Sant Jordi i santa Jordina amb mascareta

El divendres 23 d’abril l’alumnat de l’escola Sant Gil vam celebrar el Sant Jordi i santa Jordina fent moltes activitats divertides relacionades amb el dia de la rosa i el llibre. Els més grans de l’escola van fer una parada de roses a la plaça del Pati, mentre la resta d’alumnes vam continuar amb els treballs manuals que es van començar des de l’àrea d’educació visual i plàstica. Van quedar ben bonics i originals: roses, punts de llibre, dracs, titelles … Veure fotos de la venda de roses.

Durant tota la setmana els alumnes de primària ens vam convertir en grans escriptors i escriptores i amb la nostra gran imaginació vam escriure petits relats amb molta il·lusió. Amb els alumnes de cicle mitjà i superior vam recollir aquestes històries per fer-ne un petit llibre de la classe. Els nens i nenes de cicle mitjà vam treballar el projecte de la sardana i durant el matí vam ensenyar a la resta d’alumnat a ballar la sardana, una dansa tradicional de Catalunya.

A la tarda ens vam reunir tots/es al pati de l’escola i el professorat ens tenia preparada una gran sorpresa, ens van representar la llegenda de Sant Jordi. Va ser molt divertida i graciosa.

A continuació, cada grup va recitar el poema que havia preparat. Si voleu veure el recital de cada grup, cliqueu.

Amb el covid hem hagut d’adaptar aquesta festivitat, però no per això hem deixat de gaudir d’aquesta gran diada.

Vam finalitzar la jornada amb una ballada de sardanes. Veure fotos de les sardanes. A continuació també podeu visualitzar un petit tastet d’aquesta dansa.

Redactat per: Alumnes de 3r (la classe dels llops i les llobes)