Consell escolar
El Consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents membres de la comunitat escolar en el govern del Centre (Art, 126 i 127 LOE 2/2006, de 3 de maig).
1.1.Composició i competències.
1.1.1. Els components del Consell Escolar són:
SECTOR
|
NOM
|
ORGANS DE GOVERN | Miquel FONTELLES SANCHO |
Montserrat CORREA PORRAS | |
Ferran COSTA CASTELLÓ | |
REPRESENTANTS DELS MESTRES | Salvador VERCHER GRAU |
Anna Rosa ROCA LÓPEZ | |
Susana RODRÍGUEZ MIR | |
Albert VARGAS SORRIBES | |
Elisabet GILABERT BELINCHON | |
M. Isabel VIAÑA TORRES | |
REPRESENTANTS DE MARES I PARES | Hanifa ZAMINE BOUMALI |
Rebeca FERRET FARIÑA | |
Sheila GÓMEZ ROIG | |
Vanesa BATLLE CODINA | |
Esmeralda ESCARP CUENCA | |
REPRESENTANT DE L’AMPA | Jennifer ESCARP CUENCA |
REPRESENTANT DEL PAS |
Alba LLANAS LUMBIERRES |
REPRESENTANT DEL PAE | Míriam CARTAGENA FONT |
REPRESENTANT DE L´AJUNTAMENT | Carlos ENJUANES LLOP |
1.1.2. El Consell escolar del Centre tindrà les competències següents:
- Aprovar i avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la LOE (autonomia de centres).
- Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjudici de les competències del claustre de professors/es, en relació amb la planificació i organització docent.
- Conèixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats pels candidats o candidates.
- Participar en la selecció del director o la directora del centre en els termes que estableix la LOE. Ser informat del nomenament i el cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si s’escau, amb l’acord previ dels seus membres i adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del director o la directora.
- Decidir sobre l’admissió d’alumnes amb subjecció al que estableix la LOE i les disposicions que la despleguin.
- Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atinguin a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades per direcció corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència del centre, el consell escolar, a instàncies de les famílies, pot revisar la decisió adoptada i proposar-hi, si s’escau, les mesures oportunes.
- Les suspensions provisionals d’assistència en les que la família de l’alumne/a, l’alumne/a i la direcció del centre accepten i firmen la decisió, hauran de ser informades a la Comissió de Convivència. D’acord amb el que estableix l’article 25 del Decret 102/2010, de 3 d’agost d’Autonomia dels centres educatius. (DOGC 5.8.2010). Reconeixement de falta i acceptació de sanció.
- Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència del centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
- Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord amb el que estableix l’article 122.3 de la LOE.
- Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, amb els altres centres, entitats i organismes.
- Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en que participi el centre.
- Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, i sobre els altres aspectes relacionats amb aquesta qualitat..
- Qualsevol altra que li atribueixin l’Administració educativa o les normes d’organització i funcionament respectives.
1.2. Funcionament.
- El Consell escolar del Centre es reunirà preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoqui el seu president/a o ho sol·liciti almenys un terç dels seus membres.
- La convocatòria de les reunions ordinàries i extraordinàries serà tramesa pel Director/a als/a les membres del consell amb una antelació mínima de 48 hores, llevat del cas d’urgència apreciada pel president o la presidenta, la qual es farà constar a la convocatòria. Juntament amb la documentació necessària que hagi de ser objecte de debat, i en el seu cas d’aprovació .
- Els òrgans col·legiats són convocats i presidits pel Director/a del Centre, i en cas d’absència d’aquest/a, pel/per la Cap d’Estudis.
- Correspon a la direcció del Centre establir l’ordre del dia, tenint en compte les peticions de la resta de membres de l’òrgan col·legiat, formulades amb la suficient antelació . El/La Director/a és qui determina la confecció definitiva.
- El quòrum necessari perquè tingui validesa una reunió serà el de la majoria absoluta dels seus components i també caldrà la presencia del president/a i el Secretari/ària, és a dir, la meitat més un del nombre de persones que formen l’òrgan col·legiat; i si no hi hagués quòrum, l’òrgan es constituirà en segona convocatòria una hora després de l’assenyalada per la primera.
- Qui presideixi la reunió del Consell Escolar conjuntament amb la resta dels membres, procurarà: facilitar el diàleg, recerca del consens, compliment de les lleis, regularitat de les deliberacions, moderar el debat.
- Es procurarà que les decisions en el sí del Consell Escolar es prenguin per consens. Si no és possible arribar a un acord, es determinarà la decisió per majoria dels membres presents amb dret a vot, llevat dels casos en què la normativa determina una altra majoria qualificada i dirimirà els empats el/la President/a.
