DINAMITZACIÓ DE PATI

estem molt contentes i contents de poder-vos dir que….ja han començat els jocs de pilota al pati de primària!

Després de dos anys de pandèmia i de moltes reunions amb els representants del consell d’Escola d’alumnes (de P5 a 6è), la setmana del 27 de febrer la pilota va tornar a formar part de la vida a l’escola.

Teníem clar que, la introducció de la pilota al pati havia de ser un tema consensuat i treballat a totes les aules. Des de setembre, tots els grups de l’escola han treballat de valent i han fet moltes reflexions sobre com s’introduiria aquest material. A cada grup classe van reflexionar sobre l’espai que s’utilitzaria per jugar a jocs de pilota ja que la pista per jugar és molt gran però no a tots els/les nens/es els hi agrada jugar a pilota. També van reflexionar sobre les normes que tothom hauria de respectar per jugar i de les conseqüències que es durien a terme si no es respectaven. Els propis alumnes van pensar que seria bona idea tenir unes targetes de colors per identificar ràpidament el trencament d’aquestes normes. Així mateix, l’alumnat va elaborar un calendari de jocs de pilota al pati ja que no només existeix el futbol, d’aquesta manera vam acordar que una setmana jugarien a futbol, una altra a bàsquet, una altra a handbol i una última a jocs d’equip.

Els divendres hem aprofitat per introduir els jocs de taula i la bibliopati.

Per dur a terme la bibliopati, vam pensar que seria bona idea oferir el càrrec a tots/es els/les alumnes de primària. Vam convocar a tot l’alumnat interessat en el càrrec a participar en un càsting. En aquest càsting, l’alumnat havia de presentar-se i explicar els motius de presentar-se a aquest càrrec. La veritat és que la convocatòria va ser un èxit, es van presentar més 80 alumnes.

A continuació podeu veure algunes fotos del procés de selecció del càrrec de bibliopati i dels acords dels jocs de pilota al pati.