Equip humà

• 1 oficial de camp
    • 1 administrativa i 1 reforç administratiu extern
    • 2 subalterns

(Especialitzacions: Enginyers/res Agrònoms i agrícoles , Economistes, Enginyers Industrials, Enòlegs/gues, Químics, Dissenyadors gràfics)

Entrevista amb Joan Solé, director

Com i quan va començar la teva història a l’Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rosell i Domènech (Espiells)? Quin era el teu càrrec/posició abans de passar a la direcció i quines tasques desenvolupaves?:

Els meus inicis a l’escola van ser el setembre de l’any 2005. Vaig començar fent de professor dels cicles formatius d’elaboració de vins (grau mig) i d’indústries alimentàries, especialitat viticultura i enologia (grau superior), a més de tutor de FCT’s.

A partir del curs 2009-10 i fins el curs passat vaig ocupar el càrrec de secretari acadèmic i administratiu, compaginant-t’ho amb classes al cicle d’olis d’oliva i vins.

Quines són les teves funcions actuals a l’escola?:

M’acabo d’estrenar com a director de l’escola, el que per a mi serà un repte personal i professional. També donaré alguna classe al cicle d’olis d’oliva i vins. M’estic endinsant en la realització d’aquestes noves tasques, d’organització i coordinació de l’escola, tot i que algunes ja em són properes i conegudes per haver exercit de secretari.

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

Que la feina que fem entre tots els companys de l’escola té com a resultat la bona formació dels alumnes.  Veure la seva evolució, com aprenen i com milloren com a persones, des del primer dia que arriben a l’escola fins que se’n van, és per mi la principal motivació per seguir fent aquesta feina. M’agrada poder transmetre coneixements i adquirir-ne, i que aquests puguin ser útils als alumnes i als companys.

Com definiries les Escoles Agràries en una sola paraula o en una frase breu?

Formació professional de referència.

Si parlem d’èxit en les Escoles Agràries, de què creus que estaríem parlant?

De l’èxit dels seus alumnes i de l’èxit de les persones que hi treballen.

De l’èxit de l’equip de persones que treballa a cada escola per què siguin capaces d’aconseguir formar i capacitar els seus alumnes, per ser bons professionals i els referents del seu sector.  El seu èxit també serà el de les escoles.

-Explica’ns una anècdota que hagis viscut a l’escola que pugui servir de consell per a la resta de docents.

No es va produir a l’escola sinó en una sortida tècnica que vam fer per visitar les instal·lacions d’una cooperativa amb molí d’oli. Hi vam anar amb autocar amb el grup d’alumnes d’olis i vins, i a l‘arribar a la vila no teníem clara l’adreça.  Vam preguntar a un veí pel molí en qüestió, i aquest molt amablement ens va explicar a on es trobava, i a més ens va dir que n’era proveïdor d’olives, i que la seva era la cooperativa que feia el millor oli del poble i del món.

Nosaltres convençuts de les explicacions vam seguir les seves indicacions, però a l’arribar al lloc en qüestió, ens van explicar que ens havíem equivocat de molí, i que estàvem davant de l’altre cooperativa del poble,… Està clar que aquell veí ens va enviar expressament cap al seu molí i que amb l’altre hi tenia una gran rivalitat històrica!

On et podem trobar fora de l’horari laboral? Quines són les teves aficions?

M’agrada anar en bicicleta de muntanya per fer esport i pel contacte amb la natura. Soc molt aficionat al bàsquet i sempre que puc m’agrada viatjar.

Quin producte de proximitat o quin producte de les Escoles Agràries no pot faltar mai al rebost de casa teva?

Tots són indispensables, m’agrada comprar productes de proximitat: fruita, carn, oli, vi, cava… El que segur que no falta mai a casa és un bon vi i un bon escumós de l’escola Espiells!

Quina cançó o llibre ens recomanes per passar una bona estona?

M’agraden diferents cançons i estils de música. Diré Bohemian Rhapsody de Queen i Esperança de Txarango.

Un dels meus llibres preferits és El perfum, de Patrick Süskind, sobretot per com descriu les olors i les situacions que viu el personatge. L’últim llibre que he llegit ha estat Tàndem, de Maria Barbal.

Si vols afegir alguna cosa més que no haguem parlat a les preguntes anteriors, no dubtis a fer-ho a continuació!

Per finalitzar, recalcaria la feina que duen a terme les escoles agràries.  Són entitats, sovint poc reconegudes, que ofereixen una formació personalitzada i específica adreçada a persones engrescades a treballar pel territori i els seus fruits, que en molts cassos nodreixen a les empreses del sector implicat, i les ajuden a fer millors productes.