- Solament es tractaran els temes o assumptes que determini l’ordre del dia que s’ha establert, llevat que hi hagi presents tots els components de l’òrgan i sigui declarada la urgència de l’assumpte amb el vot favorable de la majoria.
- Les actes de les sessions són un document intern que ha de poder ser consultat per la totalitat de membres, per bé que no és preceptiu facilitar-ne còpies. Amb tot, tant els membres del Consell Escolar com altres membres de la comunitat educativa a través dels seus representants podran sol·licitar certificació, que estendrà el/la Secretari amb el vist-i-plau del Director/a, d’acords concrets que constin a l’acta.
- De cada reunió, el/la Secretari del Centre, el qual tindrà veu, però no vot, n’aixecarà acta, la qual contindrà la indicació de les persones assistents, les que hi ha intervingut, les circumstàncies de lloc i temps de la reunió, els punts principals de les deliberacions, la forma i el resultat de les votacions i el contingut dels acords.
- Els/les components d’un òrgan col·legiat podran fer constar en acta el seu vot en contra d’un acord adoptat i els motius que el justifiquen, amb exempció de qualsevol responsabilitat que es pogués derivar de l’acord pres.
- Quan s’hagin de formular propostes a altres òrgans de l’Administració, els/les components podran formular els vots particulars que creguin necessaris i fer-los constar a l’ acta de la sessió.
- Els acords presos seran executats, dins l’àmbit de la seva competència, per la direcció del Centre.
- Si es produeix una vacant, tant en el sector pares i mares com en el sector mestres, aquesta serà ocupada pel següent candidat/a més votat en les darreres eleccions. El nou membre serà nomenat/ada per al temps que li restava del mandat del qui ha causat la vacant en el sector pares i mares…
1.3. Comissions especifiques del Consell Escolar.
Al si del Consell Escolar es constituiran les següents comissions: Comissió Permanent, Comissió Econòmica i Comissió de Convivència.
Aquestes comissions tenen les competències que estan recollides en aquestes NOFC i les que expressament li delega el Consell Escolar, excepte aquelles que per normativa no són delegables.
Qui convoca les comissions és el/la President/a del Consell Escolar.
La totalitat de membres de les Comissions han de ser del Consell Escolar i són escollits per aquest òrgan. Quan hi hagi eleccions, en la composició del Consell Escolar es renovaran la totalitat de membres de les comissions.
1.3.1. Comissió Permanent.
- La Comissió Permanent està integrada pel Director/a, el/la Cap d’estudis, un mestre/a, un pare o mare i el/la Secretari/ària amb veu i sense vot.
- Les competències de la Comissió Permanent són: estudiar, informar i elevar propostes al Consell Escolar del Centre sobre els aspectes del seu àmbit que se’ls sol·liciti o consideri convenient aportar.
- Realitzarà les funcions de seguiment, modificacions i avaluació de les NOFC.
- Es reuneix per tractar aspectes que li encomani el Consell escolar, i també prendrà les decisions oportunes en casos urgents que no puguin esperar a la convocatòria del Consell Escolar. En aquest segon cas els acords presos seran provisionals fins que la propera reunió del Consell Escolar els ratifiqui o no.
1.3.2. Comissió Econòmica.
- La Comissió Econòmica està integrada pel Director/a, el/la secretari/a, un/una mestre/a, un pare/mare i el/la representant de l’Ajuntament.
- Les competències de la Comissió Econòmica són:
- Estudiar, informar i elevar propostes al Consell Escolar del Centre sobre els aspectes econòmics del Centre.
- Altres competències que expressament li encomani el Consell Escolar.
- Preparar la documentació per a l’aprovació i la liquidació dels pressupostos del Centre, que únicament pot aprovar el Consell Escolar.
1.3.3. Comissió de convivència.
- La Comissió de convivència està integrada pel Director/a, dos Mestres, dos pares/mares i secretari/a.
- Les competències de la comissió de convivència són:
- Garantir una aplicació correcta de la legislació vigent en temes de drets i deures d’alumnes.
- Imposar les mesures correctores previstes a les conductes contràries a les normes de convivència del Centre, en els supòsits e), f), g) i h) de l’article 211 d’aquestes NOFC.
- Vetllar pel compliment efectiu de les mesures correctores.
- Assessorar el Director en determinats casos sobre l’aplicació de mesures correctores i sancions.
- Les actes de la reunió de la Comissió de Convivència seran fetes pel membre més jove de la Comissió.