Viure i tocar les mates

I… què vol dir que “ens emportem 1”?

A l’escola procurem que els nostres infants gaudeixin amb el món matemàtic. Durant molt de temps, l’aprenentatge de les matemàtiques es va basar en processos memorístics mecànics, buits de raonament i comprensió. El que volem potenciar en els infants és la seva capacitat de manera comprensiva i eficaç els coneixements que s’aprenen a l’escola i d’aplicar-los a les situacions de la vida quotidana.

Així doncs, a partir del propi cos, de contexts reals, de materials manipulables (inespecífics, comercialitzats o dissenyats pel mestre) i de jocs iniciem als infants en la vivenciació i la manipulació de les matemàtiques per anar avançant cap a la seva simbolització i abstracció i així arribar en últim terme a generalitzar i aplicar allò après.

Un dels recursos clau que fem sevir a l’escola pel treball de la numeració i el càlcul són els reglets* (multibase de colors). Els reglets permeten visualitzar i manipular les quantitats, a partir del seu ús, millorem el càlcul mental, i afavorim la comprensió de les operacions.

Els següent recull de videos és una petita mostra de com treballem les operacions matemàtiques bàsiques (suma, resta, multiplicació i divisió).

*(Material promogut pels pedagogs Cusinaire i Mª Antonia Canals)