CAMINANT ENS ADONEM DE LES BARRERES ARQUITECTÒNIQUES

El passat dia 5 d’ octubre, per celebrar el dia internacional d’ anar a peu, tota l’ escola va anar caminant fins el parc com altres vegades. Però aquest cop va ser diferent, vam anar-hi acompanyats de cadires de rodes , cotxets, caminadors, crosses… amb la finalitat de poder observar millor quins  obstacles o barreres  hi ha al poble.

Abans de començar la ruta vàrem veure un Power Point per saber que eren les barreres arquitectòniques.

Cada cicle va fer una ruta diferent  i calia estar  molt atent per detectar les  barreres.  S’ anotava tot  el full de recollida de dades ( carrer, tipus de barrera…) i se senyalava  la barrera amb un gomet blau. El poble va quedar vestit de  blau amb punt vermell.

El grup de C Superior vàrem  acabar tots els gomets que portàvem, això significa que deu n’hi do  de les barreres arquitectòniques que té el  nostre poble de Torà  ( voreres estretes, cantonades amb graons, sots , alguna forta baixada, terres rugosos, manca de pas de vianants…)

Va ser una activitat divertida  que  ens va fer reflexionar  que la gent gran no ho te fàcil quan ha d’ anar  amb cadira pel poble així com els pares que porten cotxets.

El nostre desig com Escola Verda no és només comptar el nombre de barreres sinó parlar-ne al Comitè ambiental i fer arribar a l’ Ajuntament aquest treball d’ investigació.