Sant Jordi, punt i seguit…

Com ja és tradició a cicle superior, quan s’apropa la diada de Sant Jordi, preparem un concurs d’oratòria i els jocs florals, els quals consisteixen a escriure un poema. Però, això no acaba aquí, ja que després d’aquesta festivitat on les paraules i les lletres són les protagonistes, els alumnes continuen treballant la poesia.

Com ho preparem a l’escola i com ho viuen els alumnes? Us ho expliquem!

En primer lloc, setmanes abans de Sant Jordi comencem a treballar la poesia. Analitzem les rimes, el ritme, les figures retòriques, observem diferents poesies com els haikus, acròstics, limericks i llegim poemes a tall d’exemple per donar models als nens i nenes, estudiem les seves característiques… A més, aquest any, la Gènia ens va fer un petit tastet de poesia! En definitiva, els poetes impregnen el dia a dia a l’aula i també els deures de casa.

El resultat? Aquests poemes tan bonics que transmeten emocions i idees! Esperem que us agradin! Poemes de sisè

De manera paral·lela treballem el concurs d’oratòria. L’objectiu d’aquest és preparar una presentació oral sobre un tema escollit per l’alumne, on s’avaluarà l’estructura del text oral, la postura corporal, l’entonació, el to de veu, la vocalització i el domina del tema. El dia de la presentació són els alumnes qui avaluen als seus companys/es després de cada oratòria tenint en compte els criteris citats. Els tres finalistes de cada classe, és a dir, els que millor puntuació tenen, fan la seva exposició davant d’un jurat format per mestres el mateix dia de Sant Jordi. Compartim amb vosaltres què pensen els alumnes de l’oratòria i un petit exemple dels finalistes! Oratòries

En M. B. diu: “a mi m’agrada l’oratòria perquè et fa treure la por de parlar en públic, també perquè aprens moltes coses sobre el tema que parles i sobre el tema que parlen els altres. Com que és un concurs, la majoria de les persones s’esforcen molt per guanyar. A mi, al principi em feia por equivocar-me, però el millor és treure la por i passar-to bé.

L’E. C. explica que: “m’ha agradat l’oratòria perquè he parlat sobre l’oratòria, ha sigut útil perquè ja no tinc tanta por en fer una presentació. Em va fer sentir alleugeriment, em va ser molt important, imaginat que tu ets un guanyador, has de fer la teva oratòria davant de tota l’escola. Crec que tots els alumnes posen tot l’empeny en l’oratòria per no sentir-se angoixats“.

La T. P. menciona que: “m’agrada escoltar nous temes que no conec. Ajuda a parlar en públic perquè en moltes situacions hem de parlar en públic, i per això, és útil. Per mi l’oratòria és saber parlar bé davant de la gent, explicar idees sense por i fer que t’escoltin i t’entenguin“.

Ara bé, el treball de la poesia no acaba amb Sant Jordi, des de fa uns anys, també celebrem un concurs de recitar poesia en castellà. Els alumnes s’aprenen un poema, el memoritzen i el reciten. L’emoció, l’entonació, la fidelització al poema… són criteris que s’utilitzen en el concurs per avaluar als alumnes, els quals, també es puntuen entre ells! Aquest any, a més, han tingut l’oportunitat de recitar el seu propi poema, ja que hem continuat treballant la poesia en castellà i n’hem elaborat una! Compartim amb vosaltres un petit tastet! Poemes en castellà

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut