ACTIVITATS DIVERSES 7

Hola, guapiiis!  Desitjo que esteu totes i tots molt bé.  Comencem una nova setmana!

Bon dia a tothom! Quin dia és avui i quin temps fa? Pastoret, pastoreta, cantem? 🙂

LLENGUATGE VERBAL

  • Creem i llegim síl·labes. Fem una quadrícula on col·loquem en vertical consonants i en la part de dalt les vocals ordenades (podeu utilitzar les que us proposava la setmana passada). Anar formant les síl·labes que resulten juntant primer una consonant amb la vocal corresponent i llegir-les. Es poden escriure directament, o millor en cartronets a part per poder manipular-les. Us recomano començar amb algunes de les consonants dels noms dels companys i companyes que tinguin més familiaritzades: B de Bruno, D de Dani, P de Paula,…

-Quantes síl·labes, un cop de veu (I), t’han sortit que tinguin significat? Com: PA, PI, MÀ, MI, DO, JO, SÍ, NO…

– Quines paraules pots crear ajuntant dues síl·labes, dos cops de veu (II)? PAPI, MIMA, LUPA, PALA, LILA, MINA, SOPA…

  • Rimes. Jugar amb les rimes ajuda a tenir consciència fonològica i desenvolupar l’atenció cap als sons del llenguatge. Trobem rimes a les cançons, poemes, dites, rodolins, endevinalles… Us proposo unes parelles d’imatges per anar practicant clicant aquest ENLLAÇ.

GALETA  –  MALETA

-Prova tu ara de buscar paraules que rimin amb:  GAT,  PET,  DEU,  PALA,  AVIÓ VALENT,  NEVERA,  COPA,  NIU,…

-Recorda dites: *Gener és el   *Febrer febreret, el més  *A l’abril aigües…  *Maig acabat, un jardí a cada…  (PRIMER, CURTET, MIL, PRAT)

-Recorda cantarelles:  *Bufaré bufaré i la casa…    *Rateta, rateta, tu que ets tan  (ENSORRARÉ,  BONIQUETA)

*Patim patam patum, homes i dones del cap Patim patam patum, no trepitgeu en   (DRET, PATUFET)

  • Penso. Verbalitzar allò que es va observant trobant les paraules per fer-me entendre. Els hem de fer preguntes com ara: Què hi veus? Pots ajuntar els dibuixos d’alguna manera? Tenen alguna cosa semblant? Es pot fer una creu, encerclar o unir amb un color el que tu relacionaries.

Podeu trobar: semblances i diferències (nens i nenes, els que tenen un objecte a la mà, els que tenen barret i els que no en tenen, els que porten ulleres i els que no en porten, els que van disfressats del mateix, els que tenen elements comuns), l’element intrús, numeració

  • Endevinalla.  Endevina endevineta… El proper dimecres, a la videotrucada, em direu si heu trobat la solució, d’acord? Podeu intentar aprendre-la.

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Comptatge i quantitat. Busqueu a la nevera fruites o hortalisses i feu un recompte de quantes peces hi ha. Ajudarà a visualitzar-ho posar les peces sobre una quadrícula numerada, bé col·locant-les a cada requadre o fent-hi un senyal.

  • Geometria. Un joc Clic per a repassar les formes geomètriques bàsiques, els seus noms, forma i escriptura. Comenceu pel bloc 1.

    Un món ple de formes geomètriques

  • Simetries. Fem simetries amb pintura i paper, com vam fer amb els colors de la tardor. A veure quines creacions tan sorprenents us surten…

  • Repte de pensar i observar:
  • Qui és l’intrús? S’ha de trobar l’intrús, l’element que no correspon a un grup, entre una sèrie d’imatges o objectes. El pensament lògic possibilita establir relacions entre objectes i agrupar-los segons les seves qualitats.

Us ofereixo més activitats de trobar l’intrús clicant AQUÍ. Digues per què és l’intrús.

LLENGUATGE MUSICAL I PLÀSTIC

  • Audició “La primavera” de Vivaldi. Escolta amb atenció, pensa en el títol, La primavera, deixa’t portar per la música i que “voli” 😉 la teva imaginació… No pots mirar encara la imatge del vídeo de més abaix, eh.

 

Què has imaginat?  Has pensat en algun d’aquests elements: sol, flors, ocells, aigua, tempesta, trons?  Alguna cosa més?  Papallones, riu, llampecs, pluja… ?  Hi ha algun trosset de música que es repeteix?  A quin element creus que representa?  Quin és l’instrument principal que s’escolta?

Si vols pintar un violí, clicant la imatge trobaràs diferents opcions per descarregar.

Vivaldi va escriure un concert per a violí per a cada estació de l’any. La tardor i L’hivern ja les vam sentir temps enrere. Recordem que en un concert un o més instruments solistes toquen amb una orquestra.

Ara, torna a escoltar-la veient aquest vídeo amb la mateixa música. És un musicograma que representa el que Vivaldi ens volia transmetre. S’assembla una mica al que tu havies imaginat?

Fes tu ara el teu propi dibuix sobre aquesta audició.

  • Fem un ocell de paper. Podeu fer el vostre ocellet seguint els passos explicats al següent  ENLLAÇ.
  • Fem una papallona. Amb cartolina i un tub de paper higiènic o un chupachups, podeu copiar un d’aquests models: ENLLAÇ

RELAXACIÓ

  • Qui sóc jo.  Dàmaris Gelabert. Una cançó tranquil·leta que parla de parentius, relacions, identitats…

 

Si voleu compartir feinetes, vivències, fotos… estarè molt contenta de rebre-les a sperez@maragalllh.cat.

QUINES GANES DE VEURE-US!  US TROBO MOLT A FALTAR.  PETONS I ABRAÇADES MIL!!!

Silvia

 

Solució al repte: