FRUITA A LES ESCOLES

Benvolgudes famílies,

Aquest mes de gener iniciem el programa FRUITA a les escoles, a tall de recordatori aquí teniu les propietats de la fruita. Per saber-ne més del programa, cliqueu aquí

Propietats de la fruita

• Vitamines: especialment vitamines A, C, E i del grup B.
  • Minerals: principalment potassi, magnesi i fòsfor.
  • Aigua, en una proporció molt alta, que aporta hidratació.
  • Antioxidants: neutralitzen l’acció dels radicals lliures, que causen els processos d’envelliment. És el cas dels antocians (típics de les fruites vermelles, com nabius, gerds o cireres), resveratrol (raïm), flavonoides (poma i pera) o compostos fenòlics (pera, préssec, taronja, aranja o maduixes).
  • Glúcids: especialment fructosa, però també glucosa o sacarosa (sucres simples d’absorció ràpida).
  • Fibra soluble: sacia i fa que els sucres s’absorbeixin una mica més lents que si fem un suc de fruita, on queden lliures.