TALLER: En la pell de l’altre

El passat dimarts 29 de novembre els alumnes de tercer i quart vam participar a un taller per treballar la igualtat de gènere. El taller ens el va venir a fer la Patrícia McGill que va dividir l’activitat en dos parts: primer ens va explicar tres contes relacionats amb la igualtat de gènere i desprès ens va preparar uns jocs per posar-nos a la pell dels altres.

Ens va explicar tres contes molt diferents. Un parlava d’una senyora velleta però molt valenta, forta i atrevida que deia…” cosim, cosim, que de feina ja en tenim” i li anaven caient trossos de gegant i al final es van fer amics i van seguir xerrant i menjant. El segon conte que ens va explicar la Patrícia va ser el de la nena africana, que va perdre el seu collaret màgic que la protegia; després de moltes aventures va recuperar el seu collaret gràcies a l’ajuda d’una velleta a la que ella també havia ajudat. Finalment, el tercer conte era “La gallina Lola”, aquest conte parlava d’un gall que li agradava la Lola però a la Lola li agradava una guineu que havia estat observant des del galliner, al final es van trobar i es van enamorar.

Els jocs que ens va preparar la Patrícia van ser molt divertits i ens van fer reflexionar sobre posar-nos a la pell dels altres. El primer joc que vam fer va ser fer de guia a la nostra parella, que tenia els ulls tapats amb un mocador de coll. En aquest joc vam haver de confiar amb el nostre company/a. Amb una altra dinàmica vam descobrir que cadascú té gustos diferents i els hem de respectar. Al final vam posar-nos a la pell de l’altre agafant la identitat d’un objecte, d’un animal o d’una planta. Vam aprendre a ser empàtics amb les opinions dels altres.

En aquest taller ens ho vam passar molt bé, vam aprendre moltes coses. Ens va agradar molt el taller que ens va fer la Patrícia perquè és una gran contacontes i vam estar molt atents tota l’estona. Ens agradaria molt tornar-la a rebre i que ens expliqués més històries. Agraïm la seva visita a l’escola.

GRÀCIES PATRÍCIA!!

Article redactat pels alumnes de Cicle Mitjà.

Cliqueu per visualitzar les fotos del taller.