ACTIVITATS DIVERSES 6

Holaaa, gegants i gegantes de P-4!  Com esteu?  Quina alegria haver parlat amb tots vosaltres per telèfon i, més encara, veure-us la majoria el dimecres passat en la videotrucada. Va ser molt emocionant!

Bon dia a tothom!  Quin dia és avui i quin temps fa?  Comencem amb les cançons del Bon dia! i Els dies de la setmana de la Damaris, però en aquesta ocasió amb uns vídeos una miqueta diferents. El Bon dia! amb la llengua de signes, com ens va presentar l’Aïda fa temps, i els dies de la setmana amb unes imatges que segur us recorden molt el mural que tenim a la classe. 😉

LLENGUATGE VERBAL

  • Reptes per pensar. Els reptes engresquen força els infants i creen una motivació per superar-los.  Enigmes, jeroglífics, endevinalles, jocs de paraules, problemes matemàtics,… són una bona eina per treballar la lògica i la comprensió lectora. Avui us proposo aquests:

  • Llegim parelles de vocals. Fer unes targetes amb les vocals amb lletra de pal (majúscula). Combinar-les per parelles i anar llegint. Es pot començar deixant fixa la lletra A i apropar les altres vocals per tal de fer totes les possibilitats de parelles; després amb la lletra E fer el mateix i així successivament amb la resta de vocals. Quines paraules tenen sentit? (ai!, ei!, au, ou, eo!, ui!…) .

Podeu repetir l’activitat amb les vocals amb lletra lligada (minúscula); combinar lletra lligada i de pal; provar amb 3 vocals… i també construir un  mèmori de 10 fitxes (les 5 vocals de lletra lligada i les 5 de pal) per anar trobant les parelles de vocals iguals.

Clicant la imatge trobareu diferents exemples per practicar.

  • Escriure el que notem a l’esquena. Activitat senzilla i divertida alhora. Anar escrivim lletra a lletra i llegir després el resultat. Comencem amb les vocals, fent parelles per practicar l’activitat anterior. Continuar amb paraules curtes i amb els noms dels companys i companyes de la classe. També es pot intentar endevinar sense escriure. Compte amb les pessigolles!  😆
  • La bossa del toca-toca. Amb aquest joc es treballa el vocabulari, el tacte, la imatge mental d’un objecte a través del tacte i la verbalització a través del llenguatge oral, la seva associació, la imaginació i la paciència. Es pot fer una bossa de roba amb una samarreta vella, per exemple. Allí col·loquem objectes coneguts pels nens i els anem anomenant. Després amb els ulls tapats ha de posar la mà, escollir-ne un i dir què és abans de treure’l. Una vegada han tret l’objecte veure si l’han encertat. Sembla fàcil, però demanar tocar una cosa sense mirar-la és difícil!

També es poden posar, per exemple, diferents animals de plàstic que el seu cos tingui alguna particularitat  (elefant, girafa, cavall…)

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Comptatge i quantitat. Clica l’enllaç següent per fer uns jocs clic de comptar. Comenceu pel paquet de 0-5 elements. Intenteu encertar les quantitats més petites fent estimacions.

    Clic. Comptar de l’1 al 9

  • Repte matemàtic.

  • A continuació us proposo comptar fins a 5 amb un repte motriu. Heu d’encistellar 5 vegades seguides, eh. A veure si ho aconseguiu. Endavant!

    Repte motriu per fer a casa

  • Mèmori. Creeu un mèmori vosaltres mateixos. Demana ajuda per dibuixar una quadrícula de 10 quadrats. Un cop feta, intenta retallar-la tu, tota una tira primer i després els diferents talls, a poc a poc i vigilant no sortir-te de la ratlla. En 5 quadrats escriu els números de l’1 al 5 i als altres dibuixa 1 flor, 2 flors… fins a 5 (o altres elements que t’agradin com sols, cotxes, arbres, cares, cargols, cors…). I ja podeu jugar a fer les parelles. Es pot anar ampliant el nombre de quadrats fins arribar al número 10 (20 targetes), com a l’enllaç següent:

    Fabriquem un joc de memòria 1-10

  • Situació en l’espai.  Conceptes davant – darrereal costat – entre

Agafeu diferents joguines o d’altres objectes de casa. L’adult va donant ordres de situació a l’espai. Per exemple: “Col·loca el cotxe verd darrere l’avió blau”, el tren taronja al costat del cotxe vermell, la pilota petita entre el cotxe verd i la nina, el titella davant de tot…” Jugueu diverses vegades i aneu canviant els papers de qui ordena i qui col·loca.

  • Estadística. De què has menjat més aquesta setmana?

  • Problemes de càlcul mental. Com porteu els problemes de càlcul mental del Quinzet? Us recomano anar fent blocs de 4 problemetes, amb certa freqüència, per mantenir l’hàbit: Sèrie 02 (P-4)

DESCOBERTA DE L’ENTORN

  • Experiment. Experimentem amb pintures i aigua. La capilaritat dels líquids.

Pensa en l’experiment del llegums de l’altra setmana (ho vau fer? com estan?), en l’hort de l’escola, en la pluja, la regadora, la terra, les plantes…      Quina relació hi veus? Per on agafen les plantes l’aigua per créixer?

  • Recepta. Una altra manera d’experimentar, aquest cop a la cuina i sempre amb la supervisió d’un adult. Us agraden les galetes? Podeu seguir aquest ENLLAÇ o bé el següent vídeo amb una altra recepta semblant. Ummm!

Galetes divertides, encara que no som a la tardor 😉

 

LLENGUATGE MUSICAL I PLÀSTIC

  • Cançó-ball “La tortuga ballaruga”. Del taller de danses revivim aquesta. Ens situem en rotllana, o per parelles, amb les mans a la cintura.

1a part: Girem la cintura lleugerament a un costat i l’altre al compàs de la música. Inicia la lletra “1, 2 i 3”: estirem una mà i traiem 1, 2 i 3 dits; lletra “la tortuga, la tortuga”: mans a la cintura i tornem a girar-la; lletra “1, 2 i 3”: estirem de nou la mà i els 3 dits; lletra “la tortuga ja no hi és”: mans a la cintura i quan diu “no hi és” ens tapem la cara amb les dues mans.

2a part: lletra “Mireu com balla la tortuga ballaruga ballarà”: amb les mans a la cintura fem una volta sense desplaçament, al compàs, a poc a poc (8 passos) i ens veiem la cara amb els altres ballarins alhora; lletra “mireu com balla la tortuga ballaruga ballarà”: fem una altra volta igual que l’anterior però en l’altre sentit. Es tornen a repetir la 1a i 2a part un altre cop igual.

  • La tortuga ballaruga  (versió marxosa). Cada part es repeteix dues vegades.
  • Fem la nostra tortuga.  Dibuixar i retallar (o punxar) la base (cos, cap i potes), proporcional a la closca que escollim, sobre una cartolina o goma eva. Enganxar mitja closca de nou, cartró de les oueres, un plat, ampolla o tap de plàstic per a la closca, decorades amb pintura o trossets de paper al vostre gust. Amb retoladors es dona el toc final i veureu quines tortugues tan bufones.

Més models clicant AQUÍ.

  • I ara, una mica de percussió amb les mans. Treballem l’atenció i concentració en família. Seieu bé, amb les mans a sobre d’una taula i…

    Repte per a grans i petits

RELAXACIÓ

  • Om Mani Padme Hum. Mantra budista, el més conegut, amb què molts de vosaltres us quedeu ben relaxadets i relaxadetes.

 

Recordeu que les activitats que vulgueu compartir amb mi les heu d’enviar, des del correu nou del nen o nena, a sperez@maragalllh.cat.

Us felicito a tots i a totes. Ho esteu fent molt bé, fenomenal!

UNA SETMANETA MÉS.  JA QUEDA MENYS!   MOLTES ABRAÇADES I PETONS!!!

Silvia

 

Solucions als enigmes: