Audició activa: EL VOL DEL BORINOT de Rimski-Korsakov

A l’escola Pàmies de Ginestar aquest trimestre tot l’alumnat des de l’etapa de l’educació Infantil fins a cicle superior, han realitzat l’audició de “El Vol del Borinot”.

Durant tres sessions aproximadament s’ha treballat l’obra i l’autor (el compositor) amb diferents activitats adaptades per a cada edat.

Els alumnes han gaudit plenament.

• Primerament  desprès d’escoltar la música, havien d’endevinar en quin animal es va inspirar el compositor per fer l’obra i també quin és l’instrument principal, que és el violí.
  • Desprès, una altra activitat era moure’s per l’espai al compàs de la música, i com que és una música ràpida, amb molt de moviment simulaven finalment el vol irregular d’un Borinot.
  • Per últim, els alumnes, individualment i/o en grup a terra, amb una cera de colors a la mà i a sobre un paper, havien de dibuixar gràficament el vol d’un Borinot.S’ho han passat GENIAL!

També varem parlar de quins altres animals tenen un vol irregular i van sortir els rats-penats, mosques, abelles, mosquits, …

Per les plataformes de música on-line, podem trobar infinitat de versions, amb imatges i instrumentacions diferents d’aquesta obra musical, la qual cosa podem utilitzar-la depenent del nivell educatiu amb nen/es per treballar altres aspectes de la música, altres instruments i inclús altres àrees d’aprenentatge.

A continuació escoltareu l’audició amb la qual hem treballat, observareu que hi ha diferents enllaços: