ACTIVITATS DIVERSES 5

Hola hoola, P-4!  “Hola, hola, digues com estàs? I les teves amistats com van?…”  Has contestat i estàs cantant, a que sí? 😛

Bon dia!  Quin dia és avui i quin temps fa?  Ja hem començat el mes de MAIG, mes de les flors, i quina caloreta fa ja, eh?

LLENGUATGE VERBAL

  • Conte. Anem a recordar un dels contes del Llagaram que ens va agradar molt: L’ovelleta que va venir a sopar. És una versió amb titelles molt maca de conte.

EL XAI QUE VA VENIR A SOPAR.

Quants personatges apareixen al conte?  Quins són?  Per què tremola el xai?  Com ho solucionen?  Què vol fer el llop amb el xai?  Per què no se’l menja al principi?  Com se li passa el singlot al xai?  Li fa por el llop al xai?  I a tu?  Aconsegueix el llop menjar-se el xai?  Per què?  Què soparan al final?

Quina creus que és l’emoció que ha acabat guanyant?  Què et produeix tendresa a tu, o en quines ocasions la sents?  Pregunta-ho també a la mare, pare, germans…  Ah, i què soparàs avui? 😉

Pots fer el dibuix d’un dels moments del conte que vulguis. Us suggereixo algunes imatges (una amb la possibilitat de fer un puzle) clicant AQUÍ.

  • Endevinalles. Endevina, endevineta…

Les solucions, al final. 😉

  • Dita. Podeu copiar aquesta dita del mes de maig i decorar-la al vostre gust, o seguir algun dels models que us ofereixo AQUÍ.

  • Alfabet fonètic. Repassem de nou l’abecedari amb una cançó, però en aquesta ocasió la dels sons, els fonemes. Us en recordeu?

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Comptatge i quantitat. Familiaritzar-se amb els números de l’1 al 6 que representen el puntets dels daus.

  • Fer estimacions: Amb un dau, anar tirant-lo i dir, sense comptar el punts abans, quin número ha sortit. Amb altres objectes de casa, en grupets fins a 6 elements, avançar la quantitat que hi ha i després comprovar-ho comptant. Revisar si el número que es diu és més gran o més petit que el correcte. A veure quin bon ull teniu!

Al següent enllaç teniu diferents exemples per anar practicant, a més a més dels que prepareu vosaltres: enllaç.

 

 

  • Geometria. Manipular tubs del cartró del paper higiènic, per tal d’aconseguir diferents figures geomètriques. Feu un primer plec, marcant-lo bé amb ajuda, i a partir d’allí aneu experimentant, provant i pensant. Estampar les figures amb pintura sobre paper fent les composicions que es desitgin. Quina és la figura que surt sense haver de fer cap plec?

 

DESCOBERTA DE L’ENTORN

  • Experimentació. Juguem i experimentem amb imants.

LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC

  • Som en plena primavera, camps florits, un jardí a cada prat, flors als testos de casa… Fem el nostre jardí? Tracem tiges verdes rectes, o no, i després anem fent taques de colors rematades amb un puntet negre al mig. Si voleu, només cal fer servir els dits.

  • I mireu quines papallones tan bufones poden aparèixer. Amb pasta de llaços i pintura para decorar-les pot quedar així:

LLENGUATGE MUSICAL

  • Fem unes castanyoles amb cartró i xapes de begudes. Decoreu-les com més us agradi. Clic-clac!  Música i… a ballar i cantar!  Podeu seguir els passos amb detall clicant aquest enllaç.

GRAFOMOTRICITAT

  • Enganxar en un full figures bàsiques retallades o gomets (cercle, semicercle, triangle, quadrat, estrella…) i resseguir amb diferents colors el seu contorn. Fer-lo unes quantes vegades, començant des de ben a prop de la figura i separant cada traç.

Clicant AQUÍ trobareu més exemples.

  • A una bossa de plàstic de tanca hermètica com les del congelador, es posa gomina o gel amb pintura o purpurina. Sobre ella es poden fer lletres, números, tot el que vulgueu. ¨Veureu que divertit.

RELAXACIÓ

I per acabar, unes melodies de Disney amb piano.

Fins a la setmana vinent, “carinyetes”!  Ja queda menys. Ho esteu fent molt i molt bé!  Continueu així.

PETONS I ABRAÇADES MIL!

Silvia

Solució a les endevinalles: 

Com ha anat?  Has encertat?  Ara, prova de dir-les tu a altres persones de la família. Però que no se t’escapi la solució, eh 😉