Amb els alumnes de Cicle Inicial hem començat les classes de música parlant del so i el silenci i ens hem preguntat: Com podem escoltar el que no veiem? D’on surt el so?
Per descobrir-ho, hem fet diferents experiments i ens hem convertit en petits investigadors del so.
Hem jugat amb globus per descobrir com el so produeix vibracions. També hem posat l’orella a terra i a la taula per intentar percebre les vibracions que normalment passen desapercebudes. Hem recordat també com sentim el so quan estem sota l’aigua! I és que el so es pot transmetre per l’aire, per superfícies sòlides i per líquids.

A poc a poc, ens hem adonat que el so no només el sentim amb les orelles: també el podem sentir a través de les vibracions.
I, entre sons, sorolls i vibracions, també hem descobert la importància del silenci: un silenci que ens permet escoltar millor, parar atenció i descobrir sons que sovint no percebem.
Cliqueu aquí per veure més fotos


