Aquest curs, els alumnes de P5B han après a gaudir de les ciències d’una forma diferent. Cada sessió plantejàvem una hipòtesi (es plantejava un cas determinat partint d’un conte motivacional) i opinaven en funció del seu coneixement previ. Feien recerca del material necessari. Després experimentaven amb els diferents elements. Finalment, en base a l’experiència, raonaven i treien les seves pròpies conclusions.
Els temes que hem tractat han estat: sura/no sura, plantem, rampes, disolucions, classificació, el pes i els canvis d’estat.
Val a dir, que els nens i les nens han demostrat que tenen molt a dir, i que és molt important el desvetllar-los dubtes, qüestions… La única manera de crear un pensament científic, alhora que ajudar-los a madurar.
A continuació us facilito els enllaços de totes les sessions, amb vídeos i imatges del que hem realitzat. Gaudiu de l’experiència!!!
sura/no-sura | plantem | rampes | disolucions | classificació | el pes | els canvis d’estat |
Núria.