Participem amb VERSEMBRANT!

Hola famílies!

Durant l’última setmana de febrer i la primera de març, els/les alumnes de la Comunitat de Grans ha pogut gaudir de la participació activa amb un projecte de Versembrant, una escola popular itinerant que fomenta la consciència crítica, mitjançant l’art urbà i el hip-hop. Aquest, ha estat gràcies a l’Ajuntament de Vilanova de Bellpuig i la seva subvenció per participar del projecte Viladona.

L’activitat ha consistit a crear un rap musical entorn la temàtica de la inclusió. A partir d’un procés creatiu i cooperatiu hem après a ser autèntics rapers/es! Primer de tot, ens vam centrar en l’aprenentatge del procés escrit, on ens van explicar les estructures, les rimes, els recursos literaris, la intencionalitat de la cançó…

Seguidament, en la segona sessió, vam començar a crear el que seria la futura lletra del nostre videoclip. A través de grups cooperatius hem fet una lletra per aula que, més endavant es fusionarà amb els altres cursos per fer el rap final.

Durant el tercer dia, ens vam centrar a ser autèntics professionals i vam gravar amb un estudi de so allò que havíem escrit anteriorment. Finalment, arriba el moment de posar-hi imatges, toca fer el videoclip!

Ens ha encantat poder participar activament d’aquest projecte, hem après molt, hem col·laborat, hem creat i, sobretot, hem gaudit moltíssim!

Us deixem amb un recull de tot el treball fet. A la carpeta trobareu: fotografies, els àudios de les cançons creades per cada classe i, finalment el nostre producte final, el gran videoclip LLUITEM PER LA IGUALTAT! Feu clic a la imatge.

Esperem que us agradi famílies!

Gràcies a Versembrant i a l’Ajuntament de Vilanova de Bellpuig per haver-nos brindat l’oportunitat de participar.

Comunitat de Grans