ACTIVITATS DIVERSES 9

Holaaa, estimats nens i nenes de P-4!  Desitjo que estigueu super bé!

Bon dia a tothom!  Quin dia és avui i quin temps fa?  “Pastoret, d’on véns?”

 

LLENGUATGE VERBAL

  • Dita.  Acabem de començar un nou mes de l’any. Des de gener, que és el primer, ja hem arribat al juny, que és el sisè (aquí no hi ha rima 😉 ).  Com passen els dies, oi?  Intenta aprendre aquesta dita del mes de juny.

Us apropo unes fitxes d’aquesta dita per copiar i decorar, o bé per omplir i pintar, si voleu, clicant aquest ENLLAÇ.

-Els mesos de l’any (Dàmaris Gelabert).  Què tal si recordem els mesos amb la cançó de la Dàmaris?

  • Lectura de rètols i cartells.  Les lletres ens serveixen per entendre el món. Ja fa dies que podem sortir al carrer. Et proposo que un dia ho facis amb un objectiu: passejar-te pel barri i observar els rètols i els cartells que hi ha. Prova d’anar-los identificant. També es poden fer fotografies i després, a casa, intentar llegir-los.  Hi reflexiono: He estat un expert a l’hora de trobar lletres i cartells. He gaudit passejant i fent l’activitat.

-Quin és el nom del teu carrer?

  • Embarbussaments.  Els embarbussaments són jocs de paraules amb paraules que sonen molt semblant. Ens ajuden a adquirir rapidesa de parla, a pronunciar millor, a agilitzar la memòria i, com no?, a divertir-nos.

Us proposo uns quants per anar practicant clicant AQUÍ.

  • Fem “playback”.  Lectura dels llavis. Juguem entre dos o més persones a endevinar paraules o petites frases movent només els llavis, sense córrer i de forma ben marcada. No es pot emetre cap so. Podeu pactar prèviament el tema de les paraules que es diran (noms propis de la família o dels companys/es, colors, animals, fruites, salutacions, inicis de cançons conegudes…) i anar canviant el torn.  A veure qui n’encerta més!

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Numeració.  Fem un bingo amb cartrons de 6 caselles (3×2) amb els números de l’1 al 6. O de 9 caselles (3×3) amb els números de l’1 al 9. En una capsa a part, posem els números escrits en diferents paperets doblegats perquè no es vegin. Tapem dos caselles qualsevol abans de començar i… a jugar tota la família!  Línia!  Bingo!

  • Mesura.  Conceptes: llarg-curt. 

Podem treballar aquests conceptes també amb els cabells, roba, complements, joguines, menjar… Observar, comparar i fer preguntes (el més llarg/curt, iguals). Després es poden ordenar de més curt a més llarg i a l’inrevés.

 

Pensa i comprova: Els objectes petits sempre són els que pesen menys? I els objectes grossos, sempre pesen més?

  • Geometria i espai.  Enigma:

Us ofereixo més activitats de trobar el camí, laberints, clicant el següent ENLLAÇ.

  • Lògica, espai-temps i numeració. A continuació trobareu moltes i variades activitats matemàtiques interactives. Tres personatges us ofereixen un gran ventall d’activitats amb dos nivells de dificultat cadascú. En teniu per escollir i anar fent en diferents dies.

    El joc de les matemàtiques

LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC

  • Fem una escultura.  Experimentem amb verdures, fruites o altres aliments per crear escultures originals i divertides afavorint la precisió i la motricitat fina. L’artista Changki Chung fa fotografies a partir de composicions fetes amb flors, fruites, verdures i d’altres aliments que es balancegen amb formes i colors propis dels elements naturals. Vols crear la teva escultura? Busca a la cuina diferents aliments, fes una bona base i, amb paciència i provant, provant… Endavant!  Pots fer una foto abans que l’escultura desaparegui 😉

Trobareu algun exemple més d’escultura clicant  AQUÍ.

  • Dibuixo el meu racó.  Quin és el teu racó o habitació de la casa preferits? Fes un dibuix d’aquell lloc on passes bones estones amb totes les coses que t’envolten.

 

LLENGUATGE MUSICAL

  • Embarbussaments Karaoke. (Ambauka)  T’embarbusses tu, m’embarbusso jo, embarabubasebaments!
  • La Gallina Ponicana. (La Guardiloa Groga)  Joc en rotllana: Els jugadors seuen a terra fent rodona amb els peus estesos cap al centre de la rotllana. El qui porta el lloc és l’únic que canta, va marcant la pulsació i va tocant els peus dels altres. Aquell a qui toca en pronunciar l’ultima paraula ha d’arronsar i amagar el peu. El joc s’acaba quan tots els jugadors han amagat els dos peus. O bé, segona variant, guanya el jugador que aconsegueix mantenir un peu estirat mentre la resta ja els tenen amagats. Quan un nen ha amagat un peu es diu que “és coix” i quan els ha amagat tots dos es diu que “no té cames”.

RELAXACIÓ

  • Som amics.  (El Ruc Català)  Cançó que cantem el Dia de la Pau i en moltes altres ocasions per relaxar-nos. Pensem en aquells amics que fa dies que no veiem i que tantes ganes tenim de retrobar-nos.
  • El despertador.  (La Guardiola Groga)  A descansar…  ZZZzzz

 

Recordeu que les activitats que vulgueu compartir les heu d’enviar, des del correu nou del nen o nena, a sperez@maragalllh.cat.

Animeu-vos els que encara no ho heu fet. Estarè encantada de rebre alguna foto o missatge.

Quines ganes de tornar a la normalitat!  UN SUPER PETÓ!!!

SILVIA

 

Solució a l’enigma: