULTURAL

Ara que ja han passat uns dies i hem agafat aire ja us podem ensenyar algunes fotografies de la nostra setmana cultural.

per l’escola, la setmana cultural és una setmana que ens permet fer activitats molt diverses, barrejar-nos, provar coses diferents, fer sortides, tallers…

Doncs bé, la nostra aquesta any estava encaminada a reosldre la pregunta: D’ón vénen les coses?

Hem fet tallers de conscienciació per reduir l’ús del plàstic, hem après que entre tots hi podem fer molt, potser no tot el que voldriem, però sempre hi podem posar el nostre granet de sorra.

Hem après a reutilitzar coses que potser ja no fem servir i les hem intercanviat amb els nostres companys. Que xulo que va ser el nostre mercat.

Vam fer un taller per aprendre a fer-nos una llibreta amb teles boniques…

Buff, quin munt de coses.

I les que ens deixem per explicar.

Però què millor que una imatge per entendre-ho, doncs, apa, cliqueu, cliqueu…

ELS SENTITS: SENTIT DE L’OÏDA

Bona tarda famílies dels moliners i molineres i dels setrills,

Que en són d’importants els sentits, oi? Doncs bé, en aquest cas el protagonista és el sentit de l’oïda. Amb una pilota que té un picarol a dintre, fem treballar aquest magnífic sentit tapant els ulls dels nens i nenes amb un mocador i escoltant d’on ve el so d’aquest picarol. Per tant, hem après que l’oïda és un dels sentits que aporta informació al nostre cervell i que és molt important.

Voleu veure que bé s’ho passen? Doncs cliqueu la fotografia:

ESTONES DE JOC COMPARTIDES A LA CLASSE DELS SETRILLS

Bona tarda famílies dels setrills,

Un dels moments ben especials d’un dia en un grup d’infantil són les estones de joc compartides.

A la classe no importa si tens 3, 4 o 5 anys, el més important són les ganes de descobrir, tocar, llençar, arrossegar… És a dir, en un tres i no res, som capaços de convertir-nos en arquitectes, veterinaris, pintors… Imaginació al poder!

Ho voleu veure?

 

FEM “OCELLETS DE FANG”

Bona tarda famílies,

La classe dels moliners i molineres i dels setrills vam realitzar un taller de fang molt divertit, ja que després de manipular el fang de mil maneres, finalment vam dissenyar uns ocellets molt macos i divertits. Els voleu veure?

Doncs cliqueu la fotografia per veure més imatges:

 

PROTAGONISTA DE LA SETMANA: “SELVA”

Bona tarda famílies de la classe dels moliners i molineres,

El mes d’abril es va començar el/la protagonista de la setmana, una activitat motivadora pels infants, ja que esperen amb entusiasme la setmana que seran protagonistes. Aquesta activitat afavoreix la comunicació oral d’una forma estructurada i sistemàtica, així com el diàleg espontani. L’infant expressa i manifesta els sentiments, emocions i experiències mitjançant el gest i les paraules. Aquestes estones de verbalització són molt motivadores perquè els infants estan expressant el que és més proper a ells. Es treballa aspectes com l’espera, l’atenció, l’interès, el respecte vers la persona que parla, i permet atendre individualment a cada infant.

El moment més esperat de tots, és quan venen les famílies a l’aula.

Doncs bé, aquest cop la protagonista ha estat la Selva. La voleu veure?

PROTAGONISTA DE LA SETMANA I3/I4: “AINHOA”

Bona tarda famílies de la classe dels moliners i molineres,

El mes d’abril es va començar el/la protagonista de la setmana, una activitat motivadora pels infants, ja que esperen amb entusiasme la setmana que seran protagonistes. Aquesta activitat afavoreix la comunicació oral d’una forma estructurada i sistemàtica, així com el diàleg espontani. L’infant expressa i manifesta els sentiments, emocions i experiències mitjançant el gest i les paraules. Aquestes estones de verbalització són molt motivadores perquè els infants estan expressant el que és més proper a ells. Es treballa aspectes com l’espera, l’atenció, l’interès, el respecte vers la persona que parla, i permet atendre individualment a cada infant.

El moment més esperat de tots, és quan venen les famílies a l’aula.

Doncs bé, aquesta setmana la protagonista va ser l’Ainhoa. La voleu veure?

FESTA DE FINAL DE CURS DE L’AMPA

Bona tarda famílies,

L’AMPA us vol informar que la festa de final de curs serà el proper divendres 7 de juny a la tarda/vespre.

Aviat us informaran concretament de l’hora i de més detalls.

Reserveu-vos la data i celebrem-ho plegats!